کد خبر: ۸۵۲۰۴۰
تاریخ انتشار: ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۰۹:۰۱ 19 May 2020
 
سرهنگ رجبی در خصوص کلاهبرداری سودجویان در پی تبلیغات برای افزایش ممبر کانال‌هایشان در فضای مجازی، توضیحاتی داد.
شاید این اتفاق برای اکثر کاربران حاضر در کانال‌ها و گرو‌های موجود در فضای مجازی رخ داده باشد که به صورت اتفاقی و ناخواسته وارد گروه یا کانالی بشوند و این سوال برایشان پیش بیاید که «کی من را در این کانال اد کرده است»؟
در همین رابطه به سراغ رئیس مرکز تشخیص و پیشگیری پلیس فتا ناجا رفتیم تا در این خصوص و اینکه آیا این اتفاق تهدیدی برای کاربران به شمار می‌آید یا خیر؟ به گفت‎وگو پرداختیم.

سرهنگ علی محمد رجبی رئیس مرکز تشخیص و پیشگیری پلیس فتا ناجا گفت: افراد سودجو هر روز به دنبال کلاهبرداری از مردم هستند و سعی دارند با استفاده از روش‌های مختلف به هدف خود برسند.

وی افزود: یکی از این روش‌ها، تبلیغات افزایش ممبر و فالور اینستاگرامی در فضای مجازی است که این روش کلاهبرداری می‌تواند تهدیداتی را برای کاربران به دنبال داشته باشد.

سرهنگ رجبی تصریح کرد: هدایت قربانیان به درگاه پرداخت‌های جعلی و سرقت اطلاعات بانکی افراد، دسترسی به پنل مدیریتی کانال یا پیج و اعمال سواستفاده از مدیر و اعضاء کانال، فروش ممبر فیک به جای ممبر واقعی از تهدیداتی است که می‌تواند از سوی کلاهبرداران بر علیه کاربران در فضای مجازی صورت بگیرد.

به گفته رئیس مرکز تشخیص و پیشگیری پلیس فتا ناجا کلاهبرداران با ترفند‌های مختلف همواره سعی در ضربه زدن به کاربران از نظر اقتصادی و سایر موضوعات را دارند، لذا باید در این رابطه هوشیاری و تمرکز هموطنان در زمان استفاده از فضای مجازی بالا باشد.
 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار