رئیس پردیس کشاورزی و منابع طبیعی دانشگاه تهران با اشاره به بازگشایی دانشگاه‌ها در خرداد ماه، در خصوص وضعیت غذاخوری‌ها در صورت حضور دانشجویان گفت: قطعا نظارت بیشتری بر پخت و توزیع غذا خواهد بود ضمن آن که ساعت توزیع غذا را نیز افزایش می‌دهیم تا از تراکم دانشجویان در غذاخوری‌ها کم شود.
کد خبر: ۸۵۱۶۹۷
تاریخ انتشار: ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۱:۱۴ 18 May 2020

به گزارش «تابناک البرز»؛ سید حسین گلدانساز در خصوص بازگشایی مجدد دانشگاه‌ها در خرداد ماه گفت: پردیس کشاورزی و منابع طبیعی تابع تصمیمات دانشگاه تهران و دستور العمل‌های ارسالی است.

وی در ادامه افزود: برگزاری کلاس‌های حضوری بیشتر مربوط به دانشجویان ارشد و دکتری آن هم به سبب پایان نامه و موارد این چنینی است؛ دانشجویان کارشناسی نه خود علاقه‌ای به شرکت در کلاس‌های حضوری دارند و نه ما به سبب تراکم جمعیت علاقه‌ای به برگزاری آن داریم اما در پایان باز هم تابع تصمیم دانشگاه تهران هستیم.

گلدانساز در خصوص بهداشت دانشگاه گفت: بازگشایی دانشگاه‌ها فقط برای موارد ضروری است که آن هم با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی از سوی اساتید و دانشجویان و تامین بهداشت غذاخوری‌ها و خوابگاه‌ها انجام خواهد شد.

رئیس پردیس کشاورزی و منابع طبیعی دانشگاه تهران در خصوص چگونگی برگزاری امتحانات گفت: به سبب متفاوت بودن رشته‌های پردیس منابع طبیعی و کشاورزی مجبور به برگزاری برخی از کلاس‌ها و امتحانات عملی هستیم و آزمون‌هایی که الزاما باید حضوری برگزار شود را تحت شرایطی خاص برگزار خواهیم کرد و سعی می‌کنم تا آن را در حداقل زمان ممکن چه در خود روز آزمون و چه از لحاظ فواصل امتحانی انجام دهیم.

گلدانساز از برگزاری اکثر کلاس‌ها به صورت آنلاین خبر داد و گفت: اکثریت کلاس‌های تئوری را در آموزش آنلاین برگزار کرده‌ایم و مشکلی از این بابت نداریم اگر هم کلاس حضوری برگزار شود به صورت محدود آن هم برای رفع اشکال است، در خصوص کلاس‌های عملی که به سبب خاص بودن رشته‌های کشاورزی مجبور به برگزاری آن هستیم، باید برنامه‌ای فشرده در نظر بگیریم که در کوتاه ترین زمان ممکن برگزار شوند.

وی درخصوص نا تمام اعلام کردن دروس و نحو نمره‌دهی گفت: ناتمام اعلام کردن یک درس در ترم شرایط خاصی دارد و به سادگی امکان پذیر نیست، دلایل استاد و دانشجویان باید خاص، ویژه ، موجه و منطقی باشد تا پس از بررسی امکان ناتمام اعلام کردن آن وجود داشته باشد؛ البته ما در جلسه‌ای که با اساتید و مدیر گروه‌ها داشتیم درخواست کردیم تا نحوه نمره دهی در این ترم کمی متفاوت باشد مثلا به این صورت که ۷۰ در صد نمره دانشجو را استاد بنا بر صلاحدید خود تکلیفی در نظر بگیرد و مابقی آن به صورت امتحان برگزار شود

.وی در خصوص چگونگی این امتحان گفت: اگر امکان آن وجود داشته باشد که مثلا سوالات به صورت تستی و کوتاه باشد آن را به صورت آنلاین برگزار می‌کنیم اما اگر استاد اصرار به امتحان حضوری دارد دانشگاه این امکان را فراهم می‌کند تا در چند نوبت دانشجویان به دانشگاه مراجعه کرده و در ساعات مختلف این آزمون را برگزار کنند.

رئیس پردیس منابع طبیعی و کشاورزی دانشگاه تهران از آمادگی حضور دانشجویان در این دانشگاه خبر داد و اظهار کرد: دانشگاه برای دانشجویانی که ملزم به حضور در دانشگاه هستند فضا را آماده می‌کند، دانشگاه به مقدار کافی مواد و وسایل ضدعفونی کنند دارد و به مقدار کافی نظارت می‌کند تا در بحث بهداشت مشکلی ایجاد نشود.

وی درخصوص وضعیت غذا خوری‌ها در صورت حضور دانشجویان گفت: قطعا نظارت بیشتری بر پخت و توزیع غذا خواهد بود ضمن آن که ساعت توزیع غذا را نیز افزایش می‌دهیم تا از تراکم دانشجویان در غذاخوری‌ها کم شود. از نظر فنی و زیر ساختی هم مشکلی نداریم مثلا سلف دختران و پسران ما جداست همچنین تعداد افرادی که بر سر هر میز می‌نشینند را هم کاهش می‌دهیم.

گلدانساز در خصوص وضعیت خوابگاه‌ها هم گفت: ما آمادگی کامل برای پذیرش دانشجویان خاص که ملزم به حضور هستند را داریم، ضمنا ما در این فاصله که حتی دانشجویان هم حضور نداشتند دو بار به صورت کامل تمام خوابگاه‌ها و سرویس‌ها را ضدعفونی کرده‌ایم و مجدداً هم خواهیم کرد؛ البته آماده جابه جایی دانشجویان در خوابگاه‌ها هم هستیم مثلا اتاقی که قبلا چهار نفره بود هم اکنون باید حداکثر دو نفره باشد.

در خصوص مهمانان خوابگاه که در امتحانات مراجعه می‌کنند مهمانپذیر دانشگاه هم آماده پذیرش است.وی در پایان از دانشجویانی که دچار بیماری یا کسالت هستند درخواست کرد که به دانشگاه مراجعه نکنند و گفت: این دانشجویان مطمئن باشند دانشگاه و اساتید همکاری لازم را با آنها در این خصوص خواهند داشت، ضمنا ادعا بیماری در این خصوص کافی نیست و لازم است دانشجو گواهی پزشکی معتبری هم به دانشگاه ارائه کند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار