معاون استاندار و فرماندار شهرستان کرج از فقدان موزه فرهنگی در کلانشهر اقوام انتقاد کرد و خواستار ورود دست اندرکاران حوزه میراث فرهنگی و صنایع دستی برای «گردآوری فرهنگ اقوام ایران کوچک» زیر سقفی واحد، تحت عنوان« موزه فرهنگی اقوام » شد.
کد خبر: ۸۵۱۶۸۱
تاریخ انتشار: ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۰:۵۶ 18 May 2020

ایران کوچک موزه فرهنگی خاص اقوام ندارد!

به گزارش «تابناک البرز»؛ غفور قاسم پور با بیان این مطلب ضمن گرامیداشت روز جهانی«موزه،میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری» اظهار داشت: شهرستان کرج که بعنوان رنگین کمان اقوام ایرانی از آن یاد میشود و به تعبیر مقام معظم رهبری ایران کوچکی از اقوام سراسر کشور است؛ هنوز یک «موزه فرهنگی خاص اقوام» ندارد.

وی ضمن اشاره به ارزش موزه ها بعنوان خشت بنای فرهنگی در شهرها افزود: «ساخت موزه اقوام در شهر کرج» یکی از مطالبات دیرینه حوزه فرهنگی بشمار می رود و انتظار می رود، دست اندرکاران امر در این بخش، عملیاتی وارد میدان شوند.

فرماندار شهرستان کرج ادامه داد: شرایط ویژه شهر کرج و ترددهای سالانه گردشگران و مسافران به استان البرز ، ضرورت احداث این موزه فرهنگی را بعنوان گامی در جهت«رونق صنعت موزه گردی» نیز دوچندان می سازد.

معاون استاندار افزود: هر یک از اقوام ساکن در شهر کرج آداب، سنت ها، فرهنگ ها، پوشش ها و... مختص به خود را دارند که این امر شرایط این کلانشهر را متفاوت از سایر کلانشهرها ساخته است؛ لذا قرارگرفتن فرهنگ هایی از سراسر ایران، زیر چتر یک«موزه فرهنگی» اقدامی ارزشمند و سنگ بنای جدیدی در حوزه «فرهنگ شهر اقوام ایرانی» خواهد بود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار