کد خبر: ۸۵۱۴۷۳
تاریخ انتشار: ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۲۲:۱۷ 17 May 2020

دکتر کیانوش جهانپور گفت: از دیروز تا امروز ۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۹ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، یک هزار و ۸۰۶ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد. از بین مبتلایان جدید، ۳۴۰ مورد بستری و ۱۴۶۶ مورد سرپایی و از افراد در تماس با مبتلایان بودند که شناسایی شدند.به این ترتیب مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۱۲۰ هزار و ۱۹۸ نفر رسید. متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۵۱ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند. به این ترتیب مجموع جان باختگان این بیماری در کشور به ۶ هزار و ۹۸۸ نفر رسید.

به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد ؛ سخنگوی وزارت بهداشت همچنین گفت: خوشبختانه تا کنون ۹۴ هزار و ۴۶۴ نفر از بیماران، بهبود یافته و ترخیص شده اند. ۲۷۰۵ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در وضعیت شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند. تا کنون ۶۸۶ هزار و ۹۳۵ آزمایش تشخیص کووید۱۹ در کشور انجام شده است.

آمار رسمی بیماران کرونا به تفکیک استان‌ها؛ ۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۹+جدول

سخنگوی وزارت بهداشت ضمن تاکید بر لزوم رعایت موازین بهداشت فردی و اجتماعی و رعایت فاصله گذاری اجتماعی، گفت: درباره استان خوزستان به دنبال اقدامات انجام شده در روزهای گذشته و مراعات فاصله گذاری اجتماعی، به نظر می آید ظرف روزهای آتی وضعیت بهتری خواهیم داشت، اما همچنان این استان در وضعیت قرمز قرار دارد.

وی با اشاره به وضعیت هشدار در لرستان افزود: همچنین در درجه اول درباره استان لرستان و در درجات بعدی برای استانهای کرمانشاه و سیستان و بلوچستان نیز هشدار می دهیم و ممکن است در روزهای آتی شرایط متفاوتی داشته باشند. استان های دیگر کشور تقریبا وضعیت باثباتی دارند.

بعد از اینکه وزارت بهداشت، ارائه آمار بیماران کرونا به تفکیک استان را متوقف کرد، مسئولان دانشگاه‌های علوم پزشکی، آمار شیوع کرونا در استان‌های مربوط به خود را اعلام می‌کنند. با این حال، در برخی استان‌ها مثل تهران، خراسان رضوی، مازندران، گلستان، قم، اصفهان، گیلان و البرز آماری اعلام نمی‌شود یا اگر هم اعلام می‌شود به صورت ناقص است. به گفته مقامات وزارت بهداشت، وضعیت برخی از این استان‌ها از نظر شیوع کرونا قرمز است. در برخی استانهای دیگر نیز آمار شفاف و کاملی از بیماران کرونا ارائه نمی‌شود.

بیشتر بخوانید: آمار رسمی بیماران کرونا به تفکیک استان‌ها؛ ۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۹+جدول

در ادامه آمار رسمی بیماران کرونا در سراسر کشور تا ۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۹ آمده است. منبع این آمار، اظهارات مسئولان دانشگاه‌های علوم پزشکی استان‌ها است.

این جدول در حال تکمیل است

  استان مورد جدید فوتی بهبودیافته نعداد کل مبتلایان
1 آذربایجان شرقی        
2 آذربایجان غربی ۹۱ ۱۹۲ ۱۶۰۵ ۳۸۳۰
3 اردبیل ۴۵   ۱۷۰۲ ۲۱۸۵
4 اصفهان(به‌جزکاشان) ۱۰۷      
5 البرز        
6 ایلام ۱۷ ۶۰   ۷۵۲
7 بوشهر ۲۳ ۱۲ ۲۴۹ ۴۶۴
8 تهران        
9 چهارمحال و بختیاری ۸ ۲۸ ۴۷۰ ۵۱۵
10 خراسان جنوبی صفر ۴۵ ۵۷۵ ۶۲۲
11 خراسان رضوی        
12 خراسان شمالی ۷۳ ۱۰۸ ۶۱۵ ۱۶۴۹
13 خوزستان ۳۱۰ ۳۶۰ ۵۷۳۳ ۶۹۴۶
14 زنجان ۴ ۱۱۷ ۹۱۰ ‭۱۰۹۸
15 سمنان        
16 سیستان‌وبلوچستان ۴۱ ۶۷   ۱۱۴۰
17 فارس ۱۰۴ ۹۸ ۴۰۴۷ ۴۸۷۴
18 قزوین ۴۸      
19 قم        
20 کردستان ۶۴ ۱۳۸ ۱۱۸۹ ۲۰۷۸
21 کرمان ۱۷ ۶۳ ۴۴۴ ۱۱۵۴
22 کرمانشاه ۱۲۸ ۹۲   ۲۷۳۶
23 کهگیلویه و بویراحمد ۱ ۹   ۵۹۱
24 گلستان        
25 گیلان        
26 لرستان ۱۳۴ ۱۴۶ ۲۹۵۶ ۳۱۵۹
27 مازندران ۸۲      
28 مرکزی        
29 هرمزگان ۵۲ ۳۰   ۱۸۲۵
30 همدان        
31 یزد        

***

شناسایی ۳۱۰ بیمار جدید مبتلا به کرونا در خوزستان/۹ نفر فوت کردند

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اهواز از شناسایی ۳۱۰ بیمار جدید مبتلا به کرونا در ۲۴ ساعت گذشته در این استان خبر داد.

دکتر علی احسان پور در خصوص ارائه خدمات درمانی به بیماران مشکوک و مبتلا به کروناویروس در اهواز گفت: به‌منظور ارائه مطلوب‌تر خدمات درمانی به بیماران و پس از جلسه مشترک ریاست دانشگاه با رؤسای بیمارستان‌های دولتی و غیردولتی و بر اساس مصوبه ستاد دانشگاهی کرونا، علاوه بر بیمارستان رازی، بیمارستان‌های امیرالمؤمنین، فاطمه الزهرا، شهید منفردنیاکی و سینا آماده خدمات رسانی به مردم در خصوص کروناویروس هستند.

وی همچنین از شناسایی ۳۱۰ بیمار جدید مبتلا به کووید ۱۹ از دیروز تا امروز ۲۸ اردیبهشت‌ماه در استان خوزستان خبر داد و بیان کرد: با احتساب موارد جدید شمار مبتلایان به ۶ هزار و ۹۴۶ نفر رسید.

احسان پور در خصوص آمار مبتلایان به تفکیک شهر‌های استان نیز گفت: در ۲۴ ساعت گذشته اهواز ۱۵۱ مورد، دزفول ۳۸ مورد، شوش پنج مورد، شوشتر ۱۱ مورد، آبادان ۱۷ مورد، رامهرمز چهار مورد، مسجدسلیمان دو مورد، کارون ۱۰ مورد، شادگان ۱۱ مورد، خرمشهر ۱۵ مورد، اندیمشک ۶ مورد، رامشیر ۶ مورد، باوی ۹ مورد، دشت آزادگان هشت مورد، ماهشهر هفت مورد، باغملک دو مورد، گتوند دو مورد، حمیدیه دو مورد، بهبهان دو مورد، هندیجان یک مورد و هویزه یک مورد بیمار جدید داشته‌اند.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اهواز با اشاره به فوت ۹ نفر در ۲۴ ساعت گذشته گفت: تاکنون ۳۶۰ نفر در اثر ابتلاء به بیماری کرونا ویروس در خوزستان جان خود را از دست داده‌اند. در حال حاضر ۸۵۳ بیمار مبتلابه کروناویروس در بیمارستان‌های استان تحت مراقبت‌های درمانی هستند و خوشبختانه تاکنون ۵۷۳۳ نفر با بهبودی از مراکز درمانی ترخیص شدند.

۱۰۴ نفر مبتلای جدید به ویروس کرونا در استان فارس شناسایی شد

معاون بهداشت علوم پزشکی شیراز گفت: همچنان شاهد افزایش مبتلایان به ویروس کرونا هستیم و طی ۲۴ ساعت گذشته ۱۰۴ نفر مبتلای جدید به کرونا در فارس شناسایی شد.

دکتر عبدالرسول همتی بعد از ظهر یکشنبه در جمع خبرنگاران افزود: از ۱ هزار و ۲۴۰ نمونه ارسالی به آزمایشگاه‌های تشخیصی کووید ۱۹ در سطح استان، ۱۰۴ مورد مثبت گزارش شده که با افزوده شدن این موارد جدید، آمار کنونی استان فارس به چهار هزار و ۸۷۴ نفر رسید.

او آمار بهبودیافتگان مراکز درمانی و ایزوله خانگی در استان را نیز چهار هزار و ۴۷ نفر اعلام کرد و افزود: خوشبختانه طی ۱۰ روز گذشته تاکنون، هیچ موردی از فوتی در استان گزارش نشده و آمار مرگ و میر ناشی از کروناویروس در فارس، ۹۸ نفر است.

دکتر همتی با اعلام بیماران شناسایی شده از ابتدای شیوع کرونا تا کنون به تفکیک شهرستان‌های تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: از مجموع چهار هزار و ۸۷۴ مورد شناسایی شده، دو هزار و ۴۱۱ مورد مربوط به شیراز؛ مرودشت ۲۰۲ مورد؛ آباده ۱۳۸ مورد؛ اقلید ۹۲ مورد؛ استهبان ۹۱ مورد؛ خرم بید ۸۰ مورد؛ کوار ۷۲ مورد؛ رستم ۶۸ مورد؛ کازرون ۶۰ مورد؛ کوه چنار ۵۹ مورد؛ فیروزآباد ۵۶ مورد؛ ممسنی ۵۲ مورد؛ داراب ۴۴ مورد؛ سپیدان ۴۳ مورد؛ پاسارگاد ۴۲ مورد؛ زرقان ۳۸ مورد؛ لامرد ۳۷ مورد؛ ارسنجان ۳۱ مورد؛ قیروکارزین ۳۰ مورد؛ سروستان ۲۶ مورد؛ بوانات ۲۵ مورد؛ نی ریز و زرین دشت هر کدام ۲۴ مورد؛ مهر ۲۲ مورد؛ بیضا ۱۴ مورد؛ سرچهان و فراشبند هر کدام ۱۰ مورد؛ خرامه هشت مورد و بختگان هفت مورد بوده، مابقی مبتلایان نیز مربوط به دیگر دانشگاه‌ها و دانشکده‌های علوم پزشکی استان است.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز تاکید کرد: وضعیت کروناویروس در استان در مسیر افزایش مبتلایان است و لازم است مردم با استفاده از ماسک در هنگام خروج از خانه، پرهیز از ترددهای غیرضروری و رعایت بهداشت فردی، از ابتلاء به بیماری کووید ۱۹ پیشگیری کنند.

پذیرش ۴۸ بیمار مشکوک به کرونا در مراکز درمانی قم/ بهبودی ۲۹ نفر

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم از پذیرش ۴۸ بیمار مشکوک به کرونا در مراکز درمانی قم طی ۲۴ ساعت گذشته خبر داد و گفت: ۱۸ نفر از این تعداد در بیمارستان بستری شدند.

به گزارش دانشگاه علوم پزشکی قم، محمدرضا قدیر اظهار کرد: طی ۲۴ ساعت گذشته و منتهی به بیست و هشتم اردیبهشت‌ماه، ۴۸ نفر در مراکز درمانی قم با تشخیص احتمالی و مشکوک به کرونا و یا مشکلات حاد تنفسی پذیرش شدند.

وی افزود: ۱۸ نفر از این تعداد در بیمارستان‌های قم بستری و مابقی پس از معاینه و بررسی در بخش اورژانس مراکز با دستورات دارویی و بهداشتی مرخص شده‌اند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم تصریح کرد: در شبانه روز گذشته، ۲۹ نفر از کل بیماران بستری در بخش‌ها پس از بهبودی توسط پزشکان معالج از بیمارستان ترخیص شدند. در حال حاضر ۱۳۷ نفر مشکوک به کرونا در قم بستری بوده که ۳۰ نفر آنها بدحال هستند.

افزایش شمار مبتلایان به کرونا در کهگیلویه و بویراحمد ۵۹۱ نفر

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی یاسوج از افزایش شمار مبتلایان به کرونا در کهگیلویه و بویراحمد ۵۹۱ نفر خبر داد.

پرویز یزدان پناه ظهر یکشنبه در گفت و گو با خبرنگاران، افزود: از ۴۶ مورد جواب دریافتی از آزمایشگاه مولکولی یاسوج، یک مورد مثبت گزارش شده است.

یزدان‌پناه با بیان اینکه این مورد متعلق به شهرستان بویراحمد و از خوشه جدید است، اظهار کرد: یکی از بهترین راه‌های مراقبت از خود در برابر بیماری کرونا، رعایت مداوم بهداشت دست‌ها است. همچنین رعایت پروتکل‌های بهداشتی و فاصله گذاری ها به کنترل بیش از پیش این ویروس کمک می‌کند.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی یاسوج گفت: با توجه به بازگشایی مدارس در راستای رفع اشکال، انتظار است که اولیا و معلمان در اجرای توصیه‌های بهداشتی بیشترین دقت و حساسیت را داشته باشند و اجرای پروتکل‌ها را در دستور کار قرار دارد.

شمار مبتلایان به کرونا در کرمان به ۱۱۵۴ نفر رسید

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی کرمان گفت: تعداد کل موارد مثبت کرونا در استان کرمان به هزار و ۱۵۴ نفر رسیده است.

مهدی شفیعی بعدازظهر یکشنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: از ۲۳۵ نمونه ارسالی به آزمایشگاه‌های استان کرمان تست ۱۷ نفر در ۲۴ ساعت گذشته از نظر کرونا مثبت شده است. از این تعداد پنج مورد بیمار بستری، یک مورد بیمار سرپایی، یک مورد پرسنل و ۱۰ مورد اطرافیان بیماران غربالگری شده هستند.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی کرمان با اشاره به اینکه از موارد جدید ۱۰ نفر زن و هفت نفر مرد هستند، افزود: از حوزه‌های دانشگاه علوم پزشکی کرمان ۱۲ نفر، دانشگاه علوم پزشکی بم یک نفر و دانشکده علوم پزشکی سیرجان چهار نفر مثبت اعلام شده است.  تعداد کل موارد دارای تست مثبت کرونا در استان کرمان به هزار و ۱۵۴ نفر رسیده است.

شفیعی با اشاره به اینکه در ۲۴ ساعت گذشته گزارشی مبنی بر فوت به دلیل ابتلاء به بیماری کووید ۱۹ اعلام نشده است، افزود: مجموع جان باختگان ابتلاء به کووید ۱۹ از ابتدا تا کنون در استان کرمان ۶۳ نفر است.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی کرمان بیان کرد: طی ۲۴ ساعت گذشته، ۹ بیمار بستری با تشخیص کووید ۱۹ از مراکز درمانی ترخیص شدند بنابراین مجموع ترخیص شدگان با بهبود از این بیماری در استان از ابتدا تاکنون ۴۴۴ نفر است.

۷۳ نفر دیگر در خراسان شمالی به کرونا مبتلا شدند

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی گفت: با اعلام نتایج قطعی آزمایش‌های انجام شده تا ظهر ۲۸ اردیبهشت ۱۶۴۹ نفر در خراسان شمالی به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی سیداحمد هاشمی درباره آمار مبتلایان به کرونا در استان اظهار داشت: با اعلام نتایج قطعی آزمایش‌های انجام شده، تا ظهر ۲۸ اردیبهشت، ۱۶۴۹ نفر در خراسان شمالی به ویروس کرونا مبتلا شده و تعداد آمار فوتی‌ها نیز به ۱۰۸ نفر افزایش یافت.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی در توضیح آمار مبتلایان قطعی این بیماری به تفکیک شهرستان‌ها نیز اظهار داشت: در شهرستان‌های بجنورد ۸۱۵ نفر، شیروان ۱۹۰ نفر، فاروج ۱۰۷ نفر، مانه و سملقان ۱۷۲ نفر، جاجرم ۵۰ نفر، گرمه ۳۳ نفر، راز و جرگلان ۱۰۹ نفر و اسفراین ۱۷۳ نفر به طور قطعی به بیماری کووید ۱۹ دچار شده‌اند. ️

وی با تقدیر از زحمات کارکنان بهداشتی و درمانی استان خاطرنشان کرد: با کوشش‌های شبانه روزی انجام پذیرفته تاکنون ۶۱۵ نفر از مبتلایان به این بیماری بهبود و از مراکز درمانی در سطح استان مرخص شده‌اند.

هاشمی افزود: آزمایش ۲۱۰۵ نفر از موارد مشکوک نیز منفی گزارش شده است و هم اکنون ۱۵۸ بیمار مشکوک به ابتلاء به کووید ۱۹ در بیمارستان‌های سطح استان بستری هستند.

ابتلاء به موارد جدید کرونا در خراسان جنوبی صفر شد

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: طی ۲۴ ساعت گذشته هیچ مورد جدیدی از ابتلاء به کرونا در استان نداشته‌ایم.

کامبیز مهدی زاده ظهر یکشنبه در گفتگو با خبرنگاران اظهار کرد: طی ۲۴ ساعت گذشته ۶۳ آزمایش تشخیص کرونا در استان انجام شده که خوشبختانه تمامی موارد منفی بوده است.

به گفته وی هیچ مورد فوتی بر اثر ابتلاء به کرونا نیز طی ۲۴ ساعت گذشته در استان نداشته‌ایم.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند مجموع مبتلایان به کرونا در استان را ۶۲۲ نفر اعلام کرد و افزود: از این تعداد دو نفر در بیمارستان‌های استان بستری هستند.

مهدی زاده با بیان اینکه ۵۷۵ بیمار مبتلا به کرونا در استان با حال عمومی خوب ترخیص و یا بهبود یافته‌اند، بیان داشت: آمار فوتی‌های این بیماری در استان نیز ۴۵ نفر بوده است.

وی مجموع کل آزمایشات انجام شده کرونا در استان تا امروز را چهار هزار و ۵۳۶ مورد اعلام کرد و ادامه داد: نتیجه ۶۲۲ آزمایش مثبت و سه هزار و ۹۱۴ مورد نیز منفی اعلام شده است.

۲۳ نفر به لیست مبتلایان به ویروس کرونا در بوشهر افزوده شد

دبیر ستاد مبارزه با کرونا در استان بوشهر گفت: ۲۳ نفر به لیست مبتلایان ویروس کرونا در بوشهر افزوده شد.

سعید کشمیری در جمع خبرنگاران با اشاره به تأیید آمار ۲۳ مبتلای جدید در استان بوشهر تا ظهر روز یکشنبه ۲۸ اردیبهشت اظهار داشت: از آغاز شیوع کرونا در استان بوشهر مجموع افرادی که در استان ما به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند ۴۶۴ نفر است که از این تعداد ۱۹۰ زن و ۲۷۴ نفر نیز مرد هستند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر افزود: با بهبودی قطعی پنج بیمار دیگر در استان بوشهر، مجموع افرادی که تاکنون به‌طورقطع از ویروس جدید کرونا نجات یافته‌اند به عدد ۲۴۹ رسید.

وی بابیان اینکه مراکز بیماریابی بدون وقفه در حال ارائه خدمات هستند اضافه کرد: از ۲۳ مورد مثبت جدید، هفده نفر در بوشهر، ۲ نفر در جم ،۲ نفر در عسلویه، یک نفر در دشتستان و یک نفر نیز در گناوه توسط مراکز بیماریابی شناسایی‌شده‌اند.

کشمیری ادامه داد: در شهرستان دشتستان یک آقای ۳۱ ساله و در شهرستان گناوه نیز یک آقای ۴۱ ساله و در شهرستان عسلویه دو آقای ۳۸ و ۳۹ باسابقه تماس مورد مثبت به ثبت رسید و همه این افراد در مراقبت خانگی قرار گرفتند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر عنوان داشت: در شهرستان جم نیز ابتلای دو آقای ۳۴ و ۴۴ ساله به ثبت رسید که هر دو از بیمارستان ترخیص و در مراقبت خانگی قرار دارند.

کشمیری اضافه کرد: هفده بیمار جدید شهرستان بوشهر شامل ۴ زن و ۱۳ مرد هستند که به‌جز دو آقای ۴۴ و ۴۳ ساله که در بیمارستان بستری هستند، سایر افراد در مراقبت خانگی قرار دارند.

وی تصریح کرد: برای اینکه از ویروس کرونا در امان باشیم و سلامتی ما حفظ شود باید در خانه بمانیم تا سالم بودن ما تضمین شود.

دبیر ستاد کرونا در استان بوشهر خاطرنشان کرد: در حال حاضر تنها راه علمی و سلاح ما در مبارزه با ویروس کرونا فاصله‌گذاری اجتماعی، نمونه‌گیری، ردیابی و ایزوله افراد کرونا مثبت است.

افزایش شمار مبتلایان به کرونا در استان ایلام به ۷۵۲ نفر

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان ایلام از افزایش شمار مبتلایان به کرونا در استان ایلام به ۷۵۲ نفر خبر داد و گفت: طی ۲۴ ساعت گذشته ۱۷ مورد جدید کرونا در استان ثبت شده است.

محمد کریمیان ظهر یکشنبه در جمع خبرنگاران از افزایش شمار مبتلایان به کرونا در استان به تعداد ۷۵۲ نفر خبر داد. در ۲۴ ساعت گذشته تعداد ۱۷ مورد جدید ابتلاء به بیماری کرونا در استان گزارش شده است.

کریمیان خاطرنشان کرد: متأسفانه طی ۲۴ ساعت گذشته یک مورد فوتی ناشی از بیماری کرونا در استان داشتیم و مجموع فوت شدگان ناشی از کرونا تا این لحظه ۶۰ نفر است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی استان ایلام با بیان اینکه شکست کرونا ارتباط مستقیم با رفتار ما دارد، ابراز کرد: از عموم مردم شریف استان درخواست می‌شود که با رعایت اصول بهداشتی، فاصله گذاری اجتماعی و پرهیز از ترددهای غیرضروری مانع تداوم طولانی مدت حضور این ویروس در استان باشند.

کریمیان با تاکید بر خودداری شهروندان از ترددهای غیرضروری در اماکن شلوغ و پرتردد، خاطرنشان کرد: بهترین راه مبارزه با کرونا، قطع زنجیره انتقال آن است که در این زمینه رعایت اصول بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی در راستای کاهش میزان ابتلاء بهترین کمک به کادر درمانی است.

تعداد بیماران کرونایی درزنجان ۱۰۹۸ نفر رسید

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان گفت: تعداد بیماران کرونایی در استان زنجان به هزار و ۹۸ نفر رسید.

پرویز قزلباش با بیان اینکه طی ۲۴ ساعت گذشته تعداد چهار نفر به بیماران کرونایی اضافه شده است، گفت: تاکنون هزار و۹۸ نفر در استان زنجان به بیماری کرونا مبتلا شده‌اند.

وی اظهار کرد: از آغاز شیوع ویروس کرونا تاکنون ۱۱۷ نفر در استان جان خود را از دست داده‌اند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان، از بهبودی ۹۱۰ نفر بیمار مبتلا به کرونا در استان زنجان خبرداد و گفت: بیش از ۸۰ درصد از بیماران کرونا یی مرخص شدند.

شناسایی ۴۵ مورد جدید مبتلا به کرونا در استان اردبیل

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل از شناسایی ۴۵ مورد جدید مبتلا به بیماری کرونا در استان اردبیل خبر داد.

شهرام حبیب زاده بعدازظهر یکشنبه در جلسه ستاد کرونا استان بیان کرد: بر اساس یافته‌های آزمایشگاهی در ۲۴ ساعت گذشته، ۴۵ مورد جدید کرونا در استان اردبیل شناسایی شده که با احتساب آن شمار مبتلایان کووید ۱۹ در استان از ابتدای شیوع به دو هزار و ۱۸۵ نفر رسید.

وی افزود: از این تعداد تاکنون یک هزار و ۷۰۲ نفر با بهبودی کامل از بیمارستان ترخیص شده‌اند و از تعداد ۱۴۴ نفر بستری در مراکز درمانی استان اردبیل تعداد ۳۵ نفر در بخش مراقبت‌های ویژه بستری بوده و در ۲۴ ساعت گذشته متأسفانه یک مورد فوتی ناشی از کرونا ثبت شده است.

مبتلایان به «کرونا» در کرمانشاه 4 برابر شده است/ «ویروس منحوس» جان 5 تن دیگر را گرفت

با اعلام ستاد مدیریت کرونا در استان کرمانشاه، تعداد بیماران به ویروس کرونا در استان به دو هزار و 736 نفر رسیده و متاسفانه 92 نفر نیز جان خود را از دست داده اند.

 رییس کمیته اطلاع رسانی ستاد مدیریت کرونا در خصوص آمار مبتلایان به ویروس کرونا، اظهار داشت: با شناسایی 128 مورد جدید بیماران مبتلا به کرونا که 17 مورد آن مربوط به بیماران بستری و 111 مورد نیز مربوط به بیماران سرپایی است، تعداد مبتلایان به این بیماری در استان کرمانشاه به دو هزار 763 نفر رسید.  طی شبانه روز گذشته پنج نفر جان خود را از دست دادند، که آمار تعداد فوتی‌ها در استان از ابتدای شروع اپیدمی تا کنون به ۹۲ نفر رسید.

مهدی محمدی ادامه داد: از مجموع تعداد مبتلایان استان، 680 نفر جزو بیماران بستری و دو هزار و 83 نفر نیز جزو بیماران سرپایی می باشند.

شمار مبتلایان به کووید 19 از 23 نفر در اول اردیبهشت به 108 نفر در 26 اردیبهشت رسیده است. به عبارتی 4 برابر بیشتر شده است.

این مسئول همچنین اشاره کرد: از ابتدای شیوع ویروس کرونا در استان تا امروز سه هزار و 297 نفر بستری شدند که از این تعداد سه هزار و 52 نفر ترخیص شده و 153 نفر نیز در حال حاضر در بیمارستان های استان بستری می‌باشند.

رییس کمیته اطلاع رسانی ستاد مدیریت کرونا خاطر نشان کرد: با انجام 436 نمونه آزمایش شده در روز گذشته، تا کنون دوازده هزار و 358 آزمایش تشخیص کووید19 در استان انجام شده است.

تعداد مبتلایان کرونا در هرمزگان به ۱۸۲۵ نفر رسید

رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان گفت: با مثبت شدن ۵۲ مورد دیگر در استان آمار مبتلاشدگان قطعی به کرونا در هرمزگان به ۱۸۲۵ نفر رسید.

حسین فرشیدی یکشنبه شب در جمع خبرنگاران در تشریح آخرین آمار مبتلایان به کرونا در هرمزگان بیان داشت: از ابتدای شیوع کرونا در استان هرمزگان، ۲ هزار و ۹۱۲ بیمار با تشخیص بیماری حاد تنفسی تاکنون بستری شده‌اند که ۲ هزار و ۵۹۵ نفر از این تعداد بهبود یافته‌اند و ۱۳۴ نفر همچنان بستری، ۸۵ نفر ایزوله، ۲۵ نفر در آی. سی. یو و ۲۴ نفر در بخش‌های عادی بستری هستند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان اظهارداشت: ۱۱ هزار و ۶۴۹ نفر به‌صورت سرپایی به‌دلیل مشکوک بودن به کرونا نمونه‌گیری شده‌اند که تنها ۱۸۲۵ مورد مثبت بوده است.

فرشیدی با بیان اینکه آمار فوتی‌ها در هرمزگان تا کنون ۳۰ نفر بوده است، عنوان کرد: تاکنون ۴۵۹ نفر بهبود و ترخیص شده‌اند، ۱۲۷۳ نفر بیمار قرنطینه ایی تحت مراقبت خانگی هستند، ۲۳ نفر تکمیل درمان را سپری می‌کنند و ۴۰ نفر همچنان در بیمارستان بستری هستند.

وی عنوان کرد: تعداد ۵۲ نفر در استان در ۲۴ ساعت گذشته مثبت بوده که ۳۵ نفر از شهرستان بندرعباس، ۳ نفر از رودان، ۱ نفر از میناب، ۱۲ نفر از قشم و ۱ نفر از بستک به شمار آمار افراد مبتلا به کرونای مثبت جدید در هرمزگان اضافه شد.

فرشیدی اضافه کرد: بندرعباس با ۱۳۶۶، میناب با ۱۵۷، قشم ۸۲، کیش با ۵۴، حاجی‌آباد با ۴۹، رودان با ۳۷، بندرلنگه با ۳۳، پارسیان با ۱۴، بندر خمیر با ۱۲، بستک ۱۰، جاسک ۷ و سیریک با ۲ و بشاگرد ۲ مورد؛ جزئیات روند توزیع ابتلاء به ویروس کرونا در استان هرمزگان است.

افزایش مبتلایان به ویروس کرونا در سیستان و بلوچستان

رییس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان گفت، در ۲۴ ساعت گذشته و تا ظهر امروز موارد مثبت آزمایشگاهی بیماری کرونا در سیستان و بلوچستان ۴۱ مورد افزایش یافت و به ۱۱۴۰ نفر رسید.

دکتر هاشمی شهری ادامه داد، تعداد مبتلایان به کرونا در منطقه تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی زاهدان ۷۳۸ نفر، دانشگاه علوم پزشکی زابل ۲۱۱ نفر و دانشگاه علوم پزشکی ایرانشهر ۱۹۱ نفر است

وی افزود، از مجموع بیماران تنفسی که در بیمارستان‌ها بستری شده اند متاسفانه ۲۸۹ نفر فوت کرده اند که نتیجه آزمایش اختصاصی کرونای ۶۷ نفر از متوفیان مثبت، ۱۴۱ نفر منفی و ۸۱ نفر نیز مشکوک بوده اند.

آخرین آمار مبتلایان به کرونا در آذربایجان غربی

رئیس دانشگاه علوم پزشکی: در ۲۷ اردیبهشت۹۹ در آذربایجان غربی از میان ۵۷۰ آزمایش انجام شده از افراد مشکوک به ابتلا به ویروس کرونا، نتیجه ۹۱ نفر مثبت گزارش شده است.

دکتر آقازاده در خصوص آخرین آمار مبتلایان به بیماری کرونا در آذربایجان غربی گفت: در ۲۷ اردیبهشت امسال، با شناسایی ۹۱ مورد جدید آمار کلی مبتلایان به ویروس کرونا در آذربایجان غربی به سه هزار و ۸۳۰ مورد رسیده است.

دکتر آقازاده در مورد افراد بهبود یافته نیز گفت: تا به این تاریخ ۱۶۰۵ نفر نیز بهبود یافته و از مراکز درمانی مرخص شده اند، اما با اضافه شدن یک نفر به خیل کشته شدگان، جمعیت جانباختگان از ابتلای به ویروس کرونا در آذربایجا غربی به ۱۹۲ نفر رسیده است.

بستری شدن ۱۰۷ بیمار جدید با علائم مشکوک به کرونا در استان

۱۰۷ بیمار جدید با علائم مشکوک به کرونا در مراکز درمانی استان اصفهان بستری شده اند.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت: در ۲۴ ساعت گذشته همچنین ۵۰ بیمار با بهبود وضعیت جسمانی از مراکز درمانی استان ترخیص شدند.

آرش نجیمی با بیان اینکه هم اکنون ۴۰۳ بیمار مشکوک و مبتلا به کرونا در مراکز درمانی استان بستری هستند افزود: از این تعداد ۹۵ بیمار در بخش مراقبت‌های ویژه تحت درمان هستند.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان از مردم خواست بهداشت فردی را رعایت و از تردد‌های غیر ضروری پرهیز کنند تا بتوانیم به روند سیر نزولی این بیماری نفس گیر برسیم.

ابتلای ۸ مورد جدید به ویروس کرونا

۸ موردابتلای جدید به ویروس کرونا در چهار محال و بختیاری به ثبت رسید.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد گفت: در مجموع ۱۴۱۱ نفر با علایم بالینی به بیمارستان‌های استان مراجعه کردندکه از این تعداد ۳۰ نفر بستری هستند.

مجد شیرانی افزود: با ثبت ۸ مورد مثبت قطعی تعداد مبتلایان در چهارمحال و بختیاری به ۵۱۵ مورد رسید.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد گفت:هم اکنون ۴۷۰ نفر با بهبودی کامل از بیمارستان مرخص شدند ولیکن تا مدتی ناقل بیماری هستند. تعداد فوتی‌های بیماری کرونا همان ۲۸ نفر است.

به گفته وی؛ اگر چه بیماری در چهارمحال و بختیاری در حد کنترل است، اما به معنای مهار بیماری نیست.
در خانه ماندن، دوری از تجمع و رعایت طرح فاصله گذاری اجتماعی سبب می‌شود تا این ویروس هرچه زودتر سیر نزولی پیدا کند. تا کنون از ۳۶۹۲ نفر نمونه گیری ویروس کرونا انجام شده است.

سومین روز متوالی بدون فوتی کرونا در استان کردستان

با وجود افزایش آمار بهبود یافتگان و کاهش آمار جانباختگان کرونا در استان کردستان، روند ابتلا به این بیماری همچنان صعودی است.

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی کردستان گفت: از دیروز تا ظهر امروز ۶۴ مورد جدید ابتلا به کرونا در استان شناسایی شده است.

آرزو فلاحی افزود: با این تعداد، مجموع بیماران مبتلا به کرونا در کردستان به ۲ هزار و ۷۸ مورد رسید.

فلاحی گفت: امروز هم خوشبختانه همانند دو روز گذشته هیچ موردی از فوت مبتلایان به کرونا در استان به ثبت نرسید.  از ابتدای شیوع این بیماری تاکنون متاسفانه ۱۳۸ نفر جان باخته اند. همچنین تا کنون هزار و ۱۸۹ بیمار مبتلا به کرونا در استان نیز بهبود یافته اند.

وی افزود: اینکه یکی از شرکت‌های دانش‌بنیان پارک علم و فناوری استان برای مقابله با کرونا دستگاه رفع آلودگی تولید کرده که در اماکن عمومی کاربرد دارد. این دستگاه طوری طراحی شده است که دست، صورت، لباس و حتی کفش افراد را میکروب‌زدایی می‌کند.

مبتلا شدن ۱۳۴ نفر دیگر در لرستان به کرونا

آمار فوتی‌ها بر اثر کرونا نیز به ۱۴۶ نفر افزایش یافت.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گفته: از ۶۴۳ نمونه ارسالی به آزمایشگاه ۱۳۴ نفر به آمار مبتلایان به کووید ۱۹ در لرستان اضافه شد.

به گفته دکتر نیکبخت در ۲۴ ساعت گذشته در لرستان یک نفر جان باخته به علت کرونا داشته ایم.

تا کنون ۱۷۰۷۵ نمونه‌ی از بیماران مشکوک به "کووید ۱۹" درلرستان به آزمایشگاه مرجع ارسال شده است که تعداد ۱۴۵۹۶ نمونه پاسخ داده شده و از این تعداد ۳۱۵۹ مورد مثبت و ۱۱۴۳۷ نمونه منفی اعلام شده است. ۴۸ نفر در مراکز درمانی استان تحت مراقبت‌های پزشکی و درمانی هستند. از ابتدا تا کنون تعداد ۲۹۵۶ نفر پس از درمان به بهبودی کامل دست یافته اند.

بستری ۸۲ بیمار جدید کرونایی در مازندران

۸۲ بیمار جدید کرونایی ۲۴ ساعت گذشته در بیمارستان‌های زیرمجموعه دانشگاه‌های علوم پزشکی مازندران و بابل بستری شدند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران گفت: ۲۴ ساعت گذشته ۶۸ بیمار جدید مشکوک به کووید ۱۹ در بیمارستان‌های زیر مجموعه دانشگاه‌های علوم پزشکی مازندران بستری و ۹۴ نفر مرخص شدند.

دکتر موسوی افزود: در حال حاضر ۲۹۹ بیمار با تشخیص ابتلا به کووید ۱۹ در بیمارستان‌های زیر پوشش این دانشگاه بستری هستند.

شناسایی ۱۴ بیمار جدید کرونایی در بابل

رییس دانشگاه علوم پزشکی بابل هم شمار بیماران شناسایی و بستری شده با علائم تشخیصی ابتلا به کرونا ۲۴ ساعت گذشته در بیمارستان‌های زیر مجموعه این دانشگاه را ۱۴ نفر اعلام کرد و گفت: در این مدت ۱۷ بیمار کرونایی بهبود یافته از این بیمارستان‌ها مرخص شدند.

دکتر جلالی با بیان اینکه ۲۰ بیمار در بخش‌های مراقبت‌های ویژه بستری هستند، افزود: مجموع بیماران بستری در بیمارستان‌های زیر مجموعه این دانشگاه ۶۳ نفر است.

مجموع بیماران بستری در بیمارستان‌های زیرمجموعه دانشگاه‌های علوم پزشکی مازندران و بابل به ۳۶۲ نفر رسید. / آفتاب نیوز

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار