فرمانده انتظامی شهرستان لارستان گفت: ۶۳ دستگاه استخراج ارز دیجیتال قاچاق (ماینر) به ارزش ۶ میلیارد و ۳۰۰ میلیون ریال در این شهرستان کشف شد.
کد خبر: ۸۵۱۴۳۶
تاریخ انتشار: ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۹:۰۸ 17 May 2020

تابناک فارس به نقل از ایرنا:سرهنگ داود امجدی، یکشنبه بیان کرد: ماموران انتظامی شهرستان لارستان پس از مطلع شدن از اینکه افرادی با استفاده از یک پژو ۴۰۵ در امر حمل و قاچاق دستگاه ماینر فعالیت دارند، این موضوع را به صورت ویژه در دستور کار خود قرار دادند.

وی افزود: پس از انجام کارهای اطلاعاتی و پلیسی، خودرو مورد نظر در یک منزل مشاهده شد که در بازرسی از آن ۶۳ دستگاه استخراج ارز دیجیتال قاچاق (ماینر) کشف شد.

امجدی، با اشاره به اینکه کارشناسان ارزش دستگاه‌های کشف شده را ۶ میلیارد و ۳۰۰ میلیون ریال اعلام کرده‌اند، بیان داشت: در این رابطه ۲ متهم دستگیر و پس از تشکیل پرونده به مرجع قضایی تحویل داده شدند.

دستگاه ماینر (Asic) اصطلاحی است که برای دستگاه‌های استخراج رمزارزها به‌کار برده می‌شود و در حال حاضر این دستگاه‌ها بسیار متنوع هستند.

در سراسر جهان افرادی که به کار استخراج رمزارزها اعم از بیت‌کوین یا سایر ارزهای رمزنگاری شده مشغول هستند، ماینر می‌گویند و آنها تلاش می‌کنند با استفاده از ابزارهای متنوع استخراج به تعداد بیشتری از رمزارزهای استخراج نشده دست یابند و با فروش آنها درآمدزایی داشته و سود کسب کنند.

شهرستان لارستان به مرکزیت لار در فاصله ۳۷۸ کیلومتری جنوب شیراز قرار دارد.

 

برچسب ها: ماینر ، قاچاق ، لارستان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار