این روزها تبلیغ موادمخدر در فضای مجازی به قدری آسان صورت می‌گیرد که حتی دسترسی کودکان به آن نیز امکان پذیر شده است.
کد خبر: ۸۵۱۳۱۱
تاریخ انتشار: ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۶:۰۵ 17 May 2020
تریاک کشی کودک ۳ ساله برای تبلیغ فروش وافور + عکس و فیلم
به گزارش تابناک سمنان: شاید بار‌ها در گروه‌ها و صفحات فضای مجازی از قبیل اینستاگرام دیده باشید افرادی نسبت به فروش انواع موادمخدر و ابزار آلات استعمال آن اقدام می‌کنند.

در این صفحات علاوه بر تبلیغ موادمخدر، پذیرش سفارش و ارسال آن به نقاط مختلف و تحویل درب منزل نیز صورت می‎گیرد. تبلیغ و فروش این ماده مخدر به همین جا ختم نشده و گردانندگان صفحات از کشت این ماده مخدر گرفته تا بسته بندی و طریقه استفاده از آن را در صفحات‌شان آموزش می‌دهند.

کودکان قربانی تبلیغات فروش وافور در فضای مجازی

تبلیغ مواد مخدر گاهی اوقات در صفحات مجازی به‌ قدری آسان و بی‌دغدغه صورت می‌گیرد که حتی کودکان نیز به آسانی به آن دسترسی دارند و این موضوعی است که نگرانی والدین و خانواده‌ها را در پی دارد.

البته علاوه بر دسترسی آسان برای کودکان، فروشندگان آن برای جذب مشتری بیشتر از کودکان به عنوان مصرف کننده مواد مخدر تصاویری را منتشر می‌کنند که هم به اصطلاح بی ضرر بودن آن را بیان کنند و هم فرهنگی را ترویج دهند که نشان دهد کودکان هم می‌توانند مصرف کننده انواع و اقسام مواد مخدر باشند.

این در حالی است که چندی پیش صفحه‌ای در فضای اینستاگرام دست به دست شد که در آن فروشنده مواد مخدر علاوه بر تبلیغ انواع ابزار آلات مصرف مواد مخدر، تصویر کودکی را منتشر کرد که در حال کشیدن تریاک با وافور بود.

صفحه این شخص متخلف با واکنش‌های افراد زیادی مواجه شد که در نهایت با پیگیری باشگاه خبرنگاران جوان این فرد به مراجع انتظامی معرفی و در نهایت صفحه وی در اینستاگرام معدوم شد.

تریاک کشی کودک ۳ ساله برای تبلیغ فروش وافور + عکس و فیلم

در این خصوص سرهنگ داوود معظمی گودرزی سرپرست پلیس فتا تهران بزرگ اظهار کرد: پیرو انتشار کلیپ کودکی که در حال استعمال مواد مخدر است، بلافاصله مراتب در دستور کار پلیس فتا قرار گرفت.

او افزود: پس از رصد‌های صورت گرفته شخصی که کلیپ این کودک را در پیج خود بارگذاری کرده بود، شناسایی و در کمتر از ۴۸ ساعت با هماهنگی‌های قضایی دستگیر شد.

سرهنگ گودرزی تصریح کرد: از شهروندان استدعا دارم در صورت مشاهده چنین مواردی در فضای مجازی، مورد مربوطه را در سایت پلیس فتا بارگذاری کنند، قطعاً پلیس پیگیر خواهد بود.

سرپرست پلیس فتا تهران بزرگ گفت: افرادی که بخواهند به این ترتیب با روح و روان مردم بازی کنند و اذهان عمومی را خدشه دار کنند، تحت پیگرد قانونی پلیس قرار خواهند گرفت.

او ادامه داد: مدیران بالغ بر ۴۰ سایت، کانال، صفحه و شبکه‌ اجتماعی فعال را احضار کردیم و در اختیار قانون قرار دادیم.

<video src="https://cdn.yjc.ir/files/fa/news/1399/2/27/11908072_847.mp4" width="100%" height="100%" controls>

فروش مواد مخدر در فضای مجازی از دیگر معضلاتی است که این روز‌ها عده‌ای از افراد سودجو از طریق آن به راحتی برای خود کسب درآمد می‌کنند و به بهانه شادی آوری جوانان و نوجوانان را به مصرف مواد مخدر تشویق می‌کنند؛ هرچند بار‌ها از سوی مراجع نظارت بر فضای مجازی مانند پلیس فتا برخورد با فعالیت و توقف این گونه صفحات اعلام شده است، اما همچنان شاهد رشد قارچ‌گونه این صفحات در فضای مجازی هستیم.

علاوه بر نظات بیشتر دستگاه‌های مربوطه بر سوء‌ استفاده کنندگان از این بستر، فرهنگ‌سازی و آگاه‌سازی جوانان و والدین از جمله مواردی است که لازم است توجه بیشتری به آن شود تا شاید از این طریق گرایش نوجوانان و جوانان به سمت این ماده مخدر به حداقل برسد.

گزارش از زهره شایسته

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار