رئیس بیمارستان تخصصی مادر و کودک بی بی حکیمه(س) گچساران گفت:نرخ جراحی سزارین در این شهرستان در سال ۱۳۹۸ نسبت به سال پیش از آن ۲ درصد افزایش یافته است.
کد خبر: ۸۵۱۲۶۷
تاریخ انتشار: ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۵:۲۳ 17 May 2020
به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، پردیس بخشایی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: ۳۶درصد از زایمان های مادران در گچساران در سال ۱۳۹۸ با جراحی سزارین انجام شده است.
وی افزایش زایمان های با ریسک و خطرپذیری را از عمده ترین دلایل افزایش جراحی سزارین در این شهرستان ذکر کرد. 
بخشایی افزود: شمار سزارین‌های بار اول در شهرستان گچساران که پیش از افتتاح بیمارستان تخصصی مادر و کودک این شهرستان در سال های ۱۳۹۲ تا ۱۳۹۵، ۶۰ درصد بود در سال ۱۳۹۷ به ۳۴درصد کاهش یافت.
وی خطر چسبندگی،خونریزی، احتمال مرگ مادر و جنین را از عوارض جراحی های سزارین ذکر کرد. 
بخشایی  بیشترین علت مرگ و میر در عمل سزارین را عفونت بعد از زایمان، خونریزی و آمبولی (لختگی خون) و احتمال بازشدن بخیه، مشکلات خونریزی و عوارض جراحی دانست.
رئیس بیمارستان تخصصی مادر و کودک گچساران ابراز داشت: از سال ۱۳۹۵ تاکنون در این شهرستان موردی از مرگ ومیر مادران باردار گزارش نشده است.
وی بدون اشاره به آمار تاکید کرد: نرخ مرگ و میر نوزادان نیز در گچساران مطابق استاندارد جهانی است.
بخشایی با اشاره به ساخت بخش زایشگاه و راه اندازی بخش ال دی آر (LDR) در این بیمارستان بیان کرد: در این بخش اتاق های خصوصی برای زایمان طبیعی به همراه اتاق‌های جانبی برای پزشک و ماما ایجاد شده است.
پردیس بخشایی با اشاره به اینکه مدت کوتاهی است که مرکز ناباروری بیمارستان بی بی حکیمه (س) شهر دوگنبدان فعالیت خود را آغاز کرده است افزود: تولد نوزادان پنج قلو در این بیمارستان که بهار امسال انجام شد نشان دهنده توان متخصصان این مرکز درمانی است.
وی ادامه داد: مرکز درمان ناباروری بیمارستان بی بی حکیمه (س) با تعرفه دولتی و تجهیزات پیشرفته خدمات ویژه‌ای به مراجعه کنندگان ارائه می‌دهد.
مرکز ناباروری بیمارستان بی بی حکیمه (س)  از اواخر سال ۱۳۹۷ به همت متخصصان بومی شهرستان در حوزه درمان ناباروری آغاز به کار کرده و زیرساخت‌ها و خدمات این مرکز بر اساس استانداردهای جهانی و کشوری برای زوج‌های نابارور انجام می‌شود.
وی با بیان اینکه فعالیت مرکز آی وی اف بیمارستان بی بی حکیمه خاتون(س) گچساران به عنوان دستاوردی دیگر از طرح تحول نظام سلامت در این شهرستان است گفت: آی یو ای، آی وی اف، رحم اجاره ای، اهدای تخمک، لاپاراسکوپی و میکرواینجکشن از جمله عمل های جراحی ناباروری است که در این کلینیک به مراجعان ارائه می شود.
بخشایی افزود: این مرکز با دارا بودن آزمایشگاه آندرولوژی، آزمایشگاه جنین شناسی، سونوگرافی فوق تخصصی، بیوفیریزینگ، اتاق عمل و واحد مراقبت های پس از عمل جراحی، تنها مرکز دولتی IVF در استان کهگیلویه و بویراحمد برای ارایه خدمات به زوجین نابارور با تعرفه های درمانی دولتی است.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار