معاون سلامت آموزش و پرورش استان با توجه به بازگشایی مدارس گفت: برای جابه جایی دانش آموزان از سرویس و وسایل نقلیه عمومی استفاده نشود.
کد خبر: ۸۵۱۱۹۸
تاریخ انتشار: ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۱:۰۸ 17 May 2020

به گزارش «تابناک البرز»؛ فرشید علیزاده گفت: طی مانور بازگشایی مدارس همه واحدهای آموزشی استان ضد عفونی های لازم را بر اساس پروتکل های بهداشتی انجام دادند.

وی خاطرنشان کرد: مراقبین سلامت مدارس، و کارشناسان مراکز بهداشتی و درمانی در مدارس حضور پیدا می کنند و برای بازآموزی کارکنان و دانش آموزانی که برای رفع اشکال به مدارس مراجعه می کنند آمادگی کامل را دارند تا آن ها با خاطر آسوده در کلاس درس خود حضور یابند.

وی اظهار داشت: با برنامه ریزی های انجام شده اقلام بهداشتی و ضد عفونی تا پایان سال تحصیلی تهیه شده و در اختیار مدارس قرار داده شده است و نگرانی از این بابت وجود ندارد و به دانش آموزان نیز اطلاع رسانی شده حضورشان در مدارس با داشتن دستکش و ماسک باشد.

علیزاده با بیان اینکه مدیران مدارس از تجمعات بدون رعایت فاصله مناسب در محوطه مراکز آموزشی و کلاس درس معلمان جلوگیری به عمل آوردند گفت: بسیار مهم است تا دانش آموزان نیز در زمان حضور در مدرسه و البته خارج از فضای مدرسه فاصله گذاری اجتماعی را رعایت کنند.

وی یادآور شد: بوفه مدارس در ایام بازگشایی تعطیل می باشد لذا بهتر است دانش آموزان در منزل وعده غذایی را صرف کرده و در مدرسه چیزی نخورند و درصورت لزوم باید بسته های مواد خوراکی قبل از مصرف باید شستشو یا ضدعفونی شود.

علیزاده گفت: بهتر است دانش آموزان اسپری یا ژل ضدعفونی کننده و دستمال کاغذی به همراه داشته باشند و اولیا نسبت به تعویض لباس در فضای خارج از منزل پس از بازگشت دانش آموز و شستشوی روزانه لباس ها توجه داشته باشند.

معاون سلامت آموزش و پرورش استان افزود: دانش آموزان با بیماری های زمینه ای مانند آسم، بیماری های قلبی عروقی، خود ایمنی و دیابت و همچنین دانش آموزانی که داروهای سرکوب کننده سیستم ایمنی(کورتون) مصرف می کنند در مدرسه حضور پیدا نکنند.

وی اظهارداشت: دانش آموزانی که علائمی مانند سرفه، تنگی نفس، درد قفسه سینه، گلودرد، تب، لرز، بدن درد و ضعف و کاهش حس بویایی و چشایی در سه روز اخیر دارند، یا فردی در خانواده شان این علائم را طی روز های اخیر داشته، در مدرسه حضور پیدا نکنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار