کد خبر: ۸۵۱۱۵۱
تاریخ انتشار: ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۰۹:۴۶ 17 May 2020

آغاز گشت سلامت و پایش بهداشتی مدارس آستارا

تابناک/ مدیر آموزش و پرورش آستارا گفت: همزمان با بازگشایی مدارس با حضور اختیاری دانش‌آموزان، برای نظارت بر اجرای دقیق پروتکل‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی در فضاهای آموزشی، گشت سلامت دایر کرده‌ایم.

سجاد موسوی روز شنبه در بازدید از مدارس آستارا گفت: ۹ گروه متشکل از کارکنان آموزش و پرورش از امروز بمدت چهار روز از ۱۶۰ مدرسه بازرسی می کنند و در هر مدرسه میز خدمت راه اندازی شده است.

وی ادامه داد: دست های دانش آموزان هنگام ورود به مدارس، ضدعفونی و از حضور دانش آموزان بدون ماسک جلوگیری می شود و والدین از تجمع در داخل و مقابل مدارس خودداری کنند.

وی افزود: سلامت دانش‌آموزان در اولویت آموزش ‌و پرورش و مسئولان شهرستان است و در صورتی ‌که تعداد دانش‌آموزان یک کلاس از حد متوسط بیشتر باشد، تقسیم ‌بندی خواهند شد.

 موسوی گفت: حضور معلمان و عوامل اجرایی در مدارس، اجباری اما حضور دانش آموزان اختیاری و بوفه مدارس تعطیل است و مدیران بر ممنوعیت عرضه خوراکی در مدارس نظارت می کنند.

مدیر آموزش و پرورش آستارا ادامه داد: در هفته گذشته با همکاری گروه های جهادی، مذهبی و بسیج، ۱۶۰ مدرسه با هزار و ۲۰۰ لیتر محلول ضدعفونی برای پیشگیری از کرونا گندزدایی شد.

پیش از شیوع بیماری کرونا ۱۸ هزار دانش آموز در ۱۶۰ مدرسه آستارا به تحصیل علم مشغول بودند؛ ویروس کرونا که بیش از ۲۰۰ کشور دنیا را درگیر کرده، از همان روزهای نخست شیوع، گیلان را هم به شدت متاثر کرد و باعث تعطیلی اجتماعات مردمی، مدارس و دانشگاه ها شد.

شهرستان آستارا با ۹۱ هزار نفر جمعیت در منتهی الیه غرب استان گیلان واقع شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار