کد خبر: ۸۵۱۱۰۰
تاریخ انتشار: ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۰۹:۱۳ 17 May 2020
تابناک/سخنگوی هیات رئیسه مجلس گفت: با توجه به ابعاد گسترده ایرادات و ابهامات طرح اصلاح قانون انتخابات ریاست جمهوری، مجلس و شوراهای شهر و روستا، جمع‌بندی در باره این طرح به این دوره مجلس نمی‌رسد.
جمع‌بندی طرح اصلاح قانون انتخابات به این دوره مجلس نمی‌رسد

اسدالله عباسی نماینده مردم رودسر در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، گفت: طرح اصلاح قانون انتخابات ریاست جمهوری، مجلس شورای اسلامی و شوراهای اسلامی شهر و روستا دوشنبه (29 اردیبهشت ماه) به منظور رفع ایرادات شورای نگهبان در کمیسیون‌ شوراها مورد رسیدگی قرار می‌گیرد.

وی ادامه داد: این طرح پس از بررسی در کمیسیون شوراها در جلسه علنی روز سه‌شنبه هفته جاری مطرح و به منظور رفع ایرادات مورد رسیدگی قرار خواهد گرفت.

سخنگوی هیات رئیسه مجلس اظهار داشت: با توجه به ابعاد گسترده ایرادات و ابهامات طرح اصلاح قانون انتخابات، طرح مذکور در این دوره مجلس جمع‌بندی و تصویب نخواهد شد.

عباسی خاطرنشان کرد: از مجلس آینده در حوزه هیأت رئیسه و کمیسیون تخصصی مربوطه انتظار می‌رود تا نشست‌های تخصصی لازم را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ برای رفع ایرادات قانون انتخابات برگزار کنند و در طرحی جامع ایرادات موجود این قانون رفع شود تا ما شاهد تصمیمات در زمان کم و آن هم در پایان دوره مجلس نباشیم.

وی افزود: یکی از مشکلات موجود در باره انتخابات بحث مدرک تحصیلی کاندیداها و منتخبین است که متأسفانه ما در مورد منتخب تفرش این موضوع را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ داشتیم و یکی دو نفر دیگر از منتخبین نیز مدارکشان دارای ابهاماتی است که منتظر پاسخ حوزه علمیه و وزارت علوم هستیم.

سخنگوی هیات رئیسه مجلس اظهار داشت: البته در این باره وزارت کشور نیز کوتاهی‌هایی داشته است که استعلامات دقیقی را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ در مورد مدارک تحصیلی داوطلبین نداشته است.

عباسی خاطرنشان کرد: علاوه بر مراجع چهارگانه برای اخذ استعلامات بهتر است وزارت علوم، حوزه علمیه و ثبت احوال هم اضافه شوند که ما در زمینه مدارک تحصیلی و ... با مشکل مواجه نباشیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار