کد خبر: ۸۵۱۰۲۵
تاریخ انتشار: ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۸:۴۱ 16 May 2020

بارندگی  و وزش باد شدید در گیلان

تابناک/ سرپرست اداره پیش بینی و هشدار اداره کل هواشناسی گیلان اعلام کرد : از فردا عصر تا روز دوشنبه در برخی ساعات هوای استان بارانی، گاه شاهد وزش باد شدید و احتمال رعد و برق است.

شبنم هادی نژاد عصر شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود : با نفوذ تدریجی سامانه ناپایدار از فردا شرایط برای ابرناکی، مه آلود بودن هوا،   کاهش نسبی دما، بعضی ساعات بارندگی و وزش باد بعضی نقاط شدید و احتمال رعد و برق به تناوب تا چهارشنبه در استان فراهم است.

وی تصریح کرد: کاهش نسبی دما چند درجه ای طی روزهای آینده بیشتر برای مناطق کوهستانی استان است که امروز شاهد وزش باد گرم در این مناطق بوده ایم.

وی اضافه کرد: برهمین اساس؛ برای روز یکشنبه آسمان استان کمی تا نیمه ابری همراه  با مه صبحگاهی، وزش باد (گاهی شدید) به تدریج افزایش ابر و بارندگی بعداز ظهر و شب بعضی نقاط شدید،   کاهش نسبی دما و رعد و برق و برای دوشنبه نیمه ابری تا ابری بعضی نقاط بارندگی و وزش باد گاهی کاهش ابر پیش بینی می شود.

هادی نژاد  تصریح کرد: از فردا بعد ظهر تا صبح دوشنبه احتمال آبگرفتگی، بالا آمدن آب رودخانه‌ها و لغزندگی و کاهش دید در جاده‌ها و گردنه های کوهستانی وجود دارد.

وی اظهار کرد: ممکن است روز دوشنبه شرایط بارشی را در استان نداشته باشیم؛ اما روزهای سه شنبه و چهارشنبه هفته جاری در بعضی ساعات شاهد بارندگی در استان خواهیم بود.

وی ادامه داد: براساس نقشه های  کنونی هواشناسی روزهای پنجشنبه و جمعه در استان شاهد پدیده خاص جوی نخواهیم بود و انتظار می رود هوای استان در پایان هفته صاف و آفتابی باشد.

به گفته هادی نژاد؛   طی شبانه روز گذشته منجیل با ۲۹ درجه و دیلمان با هفت درجه سانتی گراد بالای صفر حداکثر و حداقل دمای هوای استان را داشتند.

سرپرست اداره پیش بینی و هشدار اداره کل هواشناسی گیلان گفت : دمای هوای  رشت نیز طی شبانه روز گذشته بین ۲۴ و ۱۷ درجه سانتی گراد بالای صفر در نوسان بوده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار