محمدحسین دارایی با اشاره به نحوه برگزاری امتحانات پایانی در دوره‌های مختلف تحصیلی، اظهار کرد: در دوره ابتدایی - به جز پایه اول - تصمیم‌گیری در رابطه با نحوه ارزشیابی پایانی دانش آموزان بر عهده شورای مدرسه خواهد بود.
کد خبر: ۸۵۰۹۶۶
تاریخ انتشار: ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۶:۳۰ 16 May 2020
بر اساس تصمیم ستاد ملی پیشگیری و مبارزه با کرونا، مدارس کل کشور از امروز به مدت یک ماه به منظور رفع اشکالات درسی دانش آموزان و ارائه مطالب آموزشی به دانش آموزانی که به هر علتی امکان استفاده از فضای مجازی را نداشته اند، بازگشایی شدند.

به گزارش ایسنا، در نهاوند نیز با توجه به تشکیل جلسات متعدد، بازدید میدانی ازوضعیت ضدعفونی و گندزدایی مدارس و تمهیداتی که از چندین روز قبل اندیشیده شده بود، این بازگشایی به صورت بسیار مطلوب، با رعایت حداکثری پروتکل‌های بهداشتی و حفظ فاصله گذاری اجتماعی انجام شد.

با توجه به اینکه اکثر قریب به اتفاق دانش آموزان، آموزش‌های لازم را در بستر شبکه شاد دریافت کردند، حضور دانش آموزان در مدارس به صورت کنترل شده، محدود و صرفاً برای رفع اشکالات بود.

مدیر آموزش و پرورش نهاوند گفت:بازگشایی مدارس در روز شنبه ۲۷ اردیبهشت‌ماه صرفاً برای رفع اشکال دانش آموزان است و حضور دانش آموزان کاملا اختیاری بوده و امتحانات پایانی پایه نهم و دوازدهم حضوری و در دیگر پایه‌ها به صورت غیرحضوری است.

دارایی در حاشیه بازگشایی مدارس اظهار کرد: بر اساس تصمیم اتخاذ شده در ستاد ملی مدیریت و کنترل کرونا، کلیه مدارس ابتدایی و متوسطه به جز مدارس استثنایی از ۲۷ اردیبهشت ۹۹ به مدت یک ماه به منظور رفع اشکال و ارائه خدمات آموزشی به آن دسته از دانش آموزانی که به هر علت تاکنون نتوانستند از خدمات آموزشی غیرحضوری بهره‌مند شوند، با رعایت پروتکل‌های بهداشتی دایر خواهد شد.

وی افزود: در این راستا با توجه به پروتکل‌های اعلام شده از سوی وزارت بهداشت و درمان عمل خواهد شد و تمامی تمهیدات لازم برای ضدعفونی سطوح مختلف مدارس و رعایت فاصله گذاری اجتماعی اندیشیده شده است.

دارایی با بیان اینکه مهمترین اولویت ما حفظ سلامتی دانش‌آموزان و همکاران است، گفت: خانواده‌ها توجه داشته باشند که در این بازگشایی هیچ گونه آموزش جدیدی به دانش‌آموزان ارائه نخواهد شد و حضور معلمان در مدرسه برای تدریس نیست بلکه فقط برای رفع اشکال است بنابراین معلمانی که در شبکه شاد فعال بوده اند و آموزش‌های لازم را به دانش آموزان ارائه داده اند، ممکن است مراجعه کمتر و یا اصلا مراجعه‌ای نداشته باشند.

مدیر آموزش و پرورش نهاوند نقش خانواده‌ها در تحقق اهداف این بازگشایی را بسیار مهم دانست و افزود: از اولیا درخواست داریم به هیچ عنوان در جلوی مدرسه و یا محوطه آموزشگاه تجمع نکنند و به محض دریافت پاسخ سوال دانش آموز خود، مدرسه را ترک کنند.

وی با اشاره به نحوه برگزاری امتحانات پایانی در دوره‌های مختلف تحصیلی، اظهار کرد: در دوره ابتدایی - به جز پایه اول - تصمیم‌گیری در رابطه با نحوه ارزشیابی پایانی دانش آموزان بر عهده شورای مدرسه خواهد بود.

دارایی گفت: در دوره اول متوسطه نیز در پایه هفتم و هشتم ارزشیابی به صورت غیرحضوری و در پایه نهم با توجه به اینکه نمرات پایانی این دوره، در فرآیند هدایت تحصیلی دانش آموزان تاثیر دارد، امتحانات نوبت دوم به شیوه حضوری، به صورت داخلی و با رعایت پروتکل‌های اعلامی و فاصله‌گذاری اجتماعی در سطح مدرسه برگزار می‌شود.

مدیر آموزش و پرورش نهاوند ادامه داد: در دوره دوم متوسطه نیز ارزشیابی پایانی پایه‌های دهم و یازدهم به صورت غیرحضوری و در پایه دوازدهم، با توجه به تاثیر مستقیم نمرات امتحانات نهایی در کنکور سراسری، آزمون به صورت حضوری و از ۸۰ درصد محتوای آموزشی به عمل خواهد آمد.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه حضور دانش آموزان در طول این یک ماه به صورت اختیاری، محدود و صرفاً برای رفع اشکال است، سرویس‌های دانش آموزی به صورت مدون فعالیت نخواهند داشت.

مدیر آموزش و پرورش نهاوند با بیان اینکه حضور مدیران در مدارس الزامی است و معلمان نیز طبق تقویم آموزشی در مدرسه حضور خواهند داشت، گفت: طبق دستورالعمل دریافتی، بعد از گذشت یک هفته پس از بازگشایی و مشخص شدن میزان مراجعه دانش آموزان به مدرسه، شورای آموزشگاه بر اساس اختیاراتی که از سوی ستاد ملی مدیریت کرونا دارد، می‌تواند درباره نحوه فعالیت و روز‌های بازگشایی مدرسه تصمیم‌گیری کند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار