کد خبر: ۸۵۰۳۷۷
تاریخ انتشار: ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۸:۳۲ 14 May 2020

عواقب توقیف تانکرهای الکل در شهر آستارا بر عهده دستگاه‌های متولی‌است

تابناک/ معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرماندار آستارا گفت: توقیف و نگهداری تریلی‌های حامل الکل وارداتی در محدوده شهر، اقدامی خطرناک و عواقب آن بر عهده دستگاه‌های متولی‌است.

سامان ساسانیان عصر پنجشنبه به خبرنگار ایرنا اظهار کرد: تانکرهای واردات الکل که از گمرک آستارا وارد این شهر شده اند، طبق اعلام رانندگان مربوطه، در حاشیه این شهر برای تخلیه و تفکیک بار به تانکرهای کوچک توقف کرده بودند و توسط هنگ مرزی آستارا به عنوان مصداق قاچاق کالا توقیف شده اند.

وی ادامه داد: توقف تانکرهای حامل الکل در محدوده شهر، خطر انفجار و عواقب جبران ناپذیر دارد و از هنگ مرزی آستارا خواسته شد به سرعت به رفع توقیف و هدایت آنها به مسیرهای خود اقدام کند.

معاون سیاسی و امنیتی فرماندار آستارا افزود: واردات الکل ممنوع نیست و واردکنندگان در شرایط پیشگیری از بیماری کرونا به واردات آن از مرز آستارا اقدام کرده اند.

سید عیسی محسن پور رئیس اداره تعزیرات حکومتی آستارا نیز گفت: این موضوع هنوز به شکل پرونده در این اداره مطرح نشده است و نمی توان خارج از تشریفات اداری و قانونی در خصوص آن نظر داد و تلاش می کنیم در اولین فرصت درباره قاچاق محسوب شدن یا نشدن این محموله بررسی و اقدام کنیم.

مدیرکل گمرک آستارا نیز در این خصوص گفت: ورود چهار تانکر حامل الکل از طریق این گمرک، طبق مقررات گمرکی با رعایت ضوابط و الزامات قانونی صورت گرفته است و کالای قاچاق محسوب نمی شود.

رسول امیدی ادامه داد: نحوه حمل یا توزیع الکل توسط حاملان و واردکنندگان آن، خارج از محدوده گمرک آستارا، ارتباطی به این اداره کل ندارد.

بیماری کرونا بیش از ۲۰۰ کشور جهان را درگیر خود کرده است و با توجه به استعمال فراوان محلول های ضدعفونی نظیر الکل برای پیشگیری از شیوع ویروس آن، واردکنندگان کالا به واردات الکل اقدام می کنند.

شهرستان مرزی بندر آستارا با ۹۱ هزار نفر جمعیت در منتهی الیه غرب استان گیلان و مرز جمهوری آذربایجان واقع شده و اداره کل گمرک آن به صورت شبانه روزی فعال است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار