ویژه برنامه "نفس ماه" سیمای مرکز قزوین با محوریت جشن گلریزان  با حضور رییس کل  دادگستری استان برگزار گردید.
کد خبر: ۸۵۰۱۶۹
تاریخ انتشار: ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۰۹:۵۹ 14 May 2020

 

 
 ۱۸۳ زندانی جرائم غیرعمد در انتظار حمایت خیرین
 

به گزارش خبرگزاری تابناک  قزوین، حجت الاسلام و المسلمین قدرتی در حاشیه برنامه  تلویزیونی نفس ماه گفت: شب قدر شب نزول یکباره قرآن بر قلب مبارک پیامبر اکرم(ص) است، شب بخشش گناهان، شب توبه و استغفار، شب دعا و نیایش، شب اوج و پر کشیدن در فضای نیایش و بندگی می باشد.

وی افزود: شب قدر بهترین فرصت برای طلب بخشش و آمرزش گناهان از خداوند است و پروردگار در این شب عنایت ویژه ای به بندگان خود دارد و در واقع آن را بهانه ای جهت آمرزش بندگان خود قرار داده است

حجت الاسلام والمسلمین قدرتی بیان داشت:خیران با اقدامات خود که در جهت گره گشایی از مشکلات مردم است، مظهر بخشش خدای متعال هستند و سعادت دنیا و آخرت خود را تضمین نموده و با کار ارزشمند خود سنتی حسنه را در جامعه ثبت و ضبط می کنند و این خود سبب نزول رحمت الهی بر بندگان می شود.

مقام ارشد قضایی و رییس ستاد دیه استان بیان داشت: ماه مبارک رمضان بهترین فرصت است تا هر شخصی در انجام اقدامات خیر خواهانه و همچنین در احسان و نیکی تلاش کند تا از دیگران سبقت بگیرد. امسال نیز مثل هر سال از اول ماه مبارک رمضان کاروان احسان و نیکوکاری حرکت کرده است و آن چه که مهم است شرکت در این کاروان نیکوکاری است و مقدار مبلغ کمک مهم نیست.

رییس کل دادگستری استان قزوین گفت: در سال گذشته میزان کمک های خیرین یک میلیارد و هشتصد میلیون تومان بوده که سبب شد تا 210 نفر از زندانیان آزاد شوند. در حال حاضر نیز تعداد 183 نفر زندانی جرائم غیر عمد در زندان های استان تحمل کیفر می نمایند. مجموع بدهی این افراد بالغ بر 48 میلیارد تومان است که تاکنون 900 میلیون تومان توسط خیرین به ستاد دیه کمک گردیده و با این مبلغ 51 نفر از زندانیان واجد شرایط آزاد و یا در شرف آزادی هستند.

وی در ادامه تصریح نمود: مهم ترین و بزرگترین خیرین خود شاکیان پرونده ها هستند که باگذشت می توانند موجبات آزادی تعداد زیادی از زندانیان را فراهم کنند.

حجت الاسلام و المسلمین قدرتی اذعان نمود: کمک های خیران به ستاد دیه نباید تنها مختص جشن گلریزان باشد و امیدواریم این کمک ها در طی سال نیز ادامه داشته باشد تا بتوانیم زندانیان بیشتری را آزاد کنیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار