کد خبر: ۸۵۰۱۴۴
تاریخ انتشار: ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۰۸:۴۵ 14 May 2020

شهرداری ها برای جذب سرمایه گذاران تلاش کنند

تابناک/ استاندار گیلان بر لزوم تلاش مضاعف از سوی شهرداری ها استان در جذب سرمایه گذار تأکید کرد و گفت: باید تمام ظرفیت های در این زمینه بهره گیری شود.

به گزارش خبرنگار مهر، ارسلان زارع عصر چهارشنبه در نشست ویدئوکنفرانسی شهرداران گیلان با قدردانی از تلاش شهرداری‌های استان در مقابله با کرونا و همکاری با ستاد مبارزه با این ویروس، اظهار کرد: امروز با شیوع ویروس کرونا شاهد سبک جدیدی از ارتباطات اجتماعی و فردی هستیم.

وی با بیان اینکه شهرداری‌ها با امکانات تبلیغاتی اعم از محیطی، تابلوها، تلویزیون‌های شهری خود در زمینه اطلاع رسانی به شهروندان در ۵۲ شهر نیز نقش مؤثری ایفا کرده‌اند، گفت: شهرداری‌های همچنان باید پروتکل‌های بهداشتی را در مجموعه‌های خدماتی خود رعایت کنند.

استاندار گیلان به وضعیت ویروس کرونا در استان و با بیان اینکه با تلاش و همکاری و مشارکت همه اعم از مردم و دستگاه‌های اجرایی به موفقیت نسبی در زمینه کنترل این ویروس شده‌ایم، افزود: از هفته آینده مدارس با تصمیم ستاد ملی مبارزه با کرونا بازگشایی خواهد شد.

وی با بیان اینکه ضدعفونی کردن مدارس باید در دستور کار قرار گیرد، تصریح کرد: شهرداری‌ها و دهیاری‌ها باید در کنار آموزش و پرورش در زمینه گندزدایی و ضدعفونی کردن مدارس اقدام کنند.

زارع با اشاره به آسیب‌های اقتصادی ناشی از کرونا در بسیاری از بخش‌ها و حوزه‌ها، افزود: شهرداری نیز یکی از این ارگان‌ها است که درآمدهای آن با شیوع ویروس کرونا و تعطیلی بسیاری از فعالیت‌ها کاهش یافته است.

وی به حمایت‌های دولت از شهرداری‌های اشاره و با بیان اینکه در سال گذشته سازمان امور مالیاتی استان گیلان ۱۶۸ میلیارد تومان واریزی به شهرداری‌ها داشته است، گفت: ۱۵ میلیارد تومان برای تأمین قیر رایگان، ۱۰۴ میلیارد تومان برای مدیریت پسماند، دو میلیارد تومان برای احداث و تکمیل ایستگاه آتش نشانی و گردشگری، یکی میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان هم برای تجهیز ماشین آلات شهرهای بالای ۵۰ هزار نفر از مهم‌ترین اقدامات حمایتی دولت از شهرداری‌ها بوده است.

استاندار گیلان با اشاره به کمک ۷۵ میلیارد تومانی سازمان شهرداری‌ها و دهیاری کشور، گفت: این میزان کمک در سال‌ها قبل هشت میلیارد تومان بوده است که در سال گذشته با افزایش چشم گیری همراه بوده است.

وی در ادامه با تأکید بر بهره گیری از مشارکت‌های مردمی و جذب سرمایه گذاری بخش خصوصی، اظهار کرد: باید از ظرفیت سازمان همیاری شهرداری‌ها بیش از گذشته بهره مند شویم.

زارع با بیان اینکه مدیریت پسماند یکی از مهم‌ترین موضوعاتی است که باید در دستور کار شهرداری‌ها قرار گیرد، گفت: دغدغه‌های در زمینه عدم جذب اعتبار این بخش در برخی از شهرداری‌های وجود دارد که پیگیری‌های لازم در سطح وزارت کشور و سازمان برنامه و بودجه انجام شده لذا شهرداران باید برای جذب اعتبارات تلاش کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار