استاندار قزوین :
تعیین و تکلیف طرح‌های شهری زیر ۵۰ هزار نفر، از مطالبات اصلی استان قزوین از شورای عالی معماری و شهرسازی است استاندار قزوین گفت: تعیین و تکلیف طرح‌های شهری زیر ۵۰ هزار نفر، از مطالبات اصلی استان قزوین از شورای عالی معماری و شهرسازی است که باید مورد توجه قرار گیرد.  
کد خبر: ۸۴۹۷۳۷
تاریخ انتشار: ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۰:۲۰ 13 May 2020

 حفظ هویت تاریخی و توسعه استان در کنار یکدیگر الزامی است

به گزارش خبرگزاری تابناک قزوین ، هدایت الله جمالی پور  در نشست بررسی موضوعات شهری استان قزوین که با حضور فرزانه صادق مالواجرد معاون وزیر راه و شهرسازی و دبیر شورای عالی معماری و شهرسازی برگزار شد، افزود: اگر بتوان در شهرهای زیر ۵۰ هزار نفر استان تعیین تکلیف مناسبی از سوی خود استان صورت پذیرد، بدون شک توسعه متوازن و برگرفته از حقوق حفظ نیروی انسانی در استان ایجاد می‌شود.

وی اضافه کرد: وقتی گفته می شود قزوین پایتخت تاریخی ایران است، باید مانند استان یزد و اصفهان به آن توجه شود، چون بی توجهی به توسعه در این گونه مناطق باعث می شود که بیشتر جمعیت آن از داشتن کمترین ظرفیت ها محروم شده و حتی مهاجرت کنند.

جمالی پور تصریح کرد: به عنوان نمونه در شهری مانند ضیاء آباد (واقع در شهرستان تاکستان) به دلیل برخی تصمیمات غلط با موانع متعددی روبرو هستیم،  وقتی این شهر سه هزار نفری محدود می شود، جمعیت به مکان های دیگری رفته و پدیده حاشیه نشینی را دامن می زند که نتیجه آن حاشیه‌های کرج و شهرهای دیگر می‌شود.

استاندار قزوین تاکید کرد: وقتی قرار است تصمیم بگیریم، باید به هویت، تاریخ، نیازها و ظرفیت‌ها توجه کنیم، چراکه هیچ کدام این موارد قابل حذف کردن نیست و اگر امروز قرار است برای استان قزوین برنامه‌ای اجرا شود، حفظ هویت تاریخی و توسعه استان باید در کنار یکدیگر الزامی است.

مقام ارشد اجرایی استان قزوین با بیان اینکه متاسفانه مدیران عادت کردند که فقط مردم را ارشاد کنند، درحالی که در ارائه راهکار چندان پیشقدم نیستند، افزود: اینکه برای رفع نیازها چه مشوق هایی گذاشته شود و هویت تاریخی را چگونه حفظ کنیم، در بیشتر کشورهای توسعه یافته با قدمت ۲۰۰ تا ۳۰۰ ساله رعایت شده و باید ما نیز به این سمت برویم.

جمالی پور با بیان اینکه در برخی فضاهای شهری که تصمیمات غلط گرفته شده است باید اصلاحات صورت بگیرد، افزود: در خیلی از مکان‌ها گفته شده که بافت تاریخی است، درحالی که اثری از تاریخ در آن وجود ندارد و گویا بیشتر بر اساس منافع زمانی عنوان شده است.

استاندار قزوین با بیان اینکه تصمیمات باید مکمل یکدیگر باشند، اظهار داشت: خیلی از مدیران کشوری بخشی نگر هستند و فقط به دنبال ماموریت‌های سازمانی خودشان هستند، درحالی که این ماموریت‌ها مکمل یکدیگر هستند و امورات مردم باید به بهترین شکل مردم انجام شود.

بین مخالفت‌های مشروع و نامشروع باید تفکیک قائل شد

جمالی پور خاطرنشان کرد: در استان قزوین در برخی مواقع مقاومت‌هایی خارج از عقلانیت دیده می شود، گاهی نیاز بشر این است که برخی فضاها اصلاح شوند و تجربه ثابت کرده برخی صداها در راستای حقوق مردم و رضایت خدا نیست، بلکه بیشتر با هدف تخریب یکدیگر و خصومت شخصی عنوان می شوند.

وی با بیان اینکه بین مخالفت مشروع و نامشروع باید تفکیک قائل شد، گفت: مخالفتی که حقوق مردم در آن دیده شود بسیار خوب است، اما برخی مخالفت ها ظلم به مردم و استان است که باید از توجه کردن به آن پرهیز کرد.

استاندار قزوین خاطرنشان کرد: قرار نیست به هر خواسته‌ای جواب داده شود، اما برخی مطالبات به حق است و خواسته‌های نامشروع باید از خواسته های به حق مردم تفکیک شوند، چرا که امروز برخی ظرفیت ها به عنوان مطالبات مشروع مردم به دلیل دادن آمار و اطلاعات غلط به شورای عالی و شهرسازی مشکلاتی را ایجاد کرده که این موارد باید اصلاح شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار