کد خبر: ۸۴۹۷۰۵
تاریخ انتشار: ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۰۸:۲۶ 13 May 2020

 

تابناک/استاندار کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه همه تفرجگاه‌ها و پارک‌های استان تا اطلاع ثانوی تعطیل است، گفت: مردم استان ما مردمی مهمان‌نواز هستند اما سلامتی آنها برای ما در اولویت قرار دارد بنابراین تا اطلاع ثانوی هیچ مسافری به سمت استان ما نیاید.

 
همه تفرجگاه‌های کهگیلویه و بویراحمد تا اطلاع ثانوی تعطیل است؛ پذیرای هیچ مسافری نیستیم

به گزارش خبرگزاری تسنیم از یاسوج، حسین کلانتری عصر امروز در نشست ستاد مدیریت پیشگیری و مقابله با بیماری کرونا در رابطه با جدیدترین وضعیت این بیماری در استان اظهار داشت: شرایط جدیدی که در استان خوزستان به‌لحاظ افزایش شیوع بیماری کرونا اتفاق افتاده با توجه به همجواری و ارتباطات فرهنگی و فامیلی مردم کهگیلویه و بویراحمد با مردم این استان، ما را نگران کرده است و در این شرایط، خطر افزایش شیوع کرونا شهرستان‌های گرمسیری ما را تهدید می‌کند.

وی با تأکید بر‌اینکه اتفاقی که در ابتدای شیوع بیماری کرونا در کشور برای گیلان و مازندران با مسافرت مردم تهران به این استان‌ها پیش آمد، می‌تواند برای استان ما هم رخ دهد و هشدار می‌دهم که باید به‌شدت مراقبت باشیم، عنوان کرد: در این راستا، از امشب به همه شهرداری‌ها اعلام می‌شود که همه تفرجگاه‌ها و پارک‌های استان تعطیل بوده و تا اطلاع ثانوی این محدودیت برقرار است.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد از برخورد جدی با افرادی خبر داد که به بیماری کویید 19 مبتلا بوده و از انجام تست تمرد می‌کنند و گفت: هیچ مماشاتی با افرادی که متمرد هستند نداریم و فرماندهان انتظامی باید در این قضیه با جرات عمل کنند.

بیشتر بخوانید
  • یادداشت|تأملی بر تأثیر ویروس کرونا بر روابط ایران و چین

  • دستاوردی نوین و مهم از محققان جوان شیرازی / تولید کیت نانو‌تشخیص کرونا با دقت تشخیص 95 درصد

  • تولید 15 مدل آزمایشی واکسن ویروس کرونا / در آینده نزدیک ‌این واکسن‌ها به مرحله بالینی می‌رسد

کلانتری با بیان اینکه دغدغه مسئولان در رابطه با تعطیلات عید فطر کاملاً به‌جا است، گفت: در ایام تعطیلات عید فطر و پس از آن با توجه به خوش آب و هوا‌بودن استان، احتمال حضور مردم استان‌های جنوبی در استان ما وجود دارد که اعلام می‌کنیم علی‌رغم اینکه مردم استان ما مردمی مهمان‌نواز هستند اما تا اطلاع ثانوی کسی به سمت استان ما نیاید.

وی با اشاره به اینکه ما در هر شرایطی مجری تصمیمات ستاد ملی هستیم، گفت: فعالیت آرایشگاه‌ها، آموزشگاه‌ها و ورزش‌های انفرادی با رعایت پروتکل‌های بهداشتی آزاد شده، با این حال باید تیم‌های بازرسی در مرکز استان و شهرستان‌ها افزایش یابد و این واحد‌های پرخطر کنترل شوند و با واحدهایی که پروتکل‌ها را رعایت نکنند به شدت برخورد شود.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد در رابطه با موضوع بازگشایی مدارس هم گفت: بستر کار فراهم شده و از ظرفیت همه شهرداری‌ها، دهیاری‌ها، سپاه، نیروی انتظامی و یگان ویژه باید در بحث گندزدایی مدارس استفاده کرد و برای روزهای پس از شروع فعالیت مدارس هم باید ضدعفونی مستمر در دستورکار آموزش و پرورش و مدارس قرار گیرد.

کلانتری در رابطه با بحث شب‌های قدر و فعالیت مساجد هم عنوان کرد: براساس دستورالعمل ستاد ملی کرونا اولویت برگزاری مراسم، در فضای باز مساجد و با رعایت فاصله حداقل یک‌متر باشد و در محیط بسته نیز حداکثر 25 درصد ظرفیت محیط پر شود، ضمن اینکه تهویه محیط‌ها بسیار مهم بوده و مسن‌ها و کسانی که بیماری زمینه‌ای دارند هم نباید وارد مساجد و حسینیه‌ها شوند.

وی با بیان اینکه هیچ‌گونه پذیرایی در مساجد و حسینیه‌ها نباید انجام شود، گفت: مراسمات حداکثر باید دو ساعت به طول بینجامد و کسی حق ندارد در این مورد فتوایی صادر کند، بعلاوه مداحان باید توجیه باشند که حس و حال معنوی عواقبی برای سلامتی مردم نداشته باشد.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه مسئول اجرای این پروتکل‌ها هیئت امنا و بسیج مساجد هستند، ابراز کرد: حضور همه افراد در مساجد و حسینیه‌ها باید با ماسک و دستکش باشد و افراد شرکت‌کننده باید از سجاده، مُهر و کتاب‌های دعای شخصی و خانم‌ها  از چادر شخصی استفاده کنند.

کلانتری با تأکید بر نظارت دقیق دانشگاه علوم پزشکی بر مساجد و حسینیه‌ها، گفت: از رعایت پروتکل‌های بهداشتی در نمازهای جمعه پیش تشکر می‌کنیم با این حال از مسئولان برگزاری یکی از نمازهای جمعه که بازه زمانی در نظر گرفته شده را رعایت نکردند گله‌مند هستیم.

وی در رابطه با روز قدس هم گفت: روز شنبه جلسه ستاد ملی کرونا برگزار و آنجا تصمیمات لازم در رابطه با روز قدس ابلاغ می‌شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار