مدیرکل فنی و حرفه ای اصفهان گفت: میزان خسارت کرونا به یک هزار و 200 آموزشگاه آزاد زیر پوشش این نهاد 72 میلیارد ریال برآورد شده است.
کد خبر: ۸۴۹۵۷۶
تاریخ انتشار: ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۸:۴۳ 12 May 2020

آرش اخوان با بیان اینکه هزینه‌های جاری و اجاره ساختمان بیشترین خسارت وارده به مراکز خصوصی فنی و حرفه‌ای محسوب می‌شود، اظهارداشت: فضای ۹۰ درصد آموزشگاه‌های آزاد فنی و حرفه‌ای استان استیجاری است که به علت شیوع کرونا و تعطیلی در سه ماه اخیر دچار زیان شده‌اند.

وی ادامه داد: در این میان برخی از آموزشگاه‌ها که اجاره بهای بیشتری می‌پردازند، میزان خسارت بالاتری را متحمل شده‌اند.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای اصفهان با اشاره به استقرا ۶۰۰ آموزشگاه در کلانشهر اصفهان و بقیه در شهرستانها افزود: آموزشگاه‌های آزاد استیجاری هر ماه ۲۰ تا ۳۰ میلیون ریال اجاره بها به مالکان پرداخت می‌کنند که در مدت یادشده توان پرداخت نداشته و متضرر شدند.

وی یادآور شد: شیوه نامه فاصله‌گذاری در مراکز آموزش فنی و حرفه‌ای با همکاری ستاد ملی و استانی مبارزه با کرونا تصویب شد و امروز برای بازگشایی این آموزشگاه‌ها در ستاد استانی بررسی و تصمیم‌گیری می‌شود.

اخوان بیان کرد: آموزشگاه‌های فنی و حرفه‌ای برای شروع به کار باید در سامانه Salamat.gov.ir ثبت‌نام کرده و پس از  دریافت کد بهداشتی آنرا  را در محل کار نصب کنند.

وی با اشاره به اینکه آموزش‌های عملی با نوبت بندی ارائه خواهد شد اضافه کرد: رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی، ضدعفونی محیط آموزشی، استفاده از ماسک و کاهش تعداد کارآموزان از ۱۰ به چهار نفر باید در بازگشایی آموزشگاه‌ها رعایت شود.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای اصفهان بیان کرد: طرح‌های نوینی با عنوان آموزش دوگانه از ۱۸ ماه گذشته در فنی و حرفه‌ای استان دنبال شده و این سازمان، رویکرد مشارکت جدی با بخش خصوصی در قالب آموزشگاه‌های آزاد و صنوف و صنایع را در پیش گرفته‌ است.

وی  با بیان اینکه  نظام آموزش دوگانه به دنبال رویکرد کار در محیط واقعی و ایجاد اشتغال است خاطرنشان کرد: بر این اساس تفاهمنامه مشترکی که با برخی از اتحادیه‌های صنفی استان منعقد شده تا ۵۰ درصد از آموزش‌های مهارتی در کارگاه‌ها و ۵۰ درصد در واحدهای صنعتی و صنفی ارائه شود.

اخوان با اشاره به مزایای آموزش دوگانه تصریح کرد: بحران کرونا تلنگری برای بخش‌های مختلف محسوب می‌شود که باید از قالب‌ فعالیت‌های سنتی خارج شوند و برای دوران پسا کرونا به شیوه‌های نوین روی آورند.   

وی اظهار داشت: آموزش‌های الکترونیکی را از اواسط اسفند در آموزشگاه‌های فنی و حرفه‌ای استان اصفهان شروع کردیم و تا کنون فعالیت‌های خوبی در این زمینه انجام شده اما هنوز به نقطه ایده‌آل نرسیده‌ایم.  

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار