باند سرقت مردان شیشه‌ای با هوشیاری پلیس آگاهی گلستان متلاشی و اعضای این باند دستگیر شدند.
کد خبر: ۸۴۹۵۱۰
تاریخ انتشار: ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۵:۳۶ 12 May 2020

مردان شیشه‌ای در چنگل پلیس گلستان 

از ماه‌های گذشته میزان وقوع سرقت پمپ آب کشاورزی، درپوش چدنی اداره آب و فاصلاب و کابل برق در گنبدکاووس افزایش یافت.

با توجه به تعداد بالای وقوع سرقت‌ها و ورود خسارت به شهروندان و دستگاه‌های خدماتی، موضوع به صورت ویژه در دستور کار اداره مبارزه با سرقت پلیس آگاهی گلستان قرار گرفت و پس از بررسی صحنه‌های سرقت، تحقیق از مالباختگان و بررسی دوربین‌های مداربسته، تصویری از صحنه وقوع سرقت و ورود سارقان به صحنه جرم به‌دست آمد.

همزمان با کشف تصویر از صحنه سرقت و مشخص شدن استفاده سارقان از یک دستگاه پژو و موتورسیکلت برای اقدام به سرقت، گشت‌های نامحسوس شبانه‌روزی و هدفمند پلیسی برای شناسایی و دستگیری سارقان آغاز شد.

در همین راستا و در پی اقدامات اطلاعاتی پلیس، شماره خودروی سارقان کشف و راننده خودرو شناسایی شد که پس از هماهنگی با مرجع قضایی، این فرد طی یک عملیات غافلگیرانه پلیسی دستگیر شد.

در ابتدای دستگیری این فرد منکر هرگونه ارتکاب به سرقت شد اما در ادامه تحقیقات با مشاهده مستندات و ادله پلیس لب به اعتراف گشود.

* سرقت برای خرید مواد مخدر

این سارق که به مواد مخدر شیشه اعتیاد دارد، انگیزه‌اش از ارتکاب به سرقت را تامین مخارج تامین مواد مخدرش عنوان کرد و گفت: اسم باند ما مردان شیشه‌ای است و در سرقت‌ها معمولا در قالب تیم سه یا چهارنفره اقدام به سرقت می‌کردیم.

در تحقیقات از متهم دو نفر دیگر از همدستان این متهم و اعضای باند نیز شناسایی و دستگیر شدند که هر سه برای سیر مراحل قانونی و پیگیری قضایی تحویل مرجع قضایی شده که قاضی پرونده برای انجام تحقیقات بیشتر هر سه متهم را در اختیار ماموران قرار داد.

فرمانده انتظامی گلستان در این گفت‌وگو در خصوص جزئیات بیشتر پرونده گفت: در ادامه تحقیقات مشخص شد این سه سارق با چهار مالخر دیگر همکاری می‌کردند.

محمدسعید دادگر تاکید کرد: سارقان بلافاصله پس از سرقت اموال به مالخران مراجعه می‌کرده و اقدام به فروش مال سرقتی می‌کردند.

وی گفت: درآمد حاصل از فروش این اموال سرقتی برای خرید و مصرف مواد مخدر استفاده می‌شد.

فرمانده انتظامی گلستان تصریح کرد: هنگام دستگیری متهمان از محل سرقت مقادیری کابل برق و مخابرات سرقتی نیز کشف و خودروی متهمان که به کمک آن سرقت را مرتکب می‌شدند، توقیف شد.

دادگر بیان کرد: در مجموع تحقیقات انجام شده، اعضای این باند سرقت به 101 فقره سرقت اعتراف کردند.

منبع/ فارس

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار