کد خبر: ۸۴۹۱۸۸
تاریخ انتشار: ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۲۳:۴۵ 11 May 2020

  

  
بازدید از بالغ بر ۷۶ هزار مرکز تهیه و توزیع مواد غذایی در سطح گیلان
تابناک/سرپرست معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان از بازدید بیش از هفتاد هزار و 357 مرکز تهیه و توزیع مواد غذایی در سطح استان و تعطیلی هفت هزارو 47 واحد متخلف خبر داد.

 

به گزارش ندای گیلان،دکتر آبتین حیدرزاده – سرپرست معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان با اشاره به اقدامات انجام شده حوزه بهداشت در راستای مقابله با کرونا، اظهار داشت: در راستای اجرای بسیج ملی مقابله با کرونا، کارشناسان و بازرسان خدوم حوزه بهداشت از ابتدای شیوع بیماری کرونا تا ۱۹ اردیبهشت ماه سالجاری ضمن بازدید بیش از هفتاد هزار و ۳۵۷ مرکز تهیه و توزیع مواد غذایی در سطح استان ، هفت هزارو ۴۷ واحد متخلف را نیز تعطیل کردند.
وی  ادامه داد : همچنین ۱۹ هزار و ۳۶۶ مورد بازدید از اماکن عمومی، توسط بازرسان بهداشت محیط مراکز بهداشت استان نیز صورت گرفت که از این تعداد، ضمن تعطیلی پنج هزارو ۳۷۶ مورد از فعالیت تمامی اماکن عرضه کننده قلیان نیز، جلوگیری بعمل آمد.

دکتر حیدرزاده با بیان اینکه نظارت‌ها بصورت کاملا” جدی و فعال از همان روز‌های اول شیوع کرونا در استان آغازشد، گفت : این بازدید‌ها به صورت هدفمند ، در راستای کنترل کووید ۱۹ صورت می گیرد.
وی یادآور شد :  بازرسی‌های حوزه بهداشت در آینده نیز به همین صورت ادامه خواهد داشت و دستورالعمل‌های بهداشتی در امور صنفی خصوصا” عرضه کنندگان مواد خوردنی، آشامیدنی و بهداشتی باید بصورت کامل رعایت شود.
سرپرست معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان در ادامه  با اشاره به اینکه  تیم‌های نظارتی ترکیبی هستند، اظهار داشت :  در این خصوص نمایندگانی از اتاق اصناف، اماکن، تعزیرات حکومتی ، صمت، بسیج ادارات و در صورت لزوم ، نیروی انتظامی  نیز ما را یاری می‌کنند.
دکتر حیدرزاده یادآور شد؛ در طی مدت مذکور ، همچنین سطوح مشترکی که مردم در تماس بودند به مساحت ۳۹۵۶۳۶۳۲ متر مربع  و با مقدار ۶۴۴۵۲۹۰ لیتر محلول گندزدا، ضدعفونی و گندزدایی شده است.
وی در پایان یاد آور شد: با توجه به گستردگی اماکن عمومی و مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی در سطح مناطق شهری و روستایی استان ، در بعضی مواقع مشاهده می شود  سود جویان و متخلفان از شرایط ایزولاسیون ناشی از کرونا سوء استفاده کرده، در محل های نامتعارف مثل ورودی شهرها و روستاها و … نسبت به توزیع محصولات تقلبی خود اقدام می نمایند، در این خصوص مردم فرهیخته استان می توانند در صورت مشاهده تخلفات  موارد را به شماره ۱۹۰ گزارش نمایند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار