مشترکان اصفهانی سرانه مصرف آب را 10 لیتر کاهش دهند.
کد خبر: ۸۴۹۰۵۴
تاریخ انتشار: ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۸:۲۹ 11 May 2020

معاون بهره برداری شرکت آب و فاضلاب اصفهان گفت: برای عبور از فصل گرم امسال بدون افت فشار یا قطعی آب ،لازم است مشترکان دست‌کم 10 لیتر از مصرف سرانه آب در شبانه‌روز را کم کنند.
ناصر اکبری افزود: آبفا استان اصفهان یک میلیون و 180 هزار مشترک دارد که حدود 800 هزار مشترک خانگی هستند که در صورتی که روزانه هر کدام ۱۰ لیتر از مصرف خود بکاهند روزانه هشت میلیون لیتر از منابع آبی کم نخواهد شد که رقم بالایی است.
وی با بیان اینکه مصرف آب از ابتدای سال تاکنون نسبت به مدت مشابه سال قبل بطور متوسط 18 درصد بیشتر شده است گفت: دلیل این افزایش شیوع ویروس کرونا و تاکید مسئولان درمانی بر شستشوی بیشتر دست‌ها و رعایت افزون‌تر مسائل بهداشتی برای جلوگیری از ابتلا به این بیماری است.
معاون بهره برداری شرکت آب و فاضلاب اصفهان افزود: سرانه مصرف در استان اصفهان پارسال 149 لیتر در شبانه روز بود که امسال افزایش داشته در حالی که روزهای گرم هنوز آغاز نشده و در ماه‌های آینده درجه حرارت بیشتر و استفاده از آب بویژه در کولرها تاثیر قابل توجهی بر مصرف خواهد داشت.
اکبری نصب تجهیزات کاهنده مصرف آب در منازل را راهکاری دیگر برای مصرف بهینه آب دانست و گفت: انواع سردوش‌ها، شیرآلات اهرمی و یا با چشم الکترونیکی و لوازم دیگر ۳۰ تا ۶۰ درصد صرفه جویی را همراه دارد .
وی با اشاره به اهمیت استفاده از آب خاکستری در مصارف روزانه افزود: آب حاصل از شستشوی سبزیجات و حبوبات به شرط استفاده نکردن از مواد شوینده برای آبیاری گلدان و باغچه مناسب است

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار