رئیس پلیس فتا کهگیلویه و بویراحمد از مردم خواست با توجه به اجرای رزمایش همدلی مراقب مجرمان سایبری باشند.
کد خبر: ۸۴۸۷۱۶
تاریخ انتشار: ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۰۹:۲۱ 11 May 2020
به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، سرهنگ روح‌اله شهبازی‌پور، با تاکید بر اینکه مردم مراقب مجرمان  سایبری طرح همدلی باشند گفت: پیرو فرمایشات مقام معظم رهبری(مدظله العالی)، اقشار مختلف مردم، دستگاه‌ها و سازمان‌ها، کمک‌ها و خدمت‌رسانی‌های خود را برای جبران آسیب‌های ناشی از بیماری کرونا و کمک به افرادی که مشاغل خود را از دست داده‌اند آغاز کردند.
رئیس پلیس فتای کهگیلویه و بویراحمد افزود: در چنین شرایطی افرادی سودجو و کلاهبردار با ایجاد کانال‌ها، گروه‌ها و صفحات جعلی و تبلیغ در شبکه‌های اجتماعی با عناوین فریبنده و قراردادن شماره حساب و نشانی جعلی سعی در جلب اعتماد شهروندان و کلاهبرداری از آنها را دارند.
این مقام مسئول با اشاره به برخی از پرونده‌های تشکیل‌شده در این حوزه گفت: مجرمان سایبری با درج تصاویر غیرواقعی از نیازمندان در کانال‌ها، گروه‌ها و صفحات شبکه‌های اجتماعی، از حس همدلی و انسان دوستانه هم‌وطنان سوءاستفاده کرده و برای کمک کردن به نیازمندان، شهروندان را به صفحات جعلی بانکی(فیشینگ)، هدایت می‌کنند.
این مقام انتظامی تاکید کرد: شهروندان هرگز فریب این‌گونه آگهی‌ها را نخورند و برای هرگونه کمک نقدی یا غیرنقدی خود، فقط از طریق ارگان‌های ذیصلاح اقدام کرده و از پرداخت‌های اینترنتی در درگاه‌های مشکوک یا واریز وجه به حساب افراد ناشناس خودداری کنند.
سرهنگ شهبازی‌پور ادامه داد: در این راستا کمیته امداد امام خمینی(ره)، سازمان بسیج مستضعفان و سازمان بهزیستی به عنوان نهادهای یاری‌رسان اقدام به جمع‌آوری کمک‌های مردمی می‌‌کنند؛ لذا خیرین می توانند  با مراجعه به سایت اینترنتی این مراکز نسبت به پرداخت‌های الکترونیکی اقدام کنند.
رئیس پلیس فتا استان کهگیلویه و بویراحمد به هموطنان توصیه کرد: به‌هیچ وجه به کانال‌ها و گروه‌هایی که در شبکه‌های اجتماعی جهت کمک مالی به نیازمندان فعالیت دارند اعتماد و اطمینان نکنند و فقط از طریق درگاه‌هایی که از طریق رسانه ملی و سایت‌های معتبر اعلام می‌شود، اقدام به واریز وجه کنند.
سرهنگ شهبازی‌پور خاطر نشان کرد: شهروندان در صورت مشاهده و یا بروز هرگونه مشکل سریعاً آن را از طریق وب‌سایت پلیس فتا به آدرس Cyberpolice.ir  لینک مرکز فوریت‌های سایبری با ما در میان بگذارند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار