مدیرکل دامپزشکی استان زنجان:
مدیرکل دامپزشکی استان زنجان گفت: مردم از گوشت چرخ کرده بسته‌بندی شده استفاده کنند و فروشندگان باید در حضور مشتری و با رعایت کامل ضوابط بهداشتی اقدام به چرخ کردن گوشت کنند.
کد خبر: ۸۴۸۵۱۲
تاریخ انتشار: ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۶:۴۴ 10 May 2020

گوشت چرخ کرده آماده از قصابی نخرید

مدیرکل دامپزشکی استان زنجان گفت: مردم از گوشت چرخ کرده بسته‌بندی شده استفاده کنند و فروشندگان باید در حضور مشتری و با رعایت کامل ضوابط بهداشتی اقدام به چرخ کردن گوشت کنند.

محمدباقر حاج‌کاظمی در این گفت‌وگو، در رابطه با گوشت چرخ‌کرده، اظهار کرد: گوشت چرخ کرده باید از گوشت مورد تایید دامپزشکی بوده و در بسته‌بندی‌های دارای برچسب معتبر در معرض فروش قرار گیرد و در صورتی ‌که مشتریان تقاضای گوشت چرخ کرده دارند، فروشندگان باید در حضور مشتری و با رعایت کامل ضوابط بهداشتی اقدام به چرخ کردن گوشت کنند.

وی افزود: مردم استان باید از گوشت چرخ کرده بسته‌بندی شده در کارگاه‌های بسته‌بندی که تحت نظارت دامپزشکی با تاریخ تولید، انقضاء، کد پروانه بهره‌برداری از دامپزشکی، دارای آرم دامپزشکی همراه با آدرس محل کارگاه بسته‌بندی که در فروشگاه‌های مجاز عرضه می‌شوند، استفاده کنند.

این مسئول با تاکید بر اینکه مردم باید در قصابی‌ها با خرید گوشت سالم و بهداشتی از لاشه‌ای که ممهور به مهر آبی رنگ دامپزشکی و دارای برچسب باشد، استفاده کنند، تصریح کرد: مردم باید در حضور خود از قصابی‌ها درخواست چرخ کردن گوشت کنند.

مدیرکل دامپزشکی استان در رابطه با ویژگی‌های گوشت سالم و بهداشتی، ادامه داد: گوشت قرمز تازه باید دارای رنگ و رطوبت طبیعی و عاری از هرگونه تورم، خون‌مردگی، تغییر رنگ و ذرات خارجی بوده و گوشت باید دارای قوام سفت باشد.

حاج‌کاظمی با بیان اینکه گوشت نباید لزج، خشک یا چروکیده باشد، در رابطه با علائم فاسد شدن گوشت، اظهار کرد: هرگونه تغییر رنگ گوشت قرمز به سبز، قهوه‌ای و خاکستری یا ایجاد یک لایه لزج و چسبناک و استشمام بوی غیرطبیعی از علائم بارز و اصلی فساد گوشت است.

وی خاطرنشان کرد: از شهروندان زنجانی درخواست می‌کنم در صورت مشاهده هرگونه تخلف مرتبط با وظایف دامپزشکی، مراتب را به اداره دامپزشکی شهرستان مربوطه اطلاع دهند تا در اسرع وقت به شکایات آن‌ها رسیدگی شود.

منبع/ ایسنا 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار