نماینده کرج، فردیس، اشتهارد و آسارا در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه بدون شک اگر در کنار فعالیت شرکت‌های داخلی و ایجاد شرایط رقابتی برای آنها واردات خودرو هم آزاد می‌شد، قیمت خودروها از وضعیت فعلی ۳۰ درصد ارزان‌تر می‌شد؛ گفت: نامه‌نگاری‌های زیادی برای آزادسازی واردات خوردو انجام دادم ولی وقتی سران سه قوه مخالفت می‌کنند از عهده یک نماینده چه بر می‌آید.
کد خبر: ۸۴۸۲۳۲
تاریخ انتشار: ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۰:۴۹ 10 May 2020

واکنش رئیس کمیسیون صنایع به پراید ۱۰۰ میلیونی!

به گزارش «تابناک البرز»؛ عزیر اکبریان در کنفرانس خبری مجمع نمایندگان  البرز در مجلس شورای اسلامی که در باشگاه میلاد شهرداری کرج برگزار شد، با اشاره به اینکه یکی از مخالفان جدی برای توقف خط تولید برخی خودروهای داخلی از جمله پراید بوده، اظهار کرد: به عنوان رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس بارها و بارها نامه نگاری صورت دادم تا اجازه ندهم خط تولید برخی از خودروهای داخلی متوقف شود ولی من یک نفر از ۲۹۰ نفر عضو مجلس بودم و راه به جایی نبردم.

وی ادامه داد: اگر به اتوبان های شهرهای مختلف سربزنید می بینید که از هر ۱۰۰ خودرو ۶۰ مورد آن پراید است و این یعنی عمومیت مردم توان خرید این خودرو را دارند.

وی افزود: سال گذشته مکرراً اعلام کردم با متوقف کردن خط تولید پراید خرداد امسال قیمت این خودرو به ۱۰۰ میلیون تومان می رسد که همین طور هم شد.

اکبریان با اشاره به اینکه به زودی باید منتظر فاجعه در وضعیت خودروهای سنگین هم باشیم، اظهار کرد: الان قیمت هر دستگاه اتوبوس به بیش از دو میلیارد تومان رسیده. مگر شهرداری ها چقدر پول دارند که بتوانند هر سال و متناسب با رشد جمعیت اتوبوس با این قیمت خریداری کنند؟

این مسئول توضیح داد: وضعیت اتوبوس های بین شهری هم چنگی به دل نمی زد و وقتی اتوبوسی که برای خرید آن سه میلیارد هزینه شده در هر سفر حدود چهار میلیون تومان بلیط می فروشد آیا برای صاحب آن جابه جایی مسافر به صرفه است؟

وی در ادامه با بیان اینکه برخی اتهامات بی پایه و اساسی به ما می زنند و عقیده دارند در مدت زمانی که نماینده مردم  کرج بودیم کاری انجام نداده ایم، افزود: این منتقدان بروند و پرس وجو کنند در طول سال های قبل علی رغم وضعیت نا به سامان کشور و اعمال تحریم های شدید چند کارخانه قطعه سازی در البرز تعطیل شده است.

اکبریان تاکید کرد: ۳۴ درصد قطعه سازی های کشور در البرز فعال هستند و ما در طی چند سال گذشته حتی اجازه نداده ایم یکی از آنها تعطیل شود.

وی افزود: قبل از مجلس دهم، البرز پنج شهرک صنعتی مصوب داشت حالا تعداد آنها به ۱۱ مورد رسیده است که این برای آینده صنعت استان دستاورد کمی نیست.

نماینده مردم کرج، فردیس، اشتهارد و آسارا گفت: به نتیجه رسیدن وضعیت شعاع ۱۲۰ کیلومتری اشتهارد، راه اندازی متروی هشتگرد، تسریع در تکمیل پروژه قطار شهری و پیگیری وضعیت پروژه همت تنها بخش کوچکی از دستاوردهای نمایندگان البرنشینان در مجلس دهم بوده است.

وی اضافه کرد: برخی مدام می گویند مردم شما را نخواستند که رد صلاحیت شدید و به مجلس یازدهم راه پیدا نکردید ولی همان افراد کجا هستند که ببینند مشارکت در انتخابات یازدهم کمتر از ۲۰ درصد بود و ۴۰ درصد از۲۰ درصد آراء هم باطله بود.

وی توضیح داد: اگر مردم ما را نمی خواستند آمار مشارکت در انتخابات دوره های قبل هم پایین می آمد.

وی در ادامه با اشاره به تلاش بی نتیجه برای آزادسازی واردات خودرو افزود: بدون شک اگر در کنار فعالیت شرکت های داخلی و ایجاد شرایط رقابتی برای آنها واردات خودرو هم آزاد می شد، قیمت خودروها از وضعیت فعلی ۳۰ درصد ارزان تر می شد.

این مسئول تاکید کرد: نامه نگاری های زیادی برای آزادسازی واردات خوردو انجام دادم ولی وقتی سران سه قوه مخالفت می کنند از عهده یک نماینده چه بر می آید.

وی اظهار کرد: حتی می شد این امکان را فراهم آورد که مردم  با ارزهایی با منشاء خارجی خودرو خریداری و با تعرفه ۹۰ درصدی وارد کنند ولی متاسفانه موافقت نشد.

اکبریان در پاسخ به اینکه پیش بینی او در مورد وضعیت تورم و گرانی در ماه های آینده چیست، گفت: وقتی مالیات پارسال ۱۵۰ هزار میلیارد بوده و امسال به ۲۰۰ هزار میلیارد رسیده، وقتی ارز نیمایی سال گذشته ۸۰۰۰ تومان بوده و امسال ۱۱ هزار تومان بسته شده و وقتی فروش نفت سال گذشته ۵۰ هزار میلیارد بوده و امسال در خوشبینانه ترین حالت ۳۰ هزار میلیارد تومان برآورد شده، پیش بینی وضعیت چند ماه آینده کار سختی نیست.

این مسئول در پایان در خصوص سهام عدالت و بورس هم گفت: در این باره بهتر است سکوت کنم و من به مردم نه می گویم سهام بخرید نه می گویم نخرید.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار