مدیرکل تبلیغات اسلامی استان مرکزی:
مدیرکل تبلیغات اسلامی استان مرکزی گفت: جشنواره کتابخوانی رضوی می‌تواند پلی برای ارتباط و شناخت بیشتر امام رضا(ع) باشد.
کد خبر: ۸۴۷۹۰۷
تاریخ انتشار: ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۵:۱۳ 09 May 2020

 

به گزارش تابناک مرکزی،حجت‌الاسلام صفر قربانپور افزود: محبت و ارادت به امام رضا(ع) مایه برکت برای مردم است و توفیقاتی به دنبال خواهد داشت.
وی یادآورشد : اصل موضوع جشنواره کتابخوانی رضوی به شکل یک سنت دیرینه در فرهنگ ما، به‌عنوان یک جایگاه اسلامی پذیرفته شده است.
قربانپور ادامه داد: این اقدام به این معنا است که جایگاه امام رضا(ع) در بشریت، به کیفیتی است که ارتباط با آن حضرت برای افراد مایه عزت محسوب می‌شود و هرچقدر ارتباط و آشنایی با ذات امام رضا(ع) انجام شود به معرفت افراد افزود خواهد شد.
مدیر کل تبلیغات اسلامی استان مرکزی گفت: امامان معصوم(ع) مانند یک چراغ راه هستند که در روایات نیز به آن اشاره شده است، بنابراین افرادی که بخواهد معرفت پیدا کنند باید در مسیر این چراغ قرار گیرند.
وی افزود: مطالعه سیره زندگی و نحوه اقدامات اخلاقی اهل بیت (ع) نسبت به خانواده، اطرافیان و همسایگان همچنین نحوه رفتار آنها با طبیعت، حیوانات و موجودات عالم و دستورات آنها در زندگی بهترین راهی است که پیش روی ما قرار دارد بنابراین کتاب خوانی یک روش منطقی برای کسب معرفت است.
حجت‌الاسلام قربانپور با اشاره به شیوع ویروس کرونا و شرایط موجود ادامه داد: در حال حاضر که توفیق زیارت برای ارادتمندان وجود ندارد و زیارت از نزدیک مقدور نیست، یک فرصت طلایی برای برقراری ارتباط با امام رضا(ع) وجود دارد تا از راه توسل، توجه و مطالعه با آن حضرت ارتباط برقرار کنند.
مدیرکل تبلیغات اسلامی استان مرکزی افزود: یکی از ابزارهای کسب اطلاع از زندگی آن حضرت، کتای‌هایی است که از اتفاقات دوران گذشته و کرامات امام رضا(ع) روایت می‌کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار