حجت الاسلام محمد هادی نظیری با اشاره به اینکه علاوه بر اینکه از نعمت‌های الهی در این ماه رحمت برخورداریم باید سر سفره امام حسن (ع) از سیره تربیتی آن امام همام نیز بهره‌مند شویم خاطرنشان کرد: یکی از محور‌ها و ویژگی‌های تربیتی امام حسن (ع) در فضای جامعه اسلامی این بود که با حرکات و سکنات خود آن رویکرد تربیتی را در فضای جامعه دنبال می‌کردند.
کد خبر: ۸۴۷۷۷۶
تاریخ انتشار: ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۲:۱۹ 09 May 2020
مدیرکل تبلیغات اسلامی استان همدان با بیان اینکه امام حسن مجتبی (ع) به محبت بین جامعه ایمانی توجه داشتند گفت: باید از رفتار و سکنات آن حضرت وام بگیریم و در جامعه جاری کنیم.

به گزارش فارس، حجت الاسلام نظیری با تبریک میلاد کریم اهل بیت (ع) ظهار کرد: امام حسن (ع) با تمام حرکت و سکناتش به جامعه اسلامی درس می‌دهد که باید به آن توجه کرد.

وی به داستانی از ایشان پرداخت و بیان کرد: امام حسن مجتبی (ع) از کنار باغی عبور می‌کردند که در آن لحظه غلامی را دیدند لقمه‌ای نان در دست دارد و مقداری از آن را تناول می‌کند و مقداری از آن را به سگی که کنارش نشسته هدیه می‌کند؛ یعنی در واقع تمام دارایی‌اش تکه نانی بود که بسیار زیبا آن را با حیوان تقسیم می‌کرد.

 مدیرکل تبلیغات اسلامی همدان با بیان اینکه امام از او سوال کرد که چرا این کار را انجام می‌دهد که غلام پاسخ داد «من خجالت می‌کشم این حیوان گرسنه باشد و من به سیری نان بخورم» افزود: در آن لحظه امام به غلام گفتند که کمی اینجا درنگ کن و بعد خود داخل باغ شدند و او را از صاحب باغ خریداری کردند و باغ را هم خریداری کردند و به غلام گفتند «تو آنچه را که داشتی با حیوانی تقسیم کردی و این کار در درگاه الهی بسیار بافضیلت و عظمت است و من هم می‌خواهم کاری انجام دهم و تو را از صاحبت خریداری کردم و در راه خدا آزاد می‌کنم و این باغ را خریداری کردم و به تو هدیه می‌دهم».

وی با تاکید به اینکه پاداش مواسات با یک حیوان در نگاه امام معصوم اینگونه بود پس قطعا پاداش مواسات با مومنین بالاتر خواهد بود گفت: ماه رمضان به نیمه رسیده و سفره ضیافت الرحمان به وجود سبط اکبر امام حسن مجتبی (ع) مزین شده است، پس فرصتی خوبی است که از ایشان درس بگیریم و مواسات بین مومنین توجه جدی داشته باشیم.

نظیری با اشاره به اینکه علاوه بر اینکه از نعمت‌های الهی در این ماه رحمت برخورداریم باید سر سفره امام حسن (ع) از سیره تربیتی آن امام همام نیز بهره‌مند شویم خاطرنشان کرد: یکی از محور‌ها و ویژگی‌های تربیتی امام حسن (ع) در فضای جامعه اسلامی این بود که با حرکات و سکنات خود آن رویکرد تربیتی را در فضای جامعه دنبال می‌کردند.

وی با بیان اینکه امام حسن مجتبی (ع) در حال خارج شدن از مجلسی بودند که یکی از مومنین به داخل مجلس وارد شد و حضرت، آن برادر مومن را تکریم کردند و بعد از آن که آن مومن در جای خود نشست امام به او خطاب کردند "من در حال خروج از مجلس بودم به احترام شما توقف کردم و اگر شما اجازه بفرمایید مجلس را ترک کنم" گفت: این یعنی آن فضای محبت بین جامعه ایمانی که امام معصوم (ع) برای ترک جلسه مومنین از فرد داخل شده جلسه اذن می‌گیرد که درسی برای ما برای ایجاد رابطه‌های تربیتی و محبت‌آمیز است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار