کد خبر: ۸۴۷۴۷۶
تاریخ انتشار: ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۵:۵۸ 08 May 2020

آئین شب‌قدر در محوطه امامزادگان آستارا با رعایت بهداشت برگزار می‌شود

تابناک/ دبیر ستاد مساجد آستارا اظهار کرد: طبق مصوبات جلسه این ستاد به ریاست امام جمعه شهرستان، آئین‌های احیاء شب قدر به صورت متمرکز فقط در محوطه بقعه امامزادگان ابراهیم و قاسم (ع) و با رعایت موازین و مقررات بهداشتی برگزار خواهد شد.

جمشید مهدوی روز پنجشنبه به خبرنگار ایرنا گفت: در پی تصمیم ستاد کشوری مبارزه با کرونا و ابلاغ ریاست جمهوری مبنی بر احیاء شب های قدر در مکانی خاص در شهرهای فاقد وضعیت سفید، در ستاد امور مساجد آستارا محوطه حرم امامزادگان این شهرستان برای این برنامه ها تعیین شد.

وی افزود: محوطه بقعه مفروش خواهد شد و مردم باید زیرانداز مناسب، کتاب دعای مفاتیح و مهر و سجاده شخصی داشته باشند و از ورود افراد بدون ماسک و دستکش جلوگیری خواهد شد.

وی ادامه داد: آئین ها مختصر و کوتاه برگزار خواهد شد و هرگونه پذیرایی و احسان نذورات خوراکی ممنوع است و در صورت بارندگی، مردم در خودروهای شخصی حضور خواهند یافت و برنامه ها از ماذنه حرم پخش خواهد شد.

بقعه امام زادگان ابراهیم و قاسم(ع) در هفت کیلومتری جاده آستارا به رشت واقع است و بر اساس مستندات تاریخی، آن امامزادگان از فرزندان امام موسی کاظم(ع) هستند و در سال ۲۵۳ هجری قمری در راه ترویج اسلام به شهادت رسیده اند و همه ساله محوطه حرم آنها در مناسبت های ملی و مذهبی، مملو از جمعیت می شد.

 ویروس کرونا که این روزها نه تنها کشور ما بلکه بیش از ۲۰۰ کشور دنیا را درگیر کرده، از همان روزهای نخست شیوع، گیلان را هم به شدت متاثر کرد و این خطه از جمله کانون های این بحران در کشور بود که از این محل هم خسارت های سنگینی به آن و نیز اقشار آسیب پذیر و مشاغل مختلف وارد شد و هر گونه اجتماعات و مساجد و منابر تعطیل اعلام شد.
شهرستان مرزی بندر آستارا با ۹۱ هزار نفر جمعیت در منتهی الیه غرب استان گیلان و مرز جمهوری آذربایجان واقع شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار