کد خبر: ۸۴۷۴۵۷
تاریخ انتشار: ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۵:۵۱ 08 May 2020
 

تابناک/وزارت علوم در هفته‌ای که گذشت با اخباری همچون زمان برگزاری کنکور و حواشی پدید آمده درباره استعلام اعتبار مدرک دو نماینده مجلس سپری شد.

به گزارش خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، وزارت علوم در سومین هفته اردیبهشت ماه با اخباری متعددی همچون «زمان جدید برگزاری کنکور سراسری، ارشد و دکتری ۹۹»، «استعلام اعتبار مدرک دو نماینده مجلس»، «» و «آموزش حضوری ۱۸۶ کشور تعطیل است» همراه بود که در ادامه می خوانید.

آموزش حضوری ۱۸۶ کشور تعطیل است

معاون آموزشی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری گفت: بر اساس آخرین آمار یونسکو آموزش حضوری ۱۸۶ کشور تعطیل است و عمدتا به سمت آموزش آنلاین رفته‌اند.

ارزﻳﺎبی ﻋﻤﻠﻜﺮد دانشجویان دانشگاه آزاد با شاخص «کارآمادگی»

شاخص جدیدی به نام «کارآمادگی» برای دانشجویان دانشگاه آزاد اضافه می‌کنیم و دانشجو در زمان فارغ التحصیلی از این حیث محک زده می‌شوند.

دفع ۳۰ هزار حمله اینترنتی در سال ۹۸

مدیرکل دفتر فناوری اطلاعات و ارتباطات سازمان امور دانشجویان گفت: در سال گذشته بالغ بر ۳۰ هزار حمله اینترنتی شناسائی و دفع شد.

واکنش وزارت علوم به حواشی پدید آمده درباره مدرک یکی از نمایندگان مجلس

مدیرکل دفتر آموزش عالی غیردولتی و غیرانتفاعی وزارت علوم در واکنش به حواشی پدیدآمده درباره مدرک تحصیلی یکی از نمایندگان منتخب مجلس با بی‌اعتبار خواندن مدرک ارائه شده از سوی وی، مؤسسه صادرکننده مدرک را نیز غیرواقعی دانست.

درباره مدارک دو نماینده مجلس هیچ استعلامی از وزارت علوم گرفته نشده است

معاون حقوقی و امور مجلس وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: درباره این موضوع هیچ اطلاعاتی نداریم. هیچ مدرکی برای بررسی به وزارت علوم ارسال نشده است و اگر استعلام رسمی از مدارک این دو نماینده از وزارت علوم صورت بگیرد؛ بررسی خواهیم کرد.

علومی یادآوری کرد: درباره مدرک نماینده گیلان و اصفهان تاکنون هیچ استعلامی صورت نگرفته فقط درباره نماینده تفرش استعلام شد که نتیجه هم این بود که این موسسه مجوز برگزاری دوره کارشناسی ارشد را نداشته است.

تمدید مهلت ثبت نام وام‌های دانشجویی برای سومین بار

معاون امور دانشجویان صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم، تحقیقات و فناوری از تمدید مجدد مهلت ثبت نام وام‌های دانشجویی خبر داد و گفت: قرار بود این مهلت، پایان فروردین باشد که به ۱۵ اردیبهشت موکول شد، اما به دلیل درخواست‌های متعدد دانشجویان و دانشگاه‌ها برای ثبت نام وام دانشجویی، این مهلت را تا ۲۰ اردیبهشت تمدید کردیم.

زمان جدید برگزاری کنکور سراسری، ارشد و دکتری ۹۹

سخنگوی سازمان سنجش و آموزش کشور درباره زمان جدید برگزاری سه کنکور سراسری گفت: به منظور مساعدت و همراهی با داوطلبان کنکور سراسری و بر اساس جلسه ۱۴ اردیبهشت ستاد ملی مبارزه با کرونا، تاریخ برگزاری آزمون‌های سراسری تغییر کرد.
بر این اساس کنکور دکتری ناپیوسته سال ۱۳۹۹ در تاریخ ۲۶ تیر، کنکور کارشناسی ارشد ناپیوسته در ۲ و ۳ مرداد، کنکور سراسری در تاریخ ۳۰ و ۳۱ مرداد برگزار خواهد شد.

زرین آمیزی اضافه کرد: کنکور کارشناسی ناپیوسته در تاریخ ۱۴ شهریور و کنکور فنی و حرفه‌ای در تاریخ ۱۴ شهریور برگزار خواهد شد.

شیوه دفاع از پایان نامه دانشگاه پیام نور در زمان شیوع کرونا

شیوه نامه دفاع از پایان نامه و رساله در دانشگاه پیام نور در دوره محدودیت‌های ناشی از شیوع بیماری کرونا اعلام شد. این شیوه نامه به منظور تداوم مناسب فرایند‌های مرتبط با دفاع از پایان نامه و رساله دانشجویان برای اجرا در نیمسال دوم ۹۹-۹۸ ابلاغ شده است.

ثبت نام آزمون کاردانی به کارشناسی ۹۹ امروز آغاز می‌شود

سخنگوی سازمان سنجش و آموزش کشور گفت: ثبت نام و انتخاب رشته آزمون کاردانی به کارشناسی از امروز، چهارشنبه ۱۷ اردیبهشت ۹۹ آغاز می‌شود.

او در ادامه بیان کرد: با توجه به اینکه ثبت نام و انتخاب رشته در این آزمون در یک مرحله انجام می‌شود؛ داوطلبان باید همزمان با ثبت نام نسبت به درج رشته محل‌های تحصیلی خود در فرم تقاضانامه اینترنتی با توجه به رشته‌های اعلام شده در دفترچه اقدام کنند.

آغاز پذیرش بدون کنکور دکتری در دانشگاه تهران

متقاضیان پذیرش بدون کنکور در مقطع دکتری دانشگاه تهران از امروز، ۱۷ اردیبهشت ماه می‌توانند برای ثبت‌نام به سامانه جامع آموزشی این دانشگاه مراجعه کنند.

گفتنی است؛ طبق اعلام معاونت آموزشی دانشگاه تهران این فرصت تا ۱۳ خردادماه ۹۹ ادامه دارد و متقاضیان می‌توانند در صورت بروز هرگونه مشکل یا رفع ابهام و جهت پاسخگویی سوالات احتمالی در خصوص شیوه نامه به آدرس ایمیل Talent@ut.ac.ir دفتر استعداد درخشان دانشگاه و مشکلات سیستمی را با سامانه پشتیانی مرکز انفورماتیک به آدرس ایمیل Its ۳@ut.ac.ir مکاتبه کنند.

نتایج کنکور‌های سراسری سال ۹۹ تا اوایل مهر اعلام می‌شود

سخنگوی سازمان سنجش و آموزش کشور درباره زمان اعلام نتایج کنکور‌های سراسری با توجه به تعویق این آزمون‌ها، گفت: امسال با توجه به اینکه کنکور‌ها با تاخیر برگزار می‌شود قطعاً در زمان اعلام نتایج تاخیر خواهیم داشت.

سخنگوی سازمان سنجش در ادامه گفت:، ولی سازمان سنجش در صدد است پروسه‌های زمانبری را که می‌تواند منجر به دیرتر اعلام شدن نتایج شود، حذف کند یا تقلیل دهد.

شرایط ثبت‌نام در آزمون کاردانی به کارشناسی ۹۹

ثبت‌نام و شرکت در آزمون کاردانی به کارشناسی ناپیوسته سال ۹۹ می‌رساند که ثبت‌نام منحصرا به صورت اینترنتی از روز چهارشنبه مورخ ۱۷ اردیبهشت ۹۹ آغاز و تا ساعت ۲۴ روز سه شنبه ۲۳ اردیبهشت ۹۹ ادامه خواهد یافت.

داوطلبان متقاضی ثبت‌نام که دارای شرایط عمومی و اختصاصی مندرج در دفترچه راهنمای ثبت‌نام و انتخاب رشته هستند می‌توانند در این آزمون ثبت‌نام کنند.

شرکت بیش از ۹ هزار دانشجو در پویش‌های دانشجویی مقابله با کرونا

تعداد ۹ هزار و ۳۸۷ دانشجو به دو پویش «زندگی دست یاریگر توست» و «همه دانشگاهیان همه مردم» برای مقابله با کرونا پیوستند.

زمان برگزاری امتحانات دانشگاه علم و صنعت اعلام شد

کلاس‌های پایانی ترم جاری دانشگاه علم و صنعت چهارشنبه ۱۱ تیر ماه به پایان می‌رسد و ارزشیابی دروس آموزشی از شنبه ۳۱ خرداد آغاز می‌شود و تا ۱۱ تیر ادامه دارد.

کمک‌های صندوق رفاه به دانشجویان خوابگاه‌های خودگردان به زودی اعلام می‌شود

معاون امور دانشجویان صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم درباره آخرین وضعیت رسیدگی به اجاره بهای خوابگاه‌های‌خودگران و اینکه برخی از خوابگاه‌ها همچنان خواستار واریز اجاره بها توسط دانشجویان شده اند، اظهار کرد: برای تصمیم‌گیری درباره خوابگاه‌های خودگردان منتظر اعلام تعداد دانشجویان هستیم.

فراهم شدن حوزه در تمام شهر‌ها برای داوطلبان دکتری ممکن نیست

سخنگوی سازمان سنجش آموزش کشور درباره فراهم شدن امکان برگزاری حوزه امتحانی در تمامی شهر‌ها گفت: کنکور دکتری مثل کنکور سراسری داوطلب زیادی ندارد که در تمام شهر‌ها برگزار شود بنابراین این امکان، فراهم نیست و داوطلبان باید نزدیک‌ترین حوزه به شهر محل سکونت خود را انتخاب کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار