کد خبر: ۸۴۷۳۶۳
تاریخ انتشار: ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۱:۲۵ 08 May 2020
۱۵۰۰ کیسه آرد احتکاری در شهرستان ری کشف شد

شهرری - رییس اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان ری گفت: تعداد یک هزار و ۵۰۰ کیسه آرد دولتی احتکار شده در یکی از  انبارهای این شهرستان کشف وضبط شد.

 موسی  احمدی روز جمعه در گفت‌ وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: بازرسان اداره صنعت معدن و تجارت  پس از بازرسی از انبارهای کالاهای احتکار شده غیر مجاز در شهرستان ری، انبار احتکار آرد دولتی کشف و پلمب کردند.
وی خاطرنشان کرد : تعداد یک هزار و۵۰۰ کیسه آرد دولتی احتکار شده غیر مجاز در یکی از انبارهای شهرستان ری که در سامانه جامع انبارها ثبت نشده بود، کشف و ضبط شد.
این مسئول بیان کرد: بر اساس گزارش‌های دریافتی مبنی بر اینکه برخی از افراد سودجو آرد یارانه‌ای را از چرخه توزیع خارج می‌کنند و آن را در بازار با قیمت آزاد می‌فروشند، موضوع در دستور کار پلیس قرار گرفت.
وی تصریح کرد: کالاهای کشف شده در این انبارها برای تعیین ارزش ریالی ضمن تشکیل پرونده تخلف به مراجع قضایی و بالاتر جهت تعیین ارزش ارجاع شد.
احمدی تاکید کرد: کالاهای موجود در انبارهایی که در سامانه جامع انبارها ثبت نشده باشد به‌عنوان قاچاق و احتکار ضبط می‌ شود و  ثبت نشدن انبار بخش خصوصی و دولتی در سامانه جامع انبارها مصداق احتکار است و با آن برخورد قانونی می‌شود.
رییس اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان ری  عنوان کرد:عزم اداره صمت در مبارزه با کالای قاچاق و هرگونه قانون شکنی جدی بوده و با متخلفان برخورد قانونی می‌شود.
 احمدی با بیان اینکه بیشترین تعداد انبارهای استان تهران و حتی کشور در شهرستان ری قرار دارد، تاکید کرد: کار نظارت و پایش انبارهای این شهرستان کار سختی است که توسط گشت‌های مشترک اداره صمت، اداره کل تعزیرات حکومتی و اتاق اصناف انجام می‌ شود.
 این مسئول یادآور شد: اداره صمت شهرستان ری در جهت مبارزه با قاچاق کالا و کنترل بازار روزانه پنج تیم بازرسی به اصناف، انبارها، کارخانه‌ها و مراکز تولیدی اختصاص داده است که به صورت مستمر و هماهنگ اقدام به بازرسی می‌کنند.
 شهرستان ری با جمعیتی در حدود یک میلیون نفر در جنوب پایتخت واقع شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار