هشدار دکتر یزدانپناه
سرپرست دانشگاه علوم پزشکی یاسوج گفت: ستاد کشوری کرونا شهرها را به سه رنگ سفید، زرد و قرمز  یعنی کم خطر، متوسطه خطر و پر خطر تقسیم کرده است.
کد خبر: ۸۴۷۰۸۰
تاریخ انتشار: ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۴:۳۲ 07 May 2020
به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد ؛ دکتر پرویز یزدان پناه ، افزود: شهرهای سفید شهرهایی هستند که طی دو هفته گذشته بیمار بستری نداشته یا حداکثر یک بیمار بستری داشته باشند.

وی یادآور شد: خوشبختانه ۶ شهر ما کم خطر هستند ولی امکان خطر نیز وجود دارد زیرا کرونا ویروس ناشناخته است و ممکن است با ورود یک بیمار به یک منطقه، خیل عظیمی از جمعیت را آلوده نماید.

وی ابراز داشت: سه شهرستان بزرگ یاسوج، دهدشت و گچساران متوسط خطر هستند ولی در 6 شهر کم خطر می‌توانستیم نماز جمعه را برگزار نماییم که با لطف و همکاری علمای استان به خصوص نماینده ولی فقیه، رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه و سایر علما در این هفته برگزاری نماز جمعه در مراکز شهراستان ها کنسل شد که جای تقدیر و تشکر فراوانی دارد.

دکتر یزدانپناه عنوان کرد: خوشبختانه در اسفندماه نیز جزء اولین استان‌هایی بودیم که روحانیون با هماهنگی هایی که انجام دادند حسب صلاح، برگزاری نمازهای جمعه را در استان به بعد از بیماری کرونا موکول کردند که جا دارد صمیمانه از همکاری روحانیون تقدیر نماییم.

وی یادآور شد: در هفته آینده نیز پس از ارزیابی های صورت گرفته برای برگزاری نماز جمعه تصمیم‌گیری خواهد شد.

دکتر یزدان پناه گفت: در ۳۱ فروردین ماه، ۳۵۰ بیمار مثبت در استان داشتیم که ۱۵۸ نفر در شهرستان بویراحمد، ۵۴ نفر شهرستان کهگیلویه و ۳۶ نفر در گچساران بودند اما امروز از ۵۳۶ مورد مبتلا ۲۰۳ بیمار در شهرستان بویراحمد، ۱۳۵ بیمار در شهرستان کهگیلویه و ۷۰ بیمار در شهرستان گچساران شناسایی شده‌اند.

وی افزود: یعنی در شهرستان بویراحمد یک و سه دهم برابر، گچساران ۲ برابر و کهگیلویه نیز دو و نیم برابر شده است که به مردم حوزه کهگیلویه و گچساران اخطار جدی می‌دهیم که حداقل تا یک ماه آینده محدودیت‌هایی را برای خود و خانواده اعمال نمایند.

وی اذعان داشت:  یکی از جنبه های دیگر افزایش شمار مبتلایان موفقیت ما در  بیماریابی فعال بوده که توانستیم با شناسایی ناقلین و بیماران، خوشه ها را به حداقل برسانیم.

دکتر یزدانپناه عنوان کرد: این تعداد افزایش در شهرستان های کهگیلویه و گچساران خطرآفرین  و هشدار دهنده است و چنانچه مردم  فاصله گذاری اجتماعی و نکات مهم بهداشتی را رعایت نکرده و به حفظ سلامت خود اهمیت ندهند، کهگیلویه و بویراحمد نیز مانند سایر استان‌های کشور وارد پیک بیماری خواهد شد که عواقب سنگینی در پی خواهد داشت.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی یاسوج گفت: استان ما هنوز به پیک نرسیده و اگر رعایت پروتکل های بهداشتی در زندگی مردم مورد توجه قرار نگیرد دچار پیک‌های خطرناک خواهیم شد.

وی افزود: خوشبختانه تاکنون با کنترل هایی که داشتیم توانستیم از ورود به  پیک جلوگیری کنیم اما اگر وارد پیک بیماری شدیم شمار بسیار زیادی مرگ و میر خواهیم داشت.

وی یادآورشد: مردم فکر نکنند که بیماری ضعیف شده است، بیماری ضعیف نشده و با افزایش دمای محیط نیز بیماری کاهش نخواهد یافت . استان‌هایی چون هرمزگان و خوزستان علیرغم گرم شدن هوا وارد پیک شده و متاسفانه آمار مرگ و میر و مبتلای زیادی دارند.

وی با اشاره به بازگشایی مساجد، یادآور شد: زمان حضور در مساجد برای نمازگزاران و نمازهای یومیه نیم‌ساعت است و پس از آن افراد باید مساجد را ترک کنند.

دکتر یزدانپناه عنوان کرد: نمازگزاران باید با نایلون کفش، دستکش و ماسک وارد مسجد شوند، در مساجد دارای صحن رو باز، اولویت اقامه نماز در این مکان ها است.

وی ابراز داشت: توزیع نذورات ممنوع بوده و کلیه نمازگزاران وسایلی چون چادر، مهر و تسبیح شخصی خود را به همراه داشته باشند.

وی اذعان داشت: در مصلاها و مساجد وسایل مشترکی بین افراد توزیع نخواهد شد و پس از پایان نماز نیز خادمین باید محیط و وسایل مورد استفاده را ضدعفونی نمایند.

دکتر یزدانپناه یادآور شد: دیروز در جلسه ستاد کل نیروی کشوری در خصوص بازگشایی آرایشگاه ها نیز تصمیماتی گرفته شد اما زمان بازگشایی آنها هنوز اعلام نشده است و صنوف پس از اعلام استاندار می توانند شروع به فعالیت کنند ولی رعایت دستورالعمل ها باید سختگیرانه باشد.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی یاسوج گفت: مردم فکر نکنند وضعیت عادی است و با اعلام سفیدی، خطری وجود ندارد. ممکن است با یک جرقه و بی دقتی کوچک، جمعیت وسیعی در آتش کرونا بسوزند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: در کشور ما طی این چند روز آمار مبتلایان نیز افزایش یافته و امکان شروع پیک های خطرناک و مرگ آفرین نیز وجود دارد، عاجزانه از مردم خواهش می‌کنیم به نکات بهداشتی توجه نمایند.
برچسب ها: دکتر یزدانپناه
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۴۰ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۸
باد کولرها در منازل و محیط های دربسته ، دلیل اصلی شیوع ویروس کرونا در مناطق گرمسیری مثل گچساران ، خوزستان ، هرمزگان است

با شروع فصل گرما یقینا همین مشکل در مناطق سردسیری و معتدل نیز رخ خواهد داد

بنابراین فیلتر و درون مجرا ی باد و سایراجزای کولرها مدام باید شستشو و ضدعفونی شوند

باید در موقع کارکردن کولرهاپنجره ها باز باشند

شبها حتی الامکان کولرها خاموش شوند
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار