کد خبر: ۸۴۶۹۳۲
تاریخ انتشار: ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۰۹:۲۹ 07 May 2020
رمضان کارگاه بندگی و توانمندسازی انسان در تبعیت از امر الهی است

تابناک/حسین علی رضازاده در گفتگو با خبرنگار مهر با بیان اینکه ماه مبارک رمضان یکی از تمرینات بندگی برای خدا است، اظهار کرد: خداوند در ایام سال تمرینات و به قول امروزی‌ها کارگاه‌هایی برای خدا باوران قرار می‌دهد.

وی افزود: اگر در حالت عادی به ما بگویند که از بسیاری تمایلات و خواهش‌ها همانند خوردن و خوابیدن و بسیاری از کارهای عادی روزانه دست بکشیم همه ما معتقدیم که این کار بسیار سخت است.

معاون فرهنگی تبلیغات اسلامی گیلان با بیان اینکه بسیاری از افراد تحمل ۱۸ ساعت گرسنگی را سخت و طاقت فرسا می‌دانند، گفت: در ماه مبارک رمضان خداوند متعال با اینکه خوردن و خوابیدن برای افراد عادی است آن را تحریم و منع می‌کند و می‌فرمایند از ابتدای طلوع آفتاب تا غروب آفتاب از خوردن و آشامیدن خودداری کنید.

وی تأکید کرد: رمضان و خودداری از خوردن و آشامیدن تمرین و ممارست بندگی خدا و کارگاه غلبه بر تمایلات است و معنای دیگر تقوا است.

حجت الاسلام رضازاده با بیان اینکه تقوا یعنی معیار و محور کارهایی که میل انسان نباشد بلکه دستورات بزرگی است که خیر و صلاح همه در نزد او است، افزود: ماه مبارک رمضان به عنوان یک کارگاه بندگی و توانمند سازی انسان برای حضور در همه عرصه‌ها در تبعیت از امر الهی است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار