معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی استان کرمانشاه بر ضرورت رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی و پروتکل‌های بهداشتی در مساجد شهرهای سفید برای جلوگیری از شیوع دوباره بیماری کرونا تاکید کرد.
کد خبر: ۸۴۶۵۱۰
تاریخ انتشار: ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۰:۳۵ 06 May 2020

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از ایسنا،حجت الاسلام مجتبی فتح‌اللهی‌نژاد، به اشاره به بازگشایی مساجد شهرستان‌های سفید از حیث شیوع کرونا در کشور، گفت: در استان کرمانشاه نیز مساجد دو شهرستان سفید شامل شهرستان‌های گیلانغرب و قصرشیرین بازگشایی شده و نمازهای جماعت در آنها اقامه می‌شود، اما نمازگزاران این مساجد باید حتما رعایت بهداشت فردی و فاصله‌گذاری اجتماعی را داشته باشند.

وی اضافه کرد: اگرچه وضعیت این شهرستانها از نظر شیوع کرونا سفید اعلام شده‌، اما از آنجایی که احتمال ناقل بودن برخی افراد جامعه وجود دارد، رعایت بهداشت فردی در مساجد برای ریشه کنی بیماری کرونا ضرورت دارد.

معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی استان کرمانشاه با اشاره به ضرورت ضدعفونی روزانه مساجدی که اقامه نماز جماعت دارند، از نمازگزاران خواست تا حتما برای اقامه نماز جماعت در مساجد سجاده، مهر و تسبیح اختصاصی به همراه داشته باشند و از وسایل عمومی مساجد استفاده نکنند.

وی با بیان اینکه برای مقابله با شیوع کرونا نماز جماعت در مساجد استان بجز مساجد شهرستان های سفید تا اطلاع ثانوی اقامه نمی شود، گفت: این به معنی بسته بودن درب مساجد نیست و درب مساجد استان در مواقع اذان برای اقامه نمازهای یومیه به شکل فرادی و برای مشارکت در رزمایش مواسات و کمک مومنانه به روزی نمازگزاران و خیرین باز است.

وی در ادامه با اشاره به در پیش بودن شب های قدر و شروع تدریجی ویژه‌برنامه‌های مذهبی در مساجد و دیگر اماکن مذهبی شهرستان های سفید استان، گفت: مردم باید هنگام حضور در چنین محافلی مراقبت های لازم را برای جلوگیری از شیوع دوباره بیماری به عمل آورند، چون احتمال اوج گیری بیماری در همه جا در صورت عدم رعایت نکات بهداشتی وجود دارد.

فتح اللهی‌نژاد در ادامه با اشاره به ورود مساجد استان در حوزه جمع آوری کمک‌های مردمی برای نیازمندان و آسیب دیدگان از کرونا در قالب رزمایش مواسات و کمک مومنانه، گفت: کار جمع آوری کمک‌های نقدی و غیرنقدی مردم استان در حدود ۴۵۰ مسجد از مجموع بیش از هزار مسجد فعال استان در حال انجام است.

 

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار