کد خبر: ۸۴۶۴۶
تاریخ انتشار: ۰۷ شهريور ۱۳۹۴ - ۰۰:۳۸ 29 August 2015

استاندار البرز گفت: شورای فرهنگ و هنر در استانداری البرز تشکیل می‌شود.

به گزارش خبرگزاری فارس از کرج به نقل از روابط عمومی استانداری البرز، سیدحمید طهایی در دیدار با اصحاب فرهنگ و هنر استان با تأکید بر اینکه شورای فرهنگ و هنر در استانداری البرز تشکیل شود، اظهار کرد: نگاه‌ها به حوزه فرهنگ و هنر باید تغییر کند.

وی با بیان اینکه هدف اصلی از این گردهمایی‌ها طرح دغدغه‌ها و ارائه راهکاری مناسب است، جای برخی از مدیران را در این نشست صمیمانه خالی دانست و ادامه داد: نگاه‌ها به حوزه فرهنگ و هنر باید تغییر کند و در این جمع باید برخی از مدیران نیز حضور داشته باشند تا بتوانیم اهداف مورد نظر را با آنها به اشتراک بگذاریم.

متولی خانه هنرمندان البرز معرفی شود

استاندار البرز با اشاره به یکی از دغدغه‌های اصلی اهالی هنر مبنی بر فقدان خانه هنرمندان و سقفی مناسب برای خانواده فرهنگ و هنر استان تصریح کرد: اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی باید مقدمات لازم را برای ایجاد این خانه فراهم کند و با معرفی متولی این خانه مطالبات صنفی را پیگیری کند.

هنرمندان اعلام کنند خانه هنر البرز کجا باشد

وی ضمن پیشنهاد نقاطی از سطح شهر برای احداث خانه هنرمندان از خود اهالی فرهنگ و هنر خواست تا برای ساختن این خانه مشارکت کنند.

طهایی با بیان اینکه نباید پدیده فرار مغزها برای هنرمندان هم اتفاق بیفتد، افزود: در سایر کشورها هزینه‌های بالایی صرف فکرها و ایده‌های نو و بدیع می‌شود، بنابراین باید از ظرفیت‌های هنرمندان صاحب ذوق استفاده کرد تا شاهد کوچ آنها نباشیم.

تأسیس موزه استان به اداره کل میراث فرهنگی واگذار شد

استاندار البرز در خصوص تأسیس موزه استان نیز گفت: اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری این مطالبه را در دست پیگیری دارد و در بازدیدی که اخیراً از کاخ مروارید صورت گرفت، پیشنهاد شکل‌گیری موزه در همین نقطه مطرح شد.

وی همچنین در خصوص موانع صدور مجوز فعالیت‌های هنری نیز نگاه مشارکتی دولت را مورد اشاره قرار داد و افزود: نگاه دولت یازدهم تفویض اختیارات به جز امور حاکمیتی به سایر بخش‌هایی است که در زمینه‌های مختلف فعال هستند.

طهایی مشارکت خواستن دولت را نشان از نگاه توسعه محور به فعالیت‌های اجتماعی، فرهنگی و مدنی جامعه دانست.

موسیقی را باید به اهل آن سپرد

نماینده عالی دولت در استان البرز با بیان اینکه موسیقی را باید به اهل آن سپرد، درخصوص مجوز کنسرت‌های موسیقی نیز گفت: بخشی از فضا را هنرمندان می‌توانند فراهم سازند و در این زمینه اداره کل فرهنگ و ارشاد به عنوان اصلی‌ترین متولی باید همراهی را لازم داشته باشد، ضمن اینکه وقتی در برگزاری کنسرتی مشکل وجود دارد باید قانون اجرا شود.

طهایی با بیان اینکه دولت یازدهم کشور را با قیمت نفت زیر 40 دلار تحویل گرفت، خاطرنشان کرد: تلاش‌های دولت در تمامی حوزه‌ها و با شرایط بین‌المللی موجود قابل قبول است.

تشکیل شورای فرهنگ و هنر با مسئولیت استانداری

استاندار البرز درخصوص تشکیل نهاد صنفی خانه هنرمندان نیز گفت: شورای فرهنگ و هنر در استان البرز با مسئولیت استانداری تشکیل خواهد شد تا دیدگاه‌ها و نظرات جمع‌آوری در جهت راهکارهای عملی تصمیم‌گیری شود.

در دیدار هنرمندان با استاندار البرز نمایندگانی از هنرهای تجسمی، موسیقی، تئاتر، شعر و ادب، سینما، حوزه نشر نیز به بیان دیدگاه‌ها و مطالبات هم صنفی‌های خود پرداختند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار