یادداشت
شورای عالی اصلاح‌طلبان یکی از حلقه‌های سیاسی استان بود که با حضور خدابخش به بیشترین قدرت و نفوذ خود در سطح استان دست یافته بود با روی کار امدن بهنامجو...
کد خبر: ۸۴۶۴۲۸
تاریخ انتشار: ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۰۸:۳۰ 06 May 2020

به گزارش تابناک اردبیل، اصغر محمدی در یادداشتی نوشت:

گئعدهای سیاسی بنا به مقتضیات زمان و چینش جناح‌های قدرت شکل‌های مختلفی به خود گرفته و اوج و فرود‌های داشته است. در استان اردبیل نیز با روی‌ کار آمدن دولت دوم روحانی و حضور بهنامجو، حلقه‌های مختلف سیاسی پدید آمده و قدرت یافته یا به قهقرا رفته‌اند.

۱. شورای عالی اصلاح‌طلبان یکی از حلقه‌های سیاسی استان بود که با حضور خدابخش به بیشترین قدرت و نفوذ خود در سطح استان دست یافته بود با روی کار امدن بهنامجو اگرچه اکثر این مدیران در جایگاه خود تثبیت شدند ولی پس از انتخابات مجلس و انتخاب کاندیداهای اصولگرا به نظر می‌رسد دوران افول و حذف از قدرت آنها آغاز شده است‌. فلسفی به عنوان رئیس این شورا تقریبا از صحنه قدرت کنار کشیده است و چاووشی دبیر یکی از احزاب تاثیر گذار تلاش دارد تا علی علایی اخرین مهره خود را در فرمانداری نمین مستقر کند. طبق پیش‌بینی کارشناسان سیاسی تا انتخاب رئیس جمهور بعدی این شیب نزولی قدرت همچنان برای اصلاحات اردبیل ادامه دار خواهد بود.

۲. اصولگرایان استان هنوز منتظر مراسم تحلیف نمایندگان آتی و سهم‌گیری از بدنه دولت هستند. یقینا فعالان ستادی به پست‌های دولتی چشم داشته و دوری هشت ساله خود را جبران خواهند کرد. این آتش زیر خاکستر، دلهره بزرگی برای مدیران فعلی و دغدغه جدی برای بهنامجو است.

۳. طیف دیگری از فعالان سیاسی که می‌توانستند در حلقه قدرت تعریف شوند مشاوران و معاونان و نزدیکان استاندار بودند، اما بنا به دلایلی انها نیز هیچگاه نتوانستند چندان بازیگر توانمندی در عرصه معرفی مدیران و تیم پروری موفق عمل نمایند. مشاوران انبوه استاندار که بیشتر بصورت نمادین حکم مشاوره دریافت کرده‌اند و ندایی معاونت سیاسی و فلاحی مدیر‌کل میراث فرهنگی که از یاران نزدیک به بهنامجو بودند نیز نتوانستند در کادر سازی موفق باشند و صرفا در محدوده مدیریت خود فعالیت کردند.

۴. اما یکی از ترکیب‌های موفق در استان که فعلا می‌توان آن را پیچیده‌ترین و منسجم ترین حال حاضر در راس قدرت دانست که به عنوان حلقه اصلی پیرامون استاندار، نبض مدیریتی استان را در دست دارد، تیمی با پیش‌آهنگی فرزاد قلندری معاون عمرانی استاندار دانست.

قلندری که برای رسیدن به معاونت عمرانی چیدمان چندین پست مهم در استان، حتی فرمانداری و معاونت سیاسی جابه‌جا شد توانسته است با ترکیبی موفق نفر اول استان در پشت بهنامجو باشد.

افسانه عضو شورای شهر به عنوان بخشی از یاران قلندری در این چینش عمل می‌کند، مسعود امامی یگانه خویشاند افسانه در نقش فرماندار را می‌توان تحکم‌بخش این تیم دانست. عزیز زاده دیگر عضو شورا که افتخار مشاور استاندار و مرد ثروتمند این تیم را دارد با روی‌کار آمدن بهمن آذروش در منطقه ویژه نمین توانست این خویشاندی نسبی خود را در جمع تیم نگه دارد. قلندری نیز با انتصاب انوشیروانی در پست ورزش جوانان؛ آغوش یاری خود را به داماد خانوادگی‌شان گشود‌. دوستان این تیم نیز هرگز از قدرت بی نصیب نمی‌مانند، اکبر زارع نزدیکترین فرد به این جریان نیز با بیش از ۵ دهه عمر برای اولین باز طعم مدیریت دولتی را چشید. نفوذ این تیم به عنوان قوی‌ترین تیم سیاسی استان به نحوی است که یقینا انتخاب شهردار شهر کوچک آراللو نیز طبق قانون باید از زیر نظر معاونت مربوطه بگذرد.

۵. یقینا با نزدیکی به انتخابات شورای شهر مرکز استان و ریاست جمهوری، چیدمان قدرت به نحوه‌های دیگری رقم خواهد خورد و پیوندهای سست‌تر خواهد گسیخت و پیوندهای محکم‌تری پدید خواهد آمد.

انتهای پیام

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار