رییس دانشگاه علوم پزشکی البرز گفت: به همت تلاش ماما ها و کادر درمانی ۵۱ مادر باردار مبتلا به کرونا و ۶۸۴ مورد مشکوک تحت پیگیری ، مراقبت و درمان قرار گرفتند.
کد خبر: ۸۴۶۰۵۷
تاریخ انتشار: ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۰:۳۸ 05 May 2020

به گزارش «تابناک البرز»؛ دکتر حسین کریم ضمن تبریک روز ماما و تقدیر از ماماهای مهربان که در استان خالصانه فعالیت می کنند اظهار داشت:چنقش بی بدیل و موثر زنان در جامعه بر کسی پوشیده نیست و ماما مهمترین و ضروری ترین عنصر و عامل در حفظ و ارتقای سلامت زنان در جامعه هستند.

وی افزود: سال ۲۰۲۰ پشتیبانی از پرستاران و ماماها نامیده شده است که در این سال سازمان جهانی بهداشت در نظر دارد تا نقش حیاتی پرستاران و ماماها در تامین سلامت در سراسرجهان را برجسته نماید و خواستار تقویت نیروهای پرستار و ماما شود.

رییس دانشگاه با بیان اینکه در کشور ما با توجه به نقش کلیدی ماماها که جزء اولین گروه بهداشتی و درمانی بودند که در طرح پزشک خانواده بکار گرفته شدند تصریح کرد: ماماها همچون سایر کادر درمانی در تمامی بحرانها حضور مثبت و مداوم داشته اند به ویژه در مقابله با کرونا در خط مقدم مبارزه فداکارانه ایثار کردند.

رییس دانشگاه اظهار داشت: به همت ماماهای فداکار در بخش های بهداشت و درمان ۳۶ مادر باردار مبتلا به کرونا در مراکز درمانی بستری و ۱۵ مادر مبتلا تحت قرنطینه خانگی مراقبت و بهبود یافتند.

وی افزود: ۶۸۴ مادر باردار مشکوک به کرونا در سطح استان تحت درمان ، پیگیری و مراقبت توسط کادر مامایی قرار گرفتند که خوشبختانه همگی بهبود یافتند و سلامتی خود را بدست آوردند.

وی ادامه داد: ماماها هم مانند سایر تیمهای درمان از بیماری کرونا در امان نبودند و در مجموع در سطح استان تعداد ۱۶ ماما به کرونا مبتلا شدند که خوشبختانه حال آنها رو به بهبود است.

دکتر کریم اظهار داشت: در استان البرز ۱۳ بیمارستان در حال فعالیت و ارائه خدمت به مادران و نوزادان هستند.

رییس دانشگاه عنوان کرد: در بخش درمان بالغ بر ۴۱۰ ماما و در بخش بهداشت ۵۳۶ ماما و بیش از ۳۸۴ ماما در دفتر کار و ۴ مرکز مشاوره ارائه خدمات مامایی در استان فعالیت دارند.

رییس دانشگاه اظهار داشت: شاخص زایمان طبیعی در استان ۴۵% می باشد و انتظار ما این است تا پایان سال آتی افزایش یابد.

وی افزود: در شاخص سزارین نخست زا تقریبا معادل هدف گذاری تعیین شده از سوی وزارت بهداشت حرکت کرده ایم و با شاخص ۴۱٫۱۰% طبق پایش و نظارت و عملکرد کلی استان موفق عمل نموده و در سالهای اخیر سه بار رتبه برتری کشوری در حوزه ی مامایی را کسب کرده ایم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار