رئیس انجمن صنایع لبنی استان کرمانشاه به مردم اطمینان داد، مصرف لبنیات پاستوریزه صنعتی هیچ نگرانی در زمینه ابتلا به کرونا ندارد.
کد خبر: ۸۴۵۷۰۵
تاریخ انتشار: ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۴:۳۰ 04 May 2020

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از ایسنا،سید مهدی افخمی ، با بیان اینکه با شیوع بیماری کرونا شایعاتی درباره محصولات لبنی مطرح شده بود، اظهار کرد: متاسفانه چند سال یکبار با مطرح شدن شایعاتی به صنعت لبنیات آسیب وارد می‌شود و این بار نیز این شایعات درباره شیوع کرونا بود.

وی ادامه داد: روند تولید محصولات صنعتی و پاستوریزه لبنی کاملا با رعایت بهداشت، توسط دستگاه و با کمترین دخالت افراد انجام می‌شود.

رئیس انجمن صنایع لبنی استان کرمانشاه با اشاره به تامین شیر صنایع بزرگ از گاوداری‌های صنعتی مطمئن، افزود: سلامت دام به طور کامل در این گاوداری‌ها بررسی می‎شود و هیچ نگرانی در زمینه سلامت شیر آنها وجود ندارد.

به گفته افخمی، روند دوشیدن شیر گاو نیز توسط دستگاه شیردوش در سالن مخصوص انجام می‌گیردو قبل از این فرآیند هم سینه گاو و هم دستگاه به صورت کامل ضدعفونی می‌شود و چون تمامی مراحل توسط دستگاه صورت می‌گیرد، دخالت افراد در این مراحل حداقل است.

وی از نگهداری شیر دوشیده شده در مخازن بزرگ استریل و در دمای چهار درجه زیر صفر یاد کرد که شرایط ورود آلودگی و میکروب در آن وجود ندارد و عنوان کرد: در مرحله بعد شیرها توسط مخازن دو جداره به کارخانجات حمل می‌شود که امکان ورود هیچ چیزی به داخل این مخازن وجود ندارد.

رئیس انجمن صنایع لبنی استان کرمانشاه درباره وضعیت فراوری محصولات لبنی در کارخانجات نیز یادآور شد: چه برای تولید شیر معمولی و چه انواع فرآورده‌های لبنی تمام شرایط بهداشتی رعایت می‌شود و امکان بروز هیچ آلودگی وجود ندارد.

افخمی با بیان اینکه در آزمایشگاه‌های صنایع لبنی نیز کارشناسان، سلامت انواع فرآورده‌ها و احتمال وجود آلودگی میکروبی را مدام بررسی می‌کنند، تاکید کرد: تمام این موارد نشان می‌دهد تولید لبنیات صنعتی در شرایط استریل انجام می‌شود و مردم نباید نگرانی در این زمینه داشته باشند.

وی با رد شایعاتی که گاهی درباره مضر بودن لبنیات مطرح می‌شود، خاطرنشان کرد: مقالاتی اخیرا منتشر شده که نشان می‌دهد مصرف لبنیات می‌تواند برای کنترل بیماری و تقویت سیستم ایمنی موثر باشد.

رئیس انجمن صنایع لبنی به مردم هشدار داد، در چنین شرایطی از مصرف لبنیات سنتی که منشا، محل تامین شیر و شیوه فرآوری آن مشخص نیست، خودداری کنند.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار