کد خبر: ۸۴۵۶۷۵
تاریخ انتشار: ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۳:۱۸ 04 May 2020

سرپرست بازارچه مرزی ریمدان چابهار در جنوب سیستان و بلوچستان گفت: ۱۸۳ هزار تن کالا به ارزش ۳۴ میلیون دلار پارسال از مرز ریمدان این شهرستان صادر شده است.

عبدالسلیم حوت اظهارداشت: عمده کالاهایی صادر شده شامل قیر، مصالح ساختمانی و مواد غذایی است که از طریق تجار داخلی از نقاط مختلف کشور خریداری و به پاکستان صادر می‌شوند.

وی بیان کرد: کل آمار کالای وارداتی از بارارچه مرزی ریمدان چابهار ۴۱ تن به ارزش ۴۳ هزار دلار شامل دام زنده و انبه بوده است.

سرپرست بازارچه مرزی ریمدان چابهار به پروژه‌های یکسال اخیر شامل دیوار کشی، ساختمان آتش نشانی و ساختمان نگهبانی ورودی این بازارچه اشاره کرد و افزود: کارهای عمرانی خوبی در حال انجام بوده و تاکنون ۶۰۰ متر طول دیوار کشی دور محوطه بازارچه انجام شده است.

وی به ارسال کالاهای ماده ۱۱۶ یعنی کالاهای صادراتی از سایر گمرگات بارگیری و از همان گمرگ اظهار و از مرز ریمدان خارج می‌شوند، اشاره کرد و گفت: بقیه کالاها نیز برای صادرات بازارچه‌ای کارهایش  از خود گمرگ بازارچه انجام می‌شود.

هوت به بازگشایی مجدد مرز ریمدان پس از تعطیلی چند ماهه بخاطر ویروس کرونا اشاره کرد و اظهارداشت: روزهای شنبه، دوشنبه و چهارشنبه با رعایت پروتکل‌های بهداشتی از ساعت ۸ تا ۱۴ به تعداد ۲۰ دستگاه کامیون حامل مواد غذایی در روز پذیرش و به کشور پاکستان صادر می‌شود.

وی گفت: حدود ۷۰ کامیون در طول دو هفته اخیر به پاکستان ارسال شده و امیدواریم شرایط بهتر شود و بتوانیم شاهد رونق دوباره مرز ریمدان باشیم.

سرپرست بازارچه مرزی ریمدان چابهار ادامه داد: در ۲ سال اخیر پس از پیگیری‌های مستمر فرمانداری و مساعدت استانداری سیستان وبلوچستان توجه فراوانی برای تامین زیرساخت‌های مرز ریمدان شده بطوریکه برخی فعالیت‌ها شامل ادامه دیوارکشی، محوطه‌سازی، جدول‌کشی و نوسازی داخل بازارچه و نصب برج نوری برای روشنایی در حال تکمیل شدن است.

وی با اشاره به اینکه راه‌اندازی کامل مرز ریمدان و تامین تمام زیرساخت‌های آن منجر به اشتغال هزاران نفر می‌شود افزود: براساس اعتبارات تخصیص یافته سال گذشته پروژه‌ها با پیشرفت خوبی در حال انجام است.

هوت بر ساخت جاده دسترسی به مرز ریمدان تا چابهار بصورت بزرگراه، اتصال ریلی این مرز به بندر گوادر، نصب دکل تلفن همراه، فعال سازی اینترنت همراه، آبرسانی شبانه‌روزی، تقویت شبکه برق، ایجاد امکانات رفاهی و ساخت مجتمع رفاهی شامل جایگاه سوخت، مسجد و رستوران برای پذیرایی،اقامت مسافران،تجار و رانندگان تاکید کرد.

وی تصریح کرد: مرز ریمدان بهترین نقطه برای صادرات و واردات میوه، موادغذایی، مصالح ساختمانی، دام زنده و فروش سوخت است.

سرپرست بازارچه مرزی ریمدان با بیان اینکه از سال ۸۷ این بازارچه راه‌اندازی شده و فاقد هرگونه امکانات و زیرساخت‌ها بوده است افزود: در سال ۹۵ با پیگیری‌های مکرر فرمانداری با رسمی شدن این مرز برای جابجایی کالا و مسافر بین ایران و پاکستان در محدوده بخش دشتیاری چابهار توسط دولت موافقت شد.

وی اتصال اینترانت به سامانه گمرگ بازارچه، افتتاح قرنطینه دامی و نباتی،استقرار ادارات و نمایندگی سازمان‌های مرتبط در مرز و واردات انبه و دام از بازارچه مرزی ریمدان را از جمله مهمترین اقدامات برشمرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار