به گزارش فارس، ظاهراً رایزنی خودروسازان و مذاکره مدیران شرکت های خودروساز به ویژه ایران خودرو و سایپا با مسئولان دولتی برای افزایش قیمت خودرو به نتیجه رسیده و مدیران این شرکتها توانسته اند موافقت دولت را با افزایش ۳۰ درصدی قیمت خودرو جلب کنند.

در این شرایط طبق دستور جلسه امروز ستاد تنظیم بازار مقرر شده اعضای ستاد به بررسی موضوع دستورالعمل قیمت گذاری خودرو بپردازند که به نظر می‌رسد در این جلسه موضوع افزایش قیمت خودروها به مرحله اجرای خود نزدیک شود.

خودروسازان معتقدند قیمت تمام شده تولیداتشان به دلایل مختلف از جمله تولید خودرو با استاندارد یورو ۵ افزایش یافته و به همین دلیل باید قیمت فروش محصولاتشان را بالاتر ببرند.

در مقابل، اعضای شورای رقابت معتقدند بخشی از زیان خودروسازان متوجه سرمایه گذاری آنها در بخش هایی غیر از تولید بوده و به همین دلیل این ارقام به عنوان ضرر و زیان تولید محسوب نشده و نباید در دستورالعمل جدید قیمت گذاری مورد توجه قرار گیرد​.

رضا شیوا، رئیس شورای رقابت چند روز پیش گفته بود: ما براساس نرخ تورم بخشی و هزینه تمام شده محصولات دستورالعمل خود را به ستاد تنظیم بازار ارائه کرده ایم اما به  نظر می رسد ستاد تمایلی به اجرای دستورالعمل نداشته و در نهایت خود می خواهد تصمیم گیری نهایی را درباره قیمت خودرو انجام دهند. 

‌در حال حاضر شاهد اختلاف ۳۰ تا ۸۰ میلیونی قیمت کارخانه و بازار خودروهای پرتیراژ هستیم به طوری که این اختلاف در مورد پژوپارس به ۵۵ میلیون تومان، پژو ۴۰۵ به ۴۰ میلیون تومان، دنا تیپ یک ۸۰ میلیون تومان، سمند ال ایکس به ۴۰ میلیون تومان، پژو ۲۰۶ تیپ ۵ حدود ۶۰ میلیون تومان، رانا ۴۰ میلیون تومان، سایپا ۱۳۱ حدود ۲۷ میلیون تومان، تیبا و کوئیک دنده‌ای به ۳۰ میلیون تومان می‌رسد.