تذکر رئیس دادگستری کهگیلویه و بویراحمد خطاب به بانک ها:
نخستین نشست ستاد پیگیری اجرای سیاست های کلی اقتصاد مقاومتی دردادگستری استان با حضور اعضا و به ریاست دکتر نگین تاجی، رئیس کل دادگستری استان به منظور بررسی 7 طرح اقتصادی برگزار گردید.
کد خبر: ۸۴۵۶۶۶
تاریخ انتشار: ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۶ 04 May 2020

نخستین نشست ستاد پیگیری اجرای سیاست های کلی اقتصاد مقاومتی دردادگستری استان با حضور اعضا و به ریاست دکتر  نگین تاجی، رئیس کل دادگستری استان به منظور بررسی 7 طرح اقتصادی برگزار گردید.
به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد به نقل از روابط عمومی و ارتباطات دادگستری استان کهگیلویه و بویراحمد ،دکتر نگین تاجی رئیس کل دادگستری استان کهگیلویه و بویراحمد در این نشست با اظهار اینکه ،یکی از سیاست های اصلی دستگاه قضایی بحث حمایت از رونق تولید می باشد،افزود:با توجه به اینکه در جهت حمایت از تولید ،مقام معظم رهبری شعار سال را  جهش تولید نامگذاری نموده اند ،این مهم ازتأکیدات ریاست قوه قضائیه می باشد.
مقام ارشد قضایی استان در ادامه در خصوص اختلاف سرمایه گذاران و بانک های عامل، جهت خرید خودروهای مورد نیاز طرح ها تولیدی اظهار کرد: معضلات خرید خودروهای سنگین در طرح های تولیدی مانند کارخانه تولید آسفالت این است که بانکها بر اساس بخشنامه بانک مرکزی تأکید می نمایند که سرمایه گذاران باید خودروها را از کارخانه سازنده خریداری نمایند ، اما سرمایه گذاران می توانند همان خودرو را در بازار آزاد با قیمت کمتر خریداری و نسبت به راه اندازی زودتر طرح خود اقدام و زمینه اشتغال بیشتری را فراهم نمایند.
رئیس ستاد پیگیری اجرای سیاست های کلی اقتصاد مقاومتی دردادگستری استان لزوم توجه بانک ها در همکاری بیشتر با سرمایه گذاران را مورد تأکید قرار داد و تصریح کرد: برخی دستورالعمل ها خلاف جهت و جهش تولید است.
دکتر نگین تاجی، رئیس کل دادگستری به رویکرد رئیس قوه قضاییه برای جهش تولید مورد تأکید رهبر معظم انقلاب اسلامی اشاره کرد و گفت: در قالب ستاد پیگیری اجرای سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی، به واحد‌های تولیدی مشکل دار که بدهی آن‌ها به بانک معوق یا سررسید شده است در چارچوب مقررات قضایی فرصتی دوباره داده می‌شود تا وقفه‌ای در فرایند تولید این واحد‌ها ایجاد نشود.
رئیس کل دادگستری استان کهگیلویه و بویراحمد درپایان به برخی بانک ها که در نشست حضور نداشتند تذکر داد.
در این نشست یکی از موارد مطرح شده بروز برخی مزاحمت ها ار سوی افراد محلی برای کارخانه سیمان مارگون بود ، در همین زمینه رئیس کل دادگستری استان کهگیلویه و بویراحمد به دادستان مرکز استان  مأموریت داد با کسانی که قصد تهدید و اخلال در نظم در آن واحد تولیدی را دارند، پیگیری و برخورد کنند.
برخی دستورالعمل ها خالف جهش تولید هستند

سید علی ملک حسینی دادستان عمومی و انقلاب مرکز  استان در این نشست در سخنانی اظهار داشت: کارخانه  تولید سیمان مارگون سرمایه گذاری خارجی در این شرایط تحریم داریم شاید بخشی از سرمایه گذاری ناشی از عِرق مذهبی سرمایه گذاری باشد.
وی به استخدام افراد مسئله دار از خانواده های معارض و برخی بخاطر معارض محلی بر روی محل کارخانه داشتند اشاره نمود و افزود: افرادی بکار گرفته شدند که ناشی از مدیریت های قبلی کارخانه می باشد و باج خواهی را رونق دادند.
دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان تصریح کرد: باج خواهی در کارخانه سیمان مارگون تعطیل شود.
وی گفت: هیچ گونه باج خواهی قومی، قبیله ای و سیاسی در کارخانه سیمان مارگون نباید وجود داشته باشد.
ملک حسینی استفاده ادارات و سازمان ها را در بکارگیری نمایندگان حقوقی معضلی برای آنها در آینده در مسائل حقوقی دانست و اظهار داشت: پسندیده نیست از نیروی حقوقی پاره وقت استفاده گردد بلکه از نیروی حقوقی با  وقت کامل استفاده نمائید.
وی افزود: بکارگیری نمایندگان حقوقی مسلط بر فرایند پرونده‌های قضایی در شرکت‌ها، به تسریع در رسیدگی کمک می‌کند.
ملک حسینی با اشاره به بروز برخی معارضات برای واحد‌های تولیدی از جمله سیمان مارگون افزود: در چارچوب قانون معارضات این واحدهای تولیدی با حمایت قضایی بررسی می‌شود.
وی برخورد بدون اغماض با کسانی که به دلایلی غیر منطقی درصدد اختلال در کار تولید هستند را مورد تاکید قرار داد.
دادستان مرکز استان همچنین نبود بایگانی اسناد در برخی شرکت‌ها یا دستگاه‌ها را عامل سوءاستفاده‌های مکرر دانست و بر احیاء این واحد در شبکه‌ی تولیدی و اجرایی برخی دستگاه‌ها تاکید کرد.
برخی دستورالعمل ها خالف جهش تولید هستند

در این نشست معاون برنامه ریزی دادگستری کهگیلویه و بویراحمد در سخنانی گفت: در نشست ستاد پیگیری اجرای سیاست های کلی اقتصاد مقاومتی اقتصادی مشکلات فراروی 7 طرح تولیدی بررسی خواهد شد.
عزیزی لزوم توجه بیشتر بانک ها به حل مشکلات این طرح ها را خواستار شد و گفت: با توجه به وضعیت اقتصادی کشور، نیاز است بانکهای عامل همکاری بیشتری با  طرح های اقتصادی داشته باشند.
در این جلسه برابر اجرای ماده ۱۸ دستورالعمل پیگیری اجرای سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی به تعدادی از شرکت‌ها برای بازپرداخت بدهی‌های معوق یا سررسید شده مهلت داده شد
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
احسان
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۳۱ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۵
چرا پرونده کارخانه قند به سرانجام نمیرسه تا کارگران کارخانه به سهام هاشون برسون الان 8سال که این وضعیت رو داره
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار