مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه از آغاز برداشت گل‎‌محمدی از گلستان‌های استان خبر داد.
کد خبر: ۸۴۵۰۷۸
تاریخ انتشار: ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۰:۲۵ 03 May 2020
به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از ایسنا،رضا زارعی، سطح گلستان‌های گل محمدی استان کرمانشاه را ۳۰۴ هکتار عنوان کرد و افزود: از این سطح ۲۲۲ هکتار آن بارور بوده و ۸۲ هکتار دیگر هنوز به مرحله باروری نرسیده است. همچنین ۲۸۰ هکتار از گلستان‌های استان آبی بوده و مابقی دیم است.

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه گفت: برآورد می‌شود امسال ۵۳۰ تن گل‌محمدی تَر در باغات استان تولید شود.

وی با بیان اینکه در همه شهرستان‌های استان بجز دو شهرستان قصرشیرین و سرپلذهاب باغات گل محمدی داریم، گفت: بیشترین باغات گل محمدی استان در دو شهرستان کنگاور و هرسین به ترتیب با ۱۴۵ و ۶۳ هکتار قرار دارند.

زارعی با اشاره به آغاز برداشت گل محمدی از باغات استان از هفته اول اردیبهشت، گفت: برداشت گل محمدی در استان تا آخر اردیبهشت ماه ادامه خواهد داشت.

وی در ادامه اشاره‌ای هم به وجود مراکز فرآوری گلمحمدی در استان داشت و گفت: در استان کرمانشاه سه مرکز فرآوری گل‌محمدی فعال است که یک واحد آن در شهرستان هرسین و دو واحد دیگر در شهرستان کرمانشاه قرار دارند و این واحد‌ها ظرفیت تولید ۲۰۶۷ تن گلاب را دارند.

زارعی افزود: گل محمدی به صورت تازه، خشک، غنچه خشک، گلاب و اسانس عرضه می‌شود.

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه اشاره‌ای هم به برنامه استان برای توسعه گلستان‌های گل محمدی داشت و گفت: امسال برای ایجاد ۲۰۰ هکتار باغ گل محمدی در استان برنامه ریزی کرده‌ایم.

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از ایسنا،بهنام خالدی ، با اشاره به روزه داری بسیاری افراد در ماه مبارک رمضان، گفت: روزه داری در این ماه بویژه در روزهای بهار و تابستان که طول شب کوتاه است، موجب می‌شود خواب افراد دچار برخی تغییرات شود که طبیعی است.

وی افزود: افراد روزه دار در حال حاضر دیر می‌خوابند و از طرفی باید صبح زود برای صرف وعده سحری بیدار شوند که این موارد موجب می‌شود افراد با کم خوابی مواجه شوند.

خالدی تصریح کرد: یکی از فلسفه‌های ماه رمضان تغییر در زندگی عادی و روزمره است و همانطور که در این ماه کم غذا می خوریم، کم هم باید بخوابیم و این امر در فاصله یک ماه ضرری به بدن نمی‌رساند.

وی با بیان اینکه مغز انسان هرگونه محرومیت از خواب را بعدا جبران می کند، گفت: اگر افراد در طول شب کمبود خواب داشته باشند، مغز این خواب را در طول روز جبران می‌کند و به فرد می فهماند که باید ساعاتی در طول روز را بخوابد.

وی یادآور شد: خواب روز به هیچ عنوان جای خواب شب را نمی گیرد و توصیه بر این است که روزه داران حدود ساعت 10:30 تا یازده شب به خواب رفته و حدود ساعت چهار صبح تا 4:30 برای صرف وعده سحری بیدار شوند که با این شرایط حدود پنج تا شش ساعت خواب شب را خواهند داشت.

خالدی تصریح کرد: برای جبران کم خوابی هم توصیه می شود نیم ساعت تا یک ساعت در طول روز را خوابیده و این زمان خواب بیشتر از یک ساعت نشود، چرا که خواب روز خواب مفید و نیروبخشی نیست.

این مسئول در خصوص خوابیدن بعد از وعده سحری، گفت: سحرخیزی بهترین رفتار است و اگر افراد کمبود خواب ندارند می‌توانند بعد از سحر بیدار بمانند، اما اگر کمبود خواب شدید دارند بهتر است بعد ازوعده سحر بخوابند.

وی توصیه کرد: افراد در وعده سحر حجم سنگین غذا را مصرف نکنند و با فاصله نیم تا یک ساعته بعد از سحر بخوابند تا دچار مشکلات دستگاه گوارش نشده و از طرفی بدخواب نشوند.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار