برخوداری از آب شرب این روزها برای مردم شهر سرخرود شهرستان محمودآباد به یک معضل تبدیل شده است به طوری که اهالی شهر به عنوان مشکل حل نشدنی از آن یاد می‌کنند.
کد خبر: ۸۴۴۸۸۷
تاریخ انتشار: ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۹:۱۹ 02 May 2020

سرخرود یکی از مهم ترین مناطق گردشگرپذیر و شهرهای ساحلی استان است که سالانه میزبان میلیون ها مسافر است و همچنین به دلیل قرارگیری این شهرستان در کریدور شرق به غرب مازندران از شهرهای ارتباطی استان محسوب می شود.

مشکلات کمبود آب شرب بخش سرخرود به سال های بسیار دوربرمی گردد ، مشکلی که همواره در حال تکرار شدن است. با اینکه برای رفع این مشکل جلسات متعددی برپا شده است ، ولی بعد از هر بار جلسه و تعمیرات خط لوله این مشکلات برای مدت کوتاهی برطرف می شود و سپس با گذشت زمان کوتاهی دوباره روز از نو و روزی از نو و مردم باز هم شاهد قطع شدن چندین ساعت آب یا کاهش فشار آب و یا حتی گاها تیرگی آب می شوند.

مشکل آب شرب سرخرود بر اساس گفته اهالی و مسئولان قرار بود بعد از بهره برداری از خط لوله آبرسانی دابوی شمالی که بهمن ماه سال گذشته با حضور وزیر نیرو افتتاح شد برطرف شود ، اما گویا این مشکل همچنان باقی است و برای مردم این منطقه دردسر ساز شده است.

اهالی سرخرود می گویند که طی ۲ ماه گذشته چندین بار شاهد گل آلود شدن و یا قطعی آب شرب بودند و تحمل این مشکل در روزهای خانه نشینی کرونایی برایشان بسیار سخت بود.

رئیس شورای شهر سرخرود نیز اخیرا نسبت به شرایط آب شرب این شهر انتقاد کرد و خواستار رسیدگی هرچه سریع تر مسئولان نسبت به این مشکل شد.

مشکلات چند وجهی

معاون عمرانی فرماندار محمودآباد در این باره به خبرنگار ایرنا گفت : مشکل آب شهر سرخرود چند وجهی است و به یک عامل خلاصه نمی شود.

صدیقه حق شناس افزود : بخشی از مشکلات آب شرب شهروندان سرخرودی فرسودگی خطوط توزیع آب شرب و تعویق در نوسازی آن است.

وی همچنین آسیب دیدگی لوله های انتقال آب به دلیل طرح های عمرانی و مسائل دیگر را از دیگر مشکلات حوزه آب شرب بخش سرخرود عنوان کرد .

معاون عمرانی فرماندار محمود آباد گفت: به عنوان نمونه در فروردین ماه امسال شاهد قطعی آب در برخی از روستاهای مرکزی بودیم که مشخص شد یکی از لوله‌های انتقال دچار پوسیدگی و شکستگی شده است و بلافاصله لوله های معیوب تعویض شد ، اما میزان فرسودگی خطوط لوله عمیق و هزینه آن سنگین است.

حق شناس به توسعه شهری بخش سرخرود و افزایش چشمگیر جمعیت این بخش اشاره کرد و گفت : به دلیل افزایش جمعیت این شهر گردشگرپذیر ، شاهد بالا رفتن سطح مصرف و جوابگو نبودن منابع و تجهیزات قدیمی هستیم.

وی افزود: میزان آبی که به شبکه توزیع آب شهر سرخرود تغذیه می شود به اندازه جمعیت یک دهه پیش است و با جمعیت امروزی همخوانی ندارد. پمپ های تغذیه آب دیگر جوابگوی نیاز روزانه نیست و به همین دلیل شاهد کاهش فشار آب و در برخی مواقع قطعی آب در این بخش هستیم.

یک قدم تا رفع کامل مشکلات

معاون عمرانی فرماندار محمودآباد با اشاره به اینکه تمام مشکلات حوزه آب شرب سرخرود احصاء شده است ، گفت : در حال حاضر پیمانکاران مشغول نوسازی و رفع مشکلات هستند.

وی افزود : با وارد مدار شدن خط جدید انتقال آبرسانی مشکل کمبود آب در کل مناطق شهری رفع خواهد شد.

حق شناس مشکلات آب هشت روستای بخش مرکزی و چهار روستای سرخرود و همچنین شهرک قصر دریا را در افت فشار و محدودیت چاه دانست و گفت : در این مناطق در زمان پیک مصرف آب قطعی چند ساعته مشاهده می شود که با هماهنگی های انجام شده در پی حفر چاه جدید هستیم.

وی افزود : احداث این چاه بالغ بر ۶۰۰ میلیون تومان هزینه دارد که قرار شد بخش اعظم این هزینه که مربوط به حفر چاه است توسط اداره آب و فاضلاب تامین شود و بقیه مربوط به انشعابات و برق رسانی از طریق خودیاری تامین خواهد شد و با احداث و حفر این چاه جدید مشکل آب این ۱۲ روستا و شهرک برطرف می شود.

شهرستان محمودآباد یکی از شهرستان های ساحلی مازندران است که بالغ بر ۱۰۰ هزار نفر جمعیت دارد. این شهرستان دارای ۲ شهر و ۸۴ روستا است.
ایرنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار