حبیب الله خجسته‌پور:
به گزارش تابناک سمنان: حبیب الله خجسته‌پور معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار سمنان گفت: بازگشایی مدارس در استان سمنان باتوجه به مدیریت و کنترل شیوع کرونا ویروس، منوط به تصویب و اعطای مجوز از سوی وزارت آموزش و پرورش و ستاد ملی مقابله با کرونا ویروس خواهد بود.
کد خبر: ۸۴۳۶۶۲
تاریخ انتشار: ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۵:۴۸ 29 April 2020

اخبار بزرگداشت - آخرین و جدیدترین خبر های بزرگداشت - صفحه دهم

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار سمنان روز چهارشنبه در شورای آموزش و پرورش استان سمنان در سالن مدیریت بحران استانداری افزود: پیشنهادی برای بازگشایی مدارس در برخی از شهرستان‌های استان برای حضور نیروی‌های اجرایی و دانش آموزان در این جلسه مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت که تصویب این طرح منوط به موافقت ستاد ملی مقابله با کرونا ویروس و وزارت آموزش و پرورش خواهد بود.
حبیب الله خجسته‌پور خاطر نشان کرد: اداره کل آموزش و پرورش، پیشنهاد مطرح شده در این ارتباط را در قالب نامه نگاری مشخص به وزارتخانه مذکور اعلام کند و نامه‌نگاری‌ها در این بخش از امروز پیگیری و در دستور کار قرار گیرد.
خجسته‌پور تصریح کرد: تا زمان اخذ مجوز برای بازگشایی مداس در ستاد ملی مقابله با کرونا و وزارت اموزش و پرورش، مدیران مدارس در استان حق بازگشایی مدارس را ندارند.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار سمنان با تبریک گرامیداشت هفته معلم، خاطر نشان کرد: هفته معلم را خدمت فرهنگیان محترم و کسانی که در این کسوت به جامعه خدمت می‌کنند، تبریک و تهنیت عرض می‌کنم.
وی با بیان اینکه، کرونا اتفاق جدید و نادری در کشور و جهان است، ادامه داد: در این زمینه تجربه چندانی وجود نداشت و در اوایل کار برای اقدام‌های پیشگیرانه و مقابله با کرونا ویروس شرایط کنونی وجود نداشت که با برنامه ریزی اصولی و تدابیر اندیشیده شده این شرایط تغییر کرده است.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار سمنان بیان کرد: در اولین روز‌ها بعد از شیوع کرونا ویروس با دستور استاندار سمنان، مدارس با هدف کاهش تجمع و اجتماعات تعطیل شد.
خجسته پور تصریح کرد: در اوایل شیوع کرونا ویروس، تصمیم‌ها استانی بود که با دستور استاندار محترم تعطیلی مدارس و تجمع‌های مذهبی با همکاری اقشار مردم در گام اجرایی قرار گرفت که با اقدام‌های از این دست برای مقابله با کرونا ویروس توفیق‌های خوبی حاصل شد.
خجسته پور با بیان اینکه همراهی و همکاری مردم برای تعطیلی مدارس، مراسم مذهبی و... برای مقابله با کرونا ویروس قابل قدردانی است، گفت: مدارس با شیوع کرونا ویروس تعطیل شد، اما آموزش تعطیل نشد و از تلاش تمامی معلمانی که با عشق و علاقه پای کار آمدند، قدردانی می‌کنم.
خجسته پور اضافه کرد: برخی از معلمان با ابزار‌های شخصی و فضای مجازی قبل از ارسال ابلاغیه‌ها، به صورت خودجوش برای اجرای طرح‌های آموزشی و تدریس دانش آموزان پای کار آمدند.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار سمنان ادامه داد: اتفاق‌های خوبی برای آموزش با تشکیل سامانه شاد انجام شد که این روند مثبت با رفع مشکلات ارزیابی شده برای سال‌های آینده هم ادامه یابد.
خجسته پور گفت: آموزش در بستر فضای مجازی نمی‌تواند جای آموزش سنتی و چهره به چهره را بگیرد و برخی از آموزش‌ها در کتاب و رفتار‌ها نیست و بسیاری از آموزش با تعامل معلمان با دانش آموزان و معلمان با معلمان و هم کلامی‌ها تکمیل می‌شود.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار سمنان ادامه داد: در برخی از شهرستان‌ها، آمار معلمانی که نرم افزار شاد را نصب کردند، ۵۰ تا ۶۰ درصد است که باید آسیب شناسی در این ارتباط انجام شود.
وی خاطر نشان کرد: درآمد مالی خانواده‌های کمتر برخوردار و توقع به‌جای معلمان و مدیران مدارس برای در اختیار قراردان تجهیزات و ابزار‌های ارتباطی از سوی آموزش و پرورش می‌تواند از دلایل نصب نکردن نرم افزار شاد از سوی برخی معلمان و دانش آموزان باشد.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار سمنان گفت: از سوی دیگر وابستگی بیش از حد به فضای مجازی برای دانش آموزان آسیب است که باید مدیران و کارشناسان مربوط نسبت به این موضوعات پژوهش اجرایی و عملیاتی انجام دهند.
خجسته پور ادامه داد: ورود به سایت و اپلیکیشن‌ها و بازی آنلاین ارتباط گیری با افراد در فضای مجازی از مشکلات اساسی برای دانش آموزان است که باید نسبت به این مسایل پژوهش‌هایی باتوجه به آموزش در فضای مجازی انجام شود.
وی افزود: در کنار تمام محاسن فضای مجازی، به بحث چالش و آسیب‌ها آن توجه شود و برگزاری هفته معلم با توجه به شرایط پیش آمده و شیوع کرونا ویروس، با رعایت فاصله گذاری اجتماعات انجام شود و برنامه‌ها در این هفته به صورت آنلاین باشد.
وی گفت: ضمن تاکید بر تقدیر از فرهنگیان و معلمان عزیز، در برگزاری جشن‌های روز معلم، توجه به سلامت معلمان بسیار اهمیت دارد.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار سمنان تصریح کرد: معلمان نمونه برای تجلیل به شهرستان سمنان تشریف نیاورند و به صورت ویدئو کنفرانس تجلیل شوند.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار