مدیرکل بهزیستی استان زنجان:
مدیرکل بهزیستی استان زنجان گفت: به دنبال تغییر نگرش منفی نسبت به معلولان و ورود آن‌ها به صحنه اجتماعی هستیم.
کد خبر: ۸۴۳۱۵۶
تاریخ انتشار: ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۳:۱۶ 28 April 2020

منزل و خودروی معلولان مناسب‌سازی شود

مدیرکل بهزیستی استان زنجان گفت: به دنبال تغییر نگرش منفی نسبت به معلولان و ورود آن‌ها به صحنه اجتماعی هستیم.

محمد محمدی‌قیداری، در رابطه با اقدامات حوزه توانبخشی در خصوص مقابله با کرونا، اظهار کرد: تاکنون بیش از ۲۰ میلیارد ریال اعتبار برای پیشگیری از شیوع ویروس کرونا توسط بهزیستی استان به‌صورت متمرکز و غیرمتمرکز هزینه شده است.

وی افزود: توانبخشی مبتنی بر جامعه یا CBR به دنبال تغییر نگرش منفی نسبت به معلولان و ورود آن‌ها به صحنه اجتماعی از طریق تقویت توانمندی‌های‌شان است.

این مسئول تصریح کرد: مناسب‌سازی، دسترس‌پذیر کردن محیط زندگی، جامعه و محل کار برای معلولان از مسائل مهمی است و تلاش برای مناسب‌سازی منزل و خودروی معلولان از اولویت‌های بهزیستی بوده و به همین خاطر ۴۰۰ میلیون تومان در راستای مناسب‌سازی فضای زندگی و خودروی مددجویان هزینه شده‌ است.

محمدی‌قیداری گفت: ۲۱ هزار پرونده توانبخشی که شامل افراد دارای معلولیت در زمینه‌های مختلف جسمی -حرکتی، بینایی، شنوایی و اعصاب و روان می‌شود، در استان تحت پوشش قرار دارند که از این تعداد ۶۷۹ نفر تحت پوشش در مراکز شبانه‌روزی سالمندان، بیماران روانی مزمن و معلولان ذهنی بوده و در سلامت کامل به سر می‌برند.

وی اظهار کرد: بازدید از مراکز تحت نظارت توسط کارشناسان برای اطمینان از رعایت دستورالعمل‌ها و بخشنامه‌های مذکور و نیز ارائه آموزش‌های لازم به رابطان مراکز نگه‌داری، به‌صورت مستمر در حال انجام است.

مدیرکل بهزیستی استان زنجان افزود: از زمان شیوع ویروس کرونا بیش از ۸ میلیارد ریال کمک‌های معیشتی متمرکز و غیرمتمرکز به افراد دارای معلولیت پرداخت شده که در این بین، افراد دارای معلولیت و سالمندان بیش از سایر آحاد جامعه خطر ابتلای به این بیماری را دارند که به همین منظور ۲ میلیارد و ۸۰۰ میلیون ریال برای طرح‌های توانمندسازی معلولان جسمی - حرکتی و سالمندان پرداخت شده است.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به فرا رسیدن ماه مبارک رمضان و به منظور رفع نیاز مددجویان و افراد دارای معلولیت، خیران می‌توانند نذورات و کمک‌های خود را به حساب ۲۱۰۰۹۱۴۳۴۵۲۴۱۱۱ نزد بانک توسعه تعاون مشارکت‌های مردمی بهزیستی استان و یا به شماره کارت مجازی ۵۰۲۹۰۸۱۰۱۰۳۲۱۸۰۶ واریز کنند.

منبع/ ایسنا 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار