۱۶۰ کیلومتر راه روستایی در کردستان آسفالت می‌شود.
کد خبر: ۸۴۲۸۴۹
تاریخ انتشار: ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۶:۴۱ 27 April 2020

آسفالت راه‌های روستایی در قالب طرح ابرار 

معاون فنی اداره کل راهداری، حمل و نقل جاده‌ای کردستان گفت: امسال ۱۶۰ کیلومتر از راه‌های خاکی و شوسه روستایی این استان در قالب طرح ابرار، آسفالت می‌شود.
صلاح‌الدین محمدی افزود: در مرحله اول طرح اقدام برای راه‌های اولویت‌دار روستایی (ابرار) سهمیه آسفالت ریزی ۲۰۰ کیلومتری این راه‌ها را داشتیم که در نیمه دوم سال گذشته ۴۰ کیلومتر از این میزان اجرا شد.
محمدی گفت: هم اکنون نیز اداره کل راهداری، حمل و نقل جاده‌ای کردستان در راستای تحقق این برنامه ۲ مشاور اجرای طرح را به کار گرفته تا اقدامات لازم به منظور بررسی وضعیت ۱۶۰ کیلومتر از راه‌های باقیمانده سهم این استان را تا اواخر اردیبهشت انجام دهند.
معاون فنی اداره کل راهداری، حمل و نقل جاده‌ای کردستان افزود: عملیات اجرایی این راه‌ها اواخر اردیبهشت امسال همزمان با آغاز فعالیت کارخانه‌های تولید آسفالت و اتمام فصل بارندگی‌ها در قالب گروه‌های مختلف شروع می‌شود.
محمدی گفت: اتمام این طرح‌ها نیازمند حدود یک هزار میلیارد ریال اعتبار است که انتظار می‌رود با بهبود وضعیت اقتصادی کشور به طرح‌های عمرانی تزریق شود.
وی در باره سهمیه مرحله دوم این طرح برای استان کردستان نیز گفت: وزارت راه و شهرسازی آسفالت ۲ هزار کیلومتر راه روستایی را برای اجرای مراحل اول و دوم ابرار در دستور کار قرار داده که پس از اتمام مرحله اول سهمیه هر استان مشخص می‌شود.
تاکنون از ۶ هزار و ۱۸۳ کیلومتر راه روستایی در کردستان ۲ هزار و ۹۹۸ کیلومتر آن آسفالت شده که شامل ۴۸.۵ درصد راه‌های دسترسی روستا‌های این استان است.
این شاخص با میانگین ۶۵ درصدی راه‌های آسفالت روستایی کشور فاصله ۱۶.۵ درصدی دارد که تلاش برای رسیدن به شاخص کشوری از سوی زیر مجموعه‌های وزارت راه و شهرسازی در کردستان ادامه دارد.

منبع/ خبرگزاری صداوسیما

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار