کد خبر: ۸۴۲۵۸۸
تاریخ انتشار: ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۰۵:۵۵ 27 April 2020

به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، بعد از اینکه وزارت بهداشت، ارائه آمار بیماران کرونا به تفکیک استان را متوقف کرد، مسئولان دانشگاه‌های علوم پزشکی، آمار شیوع کرونا در استان‌های مربوط به خود را اعلام می‌کنند. با این حال، در برخی استان‌ها مثل تهران، خراسان رضوی، مازندران، گلستان، قم، اصفهان، گیلان و البرز آماری اعلام نمی‌شود یا اگر هم اعلام می‌شود به صورت ناقص است. به گفته مقامات وزارت بهداشت، وضعیت برخی از این استان‌ها از نظر شیوع کرونا قرمز است. در برخی استانهای دیگر نیز آمار شفاف و کاملی از بیماران کرونا ارائه نمی‌شود.

در ادامه آمار رسمی بیماران کرونا در سراسر کشور تا ۷ اردیبهشت ۹۹ آمده است. منبع این آمار، اظهارات مسئولان دانشگاه‌های علوم پزشکی استان‌ها است.

این جدول در حال تکمیل است

  استان مورد جدید فوتی بهبودیافته نعداد کل مبتلایان
1 آذربایجان شرقی   ۳۲۰نفر تا ۳ اردیبهشت    
2 آذربایجان غربی ۵۸ ۱۶۲ ۱۳۴۵ ۲۴۰۷
3 اردبیل        
4 اصفهان(به‌جزکاشان) ۱۲۴ ۶۰۰    
5 البرز        
6 ایلام ۱۷ ۵۱   ۴۸۰
7 بوشهر ۳۶ ۱۱ ۱۳۵ ۲۲۳
8 تهران ‭۳۸۲‬      
9 چهارمحال و بختیاری ۳ ۲۵ ۳۰۲ ۳۴۶
10 خراسان جنوبی ۱۹ ۴۲ ۴۴۷ ۵۱۴
11 خراسان رضوی        
12 خراسان شمالی   ۷۲ ۳۸۸ ۶۲۶
13 خوزستان ۱۱۶ ۱۹۳ ۱۶۸۷ ۲۲۲۷
14 زنجان ۸ ۱۰۰ ۷۵۸ ‭۹۵۲ 
15 سمنان ‭۱۲‬   ‭۹۲۰‬ ‭۱۰۷۵‬
16 سیستان‌وبلوچستان ۱۹ ۴۶   ‭۶۰۱‬
17 فارس ۸۰ ۷۹ ۷۵۴ ۳۳۶۱
18 قزوین        
19 قم ۳۹      
20 کردستان ۱۸ ۱۱۵ ۶۴۳ ۱۱۱۳
21 کرمان ۷ ۴۸ ۳۳۱ ۶۳۱
22 کرمانشاه ۵۲ ۷۴   ۱۱۰۷
23 کهگیلویه و بویراحمد ۱۳ ۸ نفر تا ۲۹ فروردین   ۴۶۷
24 گلستان        
25 گیلان        
26 لرستان   ۱۱۳ نفر تا ۳اردیبهشت    
27 مازندران ۶۸      
28 مرکزی   ۱۵۱ نفر تا ۵اردیبهشت    
29 هرمزگان ۲۳ ۲۴   ۷۰۴
30 همدان   ۸۲ نفر تا ۳۱ فروردین    
31 یزد   ۱۹۳ نفر تا ۲۸ فروردین    

***

خطر بازگشت بحران کرونا، استان گیلان را تهدید می‌کند

نماینده وزیر بهداشت در گیلان گفت: به علت افزایش ترددها، زنگ خطر شیوع موج دوم کرونا در این استان به صدا درآمده است.

محمدحسین قربانی، نماینده وزیر بهداشت در گیلان با بیان اینکه با عادی شدن تردد‌ها و حضور مسافران در این استان، احتمال شیوع موج دوم کرونا به وجود می‌آید، گفت: خطر بازگشت بحران کرونا گیلان را تهدید می‌کند.

او با بیان اینکه بار‌ها نسبت به عادی شدن تردد‌ها در بین مردم هشدار داده بودم، افزود: آمار ابتلای خانوادگی به ویروس کرونا در استان و گزارش‌هایی که در این مورد می‌رسد، نگران‌کننده و جدی است.

نایب رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس اظهار داشت: انجام دید و بازدید‌های دسته جمعی، شرکت در محافل و دیدار‌های خانوادگی موجب شده ویروس کرونا در بین خانواده‌ها شیوع پیدا کند.

قربانی با بیان اینکه کادر درمانی در ماه‌های اخیر فشار مضاعفی را تحمل کرده است، گفت: حجم ورودی مبتلایان به بیمارستان‌ها خستگی آنان را دو چندان می‌کند.

او توجه بیشتر و جدی مردم به بحث حفاظت شخصی و رعایت اصول بهداشتی در این برهه حساس زمانی را ضروری دانست و تصریح کرد: به علت افزایش تردد‌ها زنگ خطر شیوع موج دوم کرونا در استان گیلان به صدا درآمده است بنابراین برای جلوگیری از وقوع آن همه باید وارد میدان شوند.

احتمال تغییر آمار مبتلایان به کرون در تهران با افزایش تراکم جمعیت

فرمانده ستاد مقابله با کرونا در کلانشهر تهران با اشاره به کنترل نسبی اپیدمی کرونا در کلانشهر تهران، گفت: ممکن است حجم زیاد ترافیک، تراکم جمعیت در ناوگان حمل و نقل عمومی و ترددهای غیرلازم در سطح شهر، آمارها را در هفته‌های پیش رو دستخوش تغییر کند.

علیرضا زالی فرمانده ستاد مقابله با کرونا در کلانشهر تهران اظهار کرد: در ۲۴ ساعت گذشته در بیمارستان‌های تحت پوشش استان تهران مجموعا ۲۹۴ مورد جدید ابتلا به کرونا تشخیص داده شده که این افراد در بخش‌های عادی بستری هستند. از دیروز ۸۸ بیمار جدید با توجه به شدت علائم بالینی ویروس کووید ۱۹ در بخش‌های ویژه بیمارستان‌های استان تهران بستری هستند.

زالی از ترخیص ۵۴۲ مبتلا به کرونا از بیمارستان های تهران طی روزی که گذشته خبر داد و خاطرنشان کرد: خوشبختانه این آمار بیانگر افزایش بهبود یافتگان در تهران است.

فرمانده عملیات مقابله با کرونا در کلانشهر تهران با بیان اینکه تهران یکی از پرخطر ترین استان‌ها در زمینه اپیدمی کروناست، گفت: تغییر در آمار و یا افت نسبی در مبتلایان به کرونا باید در شهر بزرگی همچون تهران یک موضوع نسبی تلقی شود؛ چرا که ثابت شدن آمار ماحصل اجرای طرح فاصله‌ گذاری اجتماعی در دو هفته‌ای است که در تقارن با عید نوروز قرار گرفت.

وی با اشاره به کنترل نسبی اپیدمی کرونا در کلانشهر تهران، اظهار کرد: ممکن است حجم زیاد ترافیک، تراکم جمعیت در ناوگان حمل و نقل عمومی و ترددهای غیر ضرور در سطح شهر آمارها را در هفته‌های پیش رو دستخوش تغییر کند.

زالی با بیان اینکه هر گونه تغییر در آمار مبتلایان به کرونا پس از طی دوره نهفتگی دو تا سه هفته‌ای مشخص خواهد شد، گفت: بخشی از فراز و فرودهای آماری در تهران مربوط به فاصله‌گذاری اجتماعی و بخش دیگری مربوط به اجرای طرح‌هایی است که در تعطیلات نوروزی اعمال شده است.

شناسایی ۱۱۶ مورد جدید کرونا در خوزستان

۱۱۶ مورد جدید ابتلا به ویروس کرونا در خوزستان شناسایی شد.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز گفت: این تعداد ابتلا از دیروز تا امروز به تفکیک در اهواز ۷۴، دشت آزادگان و دزفول هر کدام هشت، مسجدسلیمان پنج، باوی، شوشتر و ایذه هر کدام سه، اندیمشک، ماهشهر و خرمشهر هر کدام ۲ و رامهرمز، کارون، بهبهان و حمیدیه هر کدام یک مورد بوده شناسایی شده است. 

دکتر علی احسان پور افزود: با احتساب این موارد جدید تعداد مبتلایان به کرونا ویروس در خوزستان به ۲ هزار و ۲۲۷ نفر رسید. متاسفانه در ۲۴ ساعت گذشته ۶ بیمار مبتلا به کوئید ۱۹ جان خود را از دست دادند تا تعداد جان باختگان به ۱۹۳ نفر رسید.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز بیان کرد: خوشبختانه تاکنون یک هزار و ۶۸۷ نفر در بیمارستان‌های استان ترخیص و در حال حاضر ۳۴۷ بیمار در مراکز درمانی تحت درمان هستند.

افزایش آمار مبتلایان کرونا در خراسان شمالی به ۶۲۶ نفر

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی گفت: با اعلام نتایج قطعی آزمایش‌های انجام‌شده، تا ظهر هفتم اردیبهشت، ۶۲۶ نفر در خراسان شمالی به ویروس کرونا مبتلا شده اند.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی سید احمد هاشمی از افزایش آمار مبتلایان کرونا در خراسان شمالی به ۶۲۶ نفر خبر داد و در توضیح آمار مبتلایان قطعی این بیماری به تفکیک شهرستان‌ها نیز اظهار کرد: در شهرستان‌های بجنورد ۲۹۳ نفر، شیروان ۷۵ نفر، فاروج ۳۸ نفر، مانه و سملقان ۴۷ نفر، جاجرم ۲۸ نفر، گرمه ۲۳ نفر، راز و جرگلان ۱۵ نفر و اسفراین ۱۰۷ نفر به‌طور قطعی به بیماری کووید ۱۹ دچار شده‌اند.️

وی با تقدیر از زحمات کارکنان بهداشتی و درمانی استان خاطرنشان کرد: با کوشش‌های شبانه‌روزی انجام پذیرفته تاکنون ۳۸۸ نفر از مبتلایان به این بیماری بهبود و از مراکز درمانی در سطح استان مرخص شده‌اند.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی بابیان اینکه هنوز جامعه درگیر مبارزه با کرونا است، بر پرهیز از تجمعات و ترددهای غیرضروری تأکید کرد و گفت: در صورت رعایت نکردن مسائل بهداشتی، امکان جهش آمار مبتلایان وجود دارد.

وی افزود: آزمایش ۹۸۹ نفر از موارد مشکوک نیز منفی گزارش‌شده است و هم‌اکنون ۱۱۴ بیمار مشکوک به ابتلا به کووید ۱۹ در بیمارستان‌های سطح استان بستری هستند.

هاشمی با اشاره به اینکه مشاهده‌شده در حواشی شهر در روز تعطیل، بسیاری از خانواده‌ها در باغ‌ها تجمع می‌کنند، خاطرنشان کرد: اگر تجمع‌ها ادامه یابد، شاهد افزایش مبتلایان به کرونا ویروس و آمار مرگ‌ومیر خواهیم بود.

بهبودی ۴۲۸ مبتلا به کرونا در ۶ شهرستان سمنان

طبق آخرین آمارها، شمار کرونایی‌های ۶ شهرستان استان سمنان تا روز هفتم اردیبهشت‌ماه به ۵۱۷ نفر و تعداد بهبودی‌ها به ۴۲۸ نفر رسیده است.

آخرین خبر‌ها از ارائه گزارش چهار مورد جدید ابتلا به این ویروس در این منطقه از استان سمنان حکایت دارد.

بر همین اساس، آمار تجمیعی مبتلایان قطعی به کرونا به تفکیک استان‌های مختلف کشور نشان می‌دهد که شمار مبتلایان به ویروس کرونا در ۶ شهرستان سمنان، دامغان، گرمسار، مهدی‌شهر، سرخه و آرادان که زیرپوشش دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان هستند، ۵۱۷ نفر است.

بر پایه آمار دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان تا روز هفتم اردیبهشت‌ماه، ۴۲۸ نفر از بیماران مبتلا به ویروس کرونا تاکنون مرخص شده‌اند که این آمار، نسبت به روز قبل ۶ نفر افزایش داشته است.

هم‌اکنون ۵۶ نفر در بیمارستان‌های زیرپوشش دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان به علت ابتلا به ویروس کرونا بستری هستند که این عدد امروز چهار نفر کاهش داشته است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شاهرود نیز گفت: در سه روز گذشته، ۱۷ نفر در حوزه تحت پوشش این دانشگاه به کرونا مبتلا شدند.

دکتر رضا چمن گفت: با شناسایی ۱۷ مورد جدید مجموع موارد مثبت قطعی به ۵۵۸ نفر رسیده که از این تعداد ۴۹۲ نفر بهبودی یافته اند.

روند شیوع کرونا در البرز افزایش یافت

رییس دانشگاه علوم پزشکی استان البرز گفت: طی دو روز اخیر روند شیوع کرونا در البرز افزایش یافته است.

دکتر حسین کریم روزیکشنبه در حاشیه نشست ستاد ملی مبارزه با کرونا به ریاست رییس جمهوری افزود: در طی این مدت حضور مردم در عرصه های اجتماعی افزایش یافته و ما همیشه نگران این روزها بودیم که بازگشت به سمت شیب و افزایش شیوع کرونا را داشته باشیم. از این رو باید این هشدار را به مردم بدهیم که اگر رعایت نکنند ممکن است که این روند تشدید شود.

رییس دانشگاه علوم پزشکی البرز تاکید کرد: تمام موارد اصول مقابله با کرونا بصورت فردی و اجتماعی باید به جد رعایت شود تا بتوان به صورت جدی با شیوع بیماری ویروسی کرونا مقابله داشت.

بستری ۳۱ نفر مشکوک به کرونا در مراکز درمانی قم

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم از بستری ۳۱ نفر مشکوک به کرونا در مراکز درمانی قم خبر داد.

محمدرضا قدیر در گفتگو با خبرنگاران اظهار کرد: طی ۲۴ ساعت گذشته و تا ساعت ۱۴ امروز هفتم اردیبهشت ماه، ۳۹ نفر در مراکز درمانی قم با تشخیص احتمالی ابتلا به کرونا پذیرش شدند.  ۳۱ نفر از این تعداد در بخش‌های بیمارستان‌ها بستری و مابقی پس از معاینه و بررسی در بخش اورژانس مراکز با دستورات دارویی و بهداشتی مرخص شده اند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم تصریح کرد: در شبانه روز گذشته، ۲۵ نفر از کل بیماران بستری در بخش‌ها پس از بهبودی توسط پزشکان معالج از بیمارستان ترخیص شدند.

شناسایی ۱۷ مورد ابتلای جدید کرونا در استان ایلام

دکتر محمد کریمیان، رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان گفت: طی ۲۴ ساعت گذشته ۱۷ مورد ابتلای جدید بیماری کرونا در استان گزارش شده است که با آمار امروز تعداد مبتلایان دراستان ایلام به ۴۸۰ مورد رسیده است.  متاسفانه در ۲۴ ساعت گذشته ۳ مورد فوتی ناشی از بیماری کرونا در استان نیزگزارش شده که با احتساب این موارد تعداد متوفیان بیماری کرونا در استان به ۵۱ مورد افزایش یافته است.

کریمیان از مردم خواست که خطر ویروس کرونا را جدی گرفته و اصول بهداشتی و فاصله گذاری را حتما رعایت کنند

آخرین جزئیات آماری ویروس کرونا به تفکیک شهرستان‌های استان ایلام تا ظهر یکشنبـه ۷ اردیبهشت ١٣٩٩:

شهرستان ایلام ۲۲۶ مبتلا و ۱۳ مورد فوتی
شهرستان ایوان ۷۲ مبتلا و ١۴ مورد فوتی
شهرستان مهران ۴۳ مبتلا و ۵ مورد فوتی
شهرستان دهلران ۲٣ مبتلا و ٢ مورد فوتی
شهرستان دره شهر ۲۰ مبتلا و ۵ مورد فوتی
شهرستان ملکشاهی ۱۷ مبتلا و ١ مورد فوتی
شهرستان آبدانان ۲۷ مبتلا و ۱ مورد فوتی
شهرستان بدره ١۳ مبتلا و ١ مورد فوتی
شهرستان سیروان ۱۳ مبتلا و ٣ مورد فوتی
شهرستان چرداول ۲۰ مبتلا و ۳ مورد فوتی
شهرستان هلیلان ۶ مبتلا و بدون فوتی
بیشترین ابتلا شهرستان ایلام
بیشترین فوتی شهرستان ایوان

شهرستان‌های ایلام وایوان ازنظر ابتلا به ویروس کرونا وتعداد فوتی‌ها دروضعیت قرمز قراردارند.

ابتلای ۸ مورد جدید به کرونا در استان زنجان

از ظهر دیروز تا کنون ۸ نفر به آمار مبتلایان به کرونا افزوده شده است

رئیس دانشگاه علوم پزشکی زنجان گفت: بر این اساس در مجموع تاکنون تست کرونای ۹۵۲ نفر در استان زنجان براساس یافته‌های آزمایشگاهی مثبت اعلام شده است.

قزلباش افزود: از مجموع بیماران مبتلا به این ویروس در استان تا به امروز ۷۵۸ نفر با بهبودی کامل از بیمارستان ترخیص شده اند. متاسفانه از آغاز شیوع ویروس کرونا تا کنون در استان ۱۰۰ نفر به علت ابتلا به این ویروس جان خود را از دست داده اند.

شناسایی ۸۰ مورد ابتلا جدید به کووید ۱۹ در فارس

با شناسایی ۸۰ مورد ابتلا جدید به کووید ۱۹ در فارس آمار مبتلایان به سه هزار و ۳۶۱ نفر رسید.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز از بررسی هزار و ۲۳۳ نمونه آزمایشگاهی در ۲۴ ساعت گذشته و تشخیص ۸۰ مورد مثبت در استان فارس خبر داد.

عبدالرسول همتی گفت: استان فارس از ابتدای شیوع کرونا تاکنون، با بررسی بیش از ۳۴ هزار نمونه آزمایشگاهی، در کشور در جایگاه نخست قرار دارد.

وی، آمار کنونی مبتلایان در استان فارس را ۳ هزار و ۳۶۱ نفر اعلام کرد و افزود: از این تعداد، ۷۵۴ نفر با بهبودی کامل، از مراکز درمانی ترخیص شده اند و هزار و ۹۰۹ نفر نیز به علت شرایط مساعد جسمی در قرنطینه خانگی هستند که سلامت آنان به طور منظم مورد پیگیری قرار می‌گیرد.

همتی با بیان اینکه در ۲۴ ساعت گذشته دو مورد فوتی در شیراز بر اثر ابتلا به این بیماری گزارش شده است که هر دو مورد خانم و از شهرستان‌های شیراز و کازرون با بیماری زمینه‌ای بودند، ادامه داد: بر این اساس آمار مرگ و میر در استان، تاکنون ۷۹ مورد بوده است. از مجموع آمار مبتلایان روز گذشته تا کنون، ۲۳ مورد مربوط به شیراز، مرودشت ۶ نفر، کوهچنار و مهر هرکدام ۵ نفر، کازرون، سپیدان و ارسنجان هرکدام ۴ نفر، اقلید و پاسارگاد هر کدام ۳ نفر، داراب ۲ مورد خرمبید، استهبان و بختگان هرکدام یک مورد بوده است.

۴۶۷ مبتلا به کرونا در کهگیلویه و بویراحمد

شمار مبتلایان به ویروس کرونا در کهگیلویه وبویراحمد به ۴۶۷ تن رسید.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی یاسوج گفت: در روز‌های گذشته، بر اساس ابلاغیه وزارت بهداشت، درمان و علوم پزشکی، اعلام آمار مبتلایان به کرونا، توسط دانشگاه‌های علوم پزشکی ممنوع شد.

پرویز یزدانپناه با بیان اینکه مجوز اعلام وضعیت و تعداد بیماران مبتلا به کرونا در کهگیلویه و بویراحمد صادر شد افزود: ششم و هفتم اردیبهشت، از مجموع ۲۰۰ جواب آزمایش دریافت شده، ۱۳ مورد مثبت گزارش شد و شمار مبتلایان به کرونا به ۴۶۷ بیمار افزایش یافت.

وی با اشاره به اینکه از این پس آمار به صورت روزانه اعلام می‌شود اضافه کرد: ظرفیت بیماریابی آزمایشگاه ویروس شناسی یاسوج، ۲۰۰ نمونه در روز است.

مبتلایان کرونا در کرمان؛ ۶۳۱نفر

با تایید ابتلای ۷ کرمانی دیگر به کرونا، شمار مبتلایان به ۶۳۱ نفر رسید.

سخنگوی ستاد استانی مقابله با کرونا گفت: با ارسال ۱۶۶ نمونه به آزمایشگاه‌های استان کرمان آزمایش ۷ نفر در ۲۴ ساعت گذشته مثبت شد که ۴ نفر زن و ۳ نفر مرد هستند. از مبتلایان کرونا استان کرمان در ۲۴ ساعت گذشته، ۴ نفر در حوزه دانشگاه علوم پزشکی کرمان: ۲ نفر درحوزه دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان و ۱ نفر درحوزه دانشکده علوم پزشکی سیرجان است.

بگفته وی خوشبختانه در ۲۴ ساعت گذشته مورد فوتی به دلیل ابتلا به کووید ۱۹ در استان گزارش نشد و در مجموع از ابتدای اپیدمی کرونا (اول اسفند) تا کنون ۴۸ نفر در استان کرمان جانباخته اند.

سخنگوی ستاد استانی مقابله با کرونا افزود: در ۲۴ ساعت گذشته ۲ نفر از بیماران از مراکز درمانی ترخیص شده‌اند و شمار بهبود یافتگان این بیماری در استان به ۳۳۱ نفر رسیده است.

بستری ۶۸ بیمار جدید مبتلا به کووید ۱۹ در مازندران

رییس دانشگاه علوم پزشکی مازندران گفت: ۲۴ ساعت گذشته ۶۸ بیمار جدید مشکوک به کووید ۱۹ در بیمارستان‌های استان بستری شدند.

موسوی با بیان اینکه در شبانه روز گذشته ۸۷ بیمار کرونایی بهبودیافته از بیمارستان‌های مازندران مرخص شدند افزود: هم اکنون ۳۷۰ بیمار مشکوک به ویروس کرونا با علائم تنفسی حاد در بیمارستان‌های مازندران بستری هستند.

وی از مردم خواست ضمن رعایت مسائل بهداشتی از رفت و آمدها، رفتن به مهمانی و بیرون رفتن‌های غیرضرور پرهیز کنند.

شناسایی ۵۲ بیمار جدید مبتلا به کرونا در استان کرمانشاه

رییس کمیته اطلاع رسانی مدیریت کرونا دانشگاه علوم پزشکی شمار مبتلایان کرونا در استان کرمانشاه را یک هزار و ۱۰۷ مورد اعلام کرد و گفت: در ۲۴ ساعت گذشته ۵۲ بیمار جدید در استان شناسایی شده است.

مهدی محمدی افزود: از این ۵۲ مورد جدید ۱۱ مورد آن مربوط به بیماران بستری و ۴۱ مورد نیز مربوط به بیماران سرپایی است.

وی اظهار داشت: تعداد مبتلایان کرونا در استان کرمانشاه به یک هزار و ۱۰۷ نفر رسیده است که متاسفانه از این تعداد، ۷۴ نفر جان باخته‌اند. از مجموع تعداد مبتلایان استان، ۴۷۴ نفر جزو بیماران بستری و ۶۳۳ نفر نیز جزو بیماران سرپایی هستند.

رییس کمیته اطلاع رسانی ستاد مدیریت کرونا دانشگاه علوم پزشکی گفت: از ابتدای شیوع ویروس کرونا در استان تا به امروز ۲۲۹۱ نفر بستری در بیمارستان‌های استان بستری شدند که از این تعداد ۲۰۶۲ نفر ترخیص شده و ۱۵۵ نفر نیز در حال حاضر بستری هستند.

آخرین آمار مبتلایان به ویروس کرونا در آذربایجان غربی

رئیس دانشگاه علوم پزشکی: تا ۶ اردیبهشت ماه سال ۹۹، ۱۶۲ نفر از ابتلای به ویروس کرونا در آذربایجان غربی جان باخته اند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان گفت: شش اردیبهشت ماه ۲۳۵ مورد جدید مورد آزمایش قرار گفتند که از این تعداد ۵۸ مورد مثبت گزارش شده اند و با این آمار جدید تعداد مبتلایان به کرونا در آذربایجان غربی به ۲۴۰۷ مورد رسیده است.

دکتر آقازاده تعداد بهبود یافتگان کرونا در استان را نیز به ۱۳۴۵ نفر اعلام کرد.

او همچنین تعداد هم استانی‌هایی که از ویروس کرونا جان باخته اند را تا ۶ اردیبهشت، ۱۶۲ نفر عنوان کرد.

اوج‌گیری مجدد بیماری کرونا در سیستان وبلوچستان

خطر بیماری کرونا در استان سیستان وبلوچستان همچنان جدی است.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز سیستان و بلوچستان، در ۲۴ ساعته گذشته ۱۹ بیمار جدید بر شمار مبتلایان به ویروس کووید ۱۹ افزوده شد.

ابتلاء ۲۳ نفر دیگر به کرونا در هرمزگان

رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان گفت: با ابتلای ۲۳ نفر دیگر در استان به کرونا، شمار مبتلایان در هرمزگان به ۷۰۴ نفر افزایش یافت.

حسین فرشیدی یکشنبه شب در نشست با خبرنگاران در تشریح آمار مبتلایان به کرونا در هرمزگان بیان کرد: از ابتدای شیوع کرونا در استان هرمزگان، ۲ هزار و ۲۲۸ بیمار با تشخیص بیماری حاد تنفسی تاکنون به بیمارستان مراجعه کرده‌اند، که یک‌هزار و ۹۶۱ نفر از این تعداد ترخیص شده‌اند و ۱۲۴ نفر همچنان بستری، ۸۵ نفر ایزوله، ۱۹ نفر در ICU و ۲۰ نفر در بخش‌های عادی بستری هستند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان با ابراز نگرانی از افزایش ناگهانی آمار مبتلایان به کرونا در شهر بندرعباس، گفت: چهار هزار و ۸۲۹ نفر به‌صورت سرپایی به‌دلیل مشکوک بودن به کرونا نمونه‌گیری شده‌اند که تنها ۷۰۴ مورد مثبت بوده است.

وی با بیان اینکه از ابتدای آغاز اپیدمی کرونا در هرمزگان تاکنون ۲۴ نفر بر اثر این بیماری در هرمزگان فوت کرده‌اند، عنوان کرد: متأسفانه در ۲۴ ساعت گذشته ۲ خانم با سن ۴۶ ساله و ۸۲ ساله با سابقه بیماری دیابت و قلبی در شهر بندرعباس فوت کرد هاند.

به گفته وی، تعداد ۲۳ نفر در استان که همگی مربوط به شهرستان بندرعباس، به شمار آمار افراد مبتلا به کرونای مثبت جدید در هرمزگان اضافه شد.

فرشیدی اضافه کرد: بندرعباس با ۴۴۴، میناب با ۸۲، کیش با ۵۲، قشم ۴۲، حاجی‌آباد ۲۵، بندر لنگه ۲۴، پارسیان ۱۲، رودان ۱۲، بندر خمیر ۶، بستک سه و جاسک ۲ مورد؛ جزئیات روند توزیع ابتلاء به ویروس کرونا در استان هرمزگان است.

وی با اشاره به اینکه تجمع در میدان تره بار بندرعباس نگران کننده است از مردم خواست فاصله فیزیکی را به صورت جدی رعایت کنند. از فردا نظارت بر اماکن عمومی تشدید می‌شود و در صورت رعایت نشدن فاصله فیزیکی آن مکان پلمپ می‌شود.

ابتلای ۳۶ نفر به کرونا در استان بوشهر

دبیر ستاد مبارزه با کرونا در استان بوشهر از ابتلای ۳۶ نفر به کرونا در استان بوشهر خبر داد که از این شمار ۲۸ نفر زن و ۸ نفر مرد هستند.

دکتر سعید کشمیری افزود: از این تعداد ۲۸ نفر در بوشهر، سه نفر گناوه، دو نفر دشتستان، دو نفر جم و یک نفر دیر هستند. با ابتلای ۳۶ مورد جدید توسط آزمایشگاه کووید ۱۹ در استان بوشهر فهرست مبتلایان به ویروس کرونا در استان تا امروز به ۲۲۳ نفر رسید.

دکتر کشمیری با اشاره به روند مطلوب بهبودی بیماران افزود: تاکنون ۱۳۵ بیمار از ویروس کرونا به‌طور کامل رهایی یافته‌اند که از این تعداد ۵۶ مورد زن و ۷۶ مورد مرد بوده‌اند.

وی بابیان اینکه در حال حاضر ۴۵ بیمار با علائم حاد تنفسی در بیمارستان‌های استان بستری هستند گفت: تا امروز ۱۰ بیمار کرونا مثبت در بیمارستان‌های استان روند درمانی خود را سپری می‌کنند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر با اشاره به راه‌اندازی ۷ مرکز بیماری یابی در استان بوشهر افزود: علت افزایش ناگهانی آمار مبتلایان به کرونا در شهرستان بوشهر راه‌اندازی مراکز بیماریابی در مراکز خدمات جامع سلامت است که طبیعتاً با این اقدام سرعت کشف و کنترل بیماران نیز افزایش پیدا می‌کند.

دکتر کشمیری گفت: راه‌اندازی ۱۳ مرکز بیماریابی دیگر نیز در نقاط پرجمعیت استان در مدیریت بیماری کرونا تأثیر بسزایی خواهد داشت، زیرا در این مراکز، افرادی که به‌صورت سرپایی مراجعه می‌کنند، افرادی که از مراکز دیگر ارجاع و یا کسانی که در تماس با موارد آلوده مثبت قطعی بودند شناسایی و بررسی می‌شوند و اگر لازم باشد نمونه‌گیری و توصیه‌های لازم انجام می‌شود و نتیجه در مدت یک روز اعلام و به این صورت جلو انتشار بیماری گرفته می‌شود.

وی جزئیات افراد جدید مبتلا به ویروس کرونا در استان بوشهر را چنین بیان کرد: از ۳۶ بیماری که امروز به فهرست مبتلایان به کرونا در استان بوشهر اضافه شد، یک مورد آقایی ۷۵ ساله ساکن شهرستان دیر که در حال حاضر در بیمارستان بستری است، دو مورد ساکن شهرستان جم نیز آقایی ۲۱ ساله و در بیمارستان بستری و بانویی ۲۵ ساله که برای مراقبت خانگی از بیمارستان ترخیص شده هستند.

دکتر کشمیری ادامه داد: از دو مورد مثبت امروز در دشتستان نیز یک مرد ۳۳ ساله و یک دختر نوجوان ۱۶ ساله است که سابقه تماس با مورد مثبت داشته‌اند و بیماری یابی نوجوان ۱۶ ساله به شکل سرپایی و در مرکز بیماریابی صورت گرفته است، هر دو بیمار با حال عمومی خوب در مراقبت خانگی قرار دارند.

دبیر ستاد کرونا در بوشهر گفت: در شهرستان گناوه نیز سه مورد جدید به آمار مبتلایان اضافه شد که از این سه نفر، مردی ۳۲ ساله باسابقه مسافرت به شهر شیراز و یک بانوی ۷۱ ساله در حال حاضر بستری است و یک بانوی ۴۶ ساله دیگر نیز در تماس با مورد مثبت قرار داشته است که با مراجعه سرپایی به مرکز در حال حاضر در مراقبت خانگی قرار دارد.

دکتر سعید کشمیری افزود: به علت افزایش بیماریابی که توسط نیرو‌های بهداشتی در مراکز خدامت جامع سلامت صورت گرفته است ۲۸ مورد جدید در شهرستان بوشهر نیز شناسایی شد. بی‌توجهی به توصیه‌های مکرر بهداشتی مبنی بر رعایت فاصله‌گذاری و پرهیز از تجمع، موجب ابتلای ۲۰ نفر از اهالی یک منطقه محدود جغرافیایی در شهرستان بوشهر شد. از مجموع موارد جدید در شهرستان بوشهر از ۲۴ نفر در مراکز جامع سلامت نمونه‌گیری سرپایی انجام‌شده و باحال عمومی خوب و رعایت دستورالعمل‌های ستاد مبارزه با کرونا در منزل تحت مراقبت خانگی قرار دارند. دو بانوی ۴۳ و ۵۱ ساله و یک آقای ۲۱ ساله ساکن شهر بوشهر نیز در بیمارستان بستری هستند. یک مورد در شهرستان بوشهر نیز آقایی ۲۴ ساله است که باحال عمومی خوب از بیمارستان ترخیص شد و در منزل تحت مراقبت خانگی قرار گرفت. اگر قرار است کرونا را شکست دهیم باید از حضور در تجمعات عمومی و دور همی‌های خانوادگی به‌شدت پرهیز کنیم چراکه کانون اصلی انتشار ویروس کرونا تجمعات است.

ثبت ۱۲۴ مورد جدید ابتلا به کرونا در استان اصفهان

۱۲۴ بیمار جدید مبتلا به کرونا در مراکز درمانی استان اصفهان بستری شدند.

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت: در ۲۴ گذشته با اضافه شدن ۱۲۴ بیمار جدید مبتلا به کووید ۱۹، تعداد بستری شدگان مراکز درمانی استان (به جز شهرستان‌های کاشان و آران و بیدگل) به علت ابتلا به این ویروس به ۷۶۶ نفر رسیده است.

آرش نجیمی با بیان اینکه از این تعداد بیمار مبتلا به کووید ۱۹ هم اکنون ۱۷۴ نفر در بخش مراقبت‌های ویژه بستری هستند افزود: در این مدت همچنین ۱۰۶ نفر از مبتلایان به کرونا با بهبود وضعیت جسمانی از مراکز درمانی مرخص شدند.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان به مردم توصیه کرد بهداشت فردی را رعایت و از حضور در اجتماعات پرهیز کنند و در صورت ضرور فاصله گذاری اجتماعی را حفظ کنند تا بتوان زنجیره کرونا را قطع کرد.

آمار فوتی‌های اصفهان به 600 نفر رسید

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت: فوتی‌های روزانه در استان اصفهان به کمتر از ۱۰ مورد در روز رسیده است و در کل بیش از ۶۰۰ نفر در اثر بیماری کرونا در استان اصفهان به جز کاشان و آران و بیدگل جان خود را از دست دادند.

آرش نجیمی در گفت‌وگویی مجازی در رابطه با کرونا ضمن تبریک حلول ماه رمضان شهادت نخستین شهید مدافع سلامت دانشگاه علوم پزشکی اصفهان را تسلیت گفت و در رابطه با زمان شروع ویروس کرونا در اصفهان اظهار کرد: نمی‌شود گفت که چه روز و ساعتی کرونا وارد استان اصفهان شد یا نخستین بیمار چه زمانی مبتلا شده است، اما تقریباً قبل‌تر از زمانی که استان قم درگیر شد آمادگی داشتیم چراکه از زمان شیوع ویروس در چین می‌دانستیم که نمی‌توان ویروس را پشت مرزها نگه داشت.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان افزود: این که گفته می‌شود این ویروس به چه شکلی وارد ایران شده است خیلی مصداق ندارد چون به هر طریقی امکان واردشدن ویروس وجود داشته همچنان که به خیلی از کشورها وارد شده است، از همان زمان برنامه‌ریزی شد و ستادی در دانشگاه علوم پزشکی اصفهان و سپس در استان تشکیل شد.

وی با اشاره به وجود مشکل برای تأمین تجهیزات برای بیمارستان‌ها و بعد عموم مردم، گفت: با تشکیل ستاد مقابله با کرونا کرگروه‌های آن نیز شکل گرفته و جلسات متعددی هم پیش از عید و اسفندماه برگزار شد، مجموعه سلامت کشور فکر نمی‌کرد که چنین موج کرونایی داشته باشد، کرونا همه سیستم‌های بهداشتی جهان را شوکه کرد، البته سیستم بهداشتی درمانی برای مقابله با بحران آماده بود اما برای بحران ساخته نشده بود، البته این مسأله تاکنون به بهترین شکل مدیریت شده است.

نجیمی در رابطه با فعالیت بیمارستان‌ها در اصفهان در مقابله با کرونا توضیح داد: در مقابله با ویروس کرونا کار را با ۲ بیمارستان خورشید و عیسی بن مریم به عنوان بیمارستان مرجع شروع کردیم، سپس بیمارستان غرضی و امین اضافه شدند.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه در حال حاضر فرآیندها تعریف شده است بیمارستان‌ها مشکلی ندارند و به حالت ثباتی رسیده و فرآیندهای کاریشان هم مشخص است، در ۴ بیمارستان مرجع بالای ۳۰۰ تخت خالی داریم که این ظرفیتی است که می‌شود به کار گرفته شود و نشان فرآیندهای خوب در حوزه ترخیص و بستری است.

وی با اشاره به اینکه ارائه آمار ۲۴ ساعته کمک می‌کند مردم بدانند که لحظه به لحظه آمار به چه شکلی است، ادامه داد: امروز در ۲۴ ساعت گذشته تا ابتدای صبح ۱۲۴ بیمار بستری داشتیم، در همین مدت ۱۰۶ نفر ترخیص شده‌اند، کل بیماران بستری در بیمارستان‌های استان اصفهان به جز کاشان و آران و بیدگل نیز ۷۶۶ بیمار است که از این تعداد، ۱۷۴ مورد در بخش مراقبت‌های ویژه و آی سی یو هستند.

نجیمی همچنین در تحلیل آمار کرونا مطرح کرد: تقریباً در یک هفته گذشته آمار بین ۹۹ تا ۱۵۰ نفر موارد مبتلای بستری بوده است و حالت ثباتی داریم؛ فوتی‌های روزانه در استان اصفهان به کمتر از ۱۰ مورد در روز رسیده است و در کل بیش از ۶۰۰ نفر در اثر بیماری کرونا در استان اصفهان به جز کاشان و آران و بیدگل جان خود را از دست دادند.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان در رابطه با صحت آمار کرونا توضیح داد: در آمار از ابتدای امر خلط مبحث می‌شد، ما یک آماری داریم که مربوط به افرادی است که مشکلی داشته و به بیمارستان مراجعه کرده‌اند، اما این تعداد افراد مبتلا نیست؛ در کرونا افرادی را داریم که بیماری را می‌گیرند بدون اینکه نیاز به مراجعه به بیمارستان داشته باشند، این افراد قطعاً جزو آمار نمی‌آیند، آماری که خیلی وقت‌ها ارائه می‌شود افرادی هستند که به بیمارستان مراجعه کرده و از آن‌ها نمونه گرفته شده است، ممکن است حتی فردی بر اساس علائم بالینی مبتلا باشد اما نمونه‌گیری او منفی باشد.

وی ادامه داد: بیماران قطعی یعنی افرادی که از آن‌ها تست گرفته شده و تستشان مثبت بوده است، از ابتدای کار و قبل از ایام تعطیل محدودیت داشتیم و برای افرادی که در بیمارستان بستری شده و نیاز داشتند تست گرفته می‌شد اما در حال حاضر شرایط بهتر است و مراکز بهداشتی منختب برای افراد سرپایی هم تست می‌گیرند.

نجیمی خاطرنشان کرد: ما باید آماری را ارائه کنیم که رسماً قابل قبول است اما باید اعتراف کنیم افرادی هستند که موفق به گرفتن تست از آن‌ها نشده‌ایم یا اگر تست گرفتیم منفی بوده است.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت: اعلام آمار شهرستان‌ها به تفکیک نه تها به ما کمکی نمی‌کرد بلکه موجب تصور غلط نسبت به شهرستان‌ها میشد، البته دستورالعملی هم بر اساس هماهنگی کشوری و برای این بود که به همه بگوییم که اوضاع هیچ جا خوب نیست.

برداشتن محدودیت‌ها با ستاد ملی مقابله با کروناست

وی در پاسخ به چرایی برداشته شدن محدودیت‌ها بیان کرد: در رابطه با خیلی از محدودیت‌ها ستاد ملی مقابله با کرونا باید تصمیم بگیرد که در همین راستا این ستاد تصمیم گرفت یک سری محدودیت‌ها را بعد از ۱۳ فروردین ماه کم کند تا به بحث بازگشایی مرحله‌ای اصناف برسیم، بازگشایی بعضی از اصناف به دلیل رعایت موارد همه جانبه و نه فقط سلامت بود اما نباید این طور باشد که اگر اصناف باز شد همه مردم بی محابا از خانه خارج شوند؛ بیش از برداشته شدن محدودیت‌ها تغییر رفتار اجتماعی و باور به اینکه بیماری تمام شده برای ما خطرناک بود.

نجیمی در رابطه با برداشته شدن طرح زوج و فرد بیان کرد: علت برداشتن این طرح نیاز به جابجایی افرادی بود که به سر کارشان برمی‌گشتند و وسایل نقلیه عمومی برای این جابجایی‌ها مناسب نیست، به همین دلیل مسؤولان به این نتیجه رسیدند که بهتر است جابجایی‌ها با وسایل شخصی انجام شود چراکه احتمال انتقال ویروس کرونا خیلی کمتر می‌شود.

مردم به بازرسی اصناف کمک کنند

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان در رابطه با نظارت بر نانوایی‌ها و بانک‌ها عنوان کرد: واحد بهداشت محیط مرکز بهداشت اصفهان وظیفه نظارت بر تمام این بخش‌ها را به عهده دارد و داشتن QR کد مجوز بازگشایی و رعایت پروتکل‌ها را بررسی می‌کنند، اما ظرفیت ما برای نظارت محدود است و نمی‌رسیم به همه اصناف سرکشی کنیم بنابراین از مردم میخواهیم خودشان اگر موردی دیدند با شماره تماس ۱۹۰ به ما اطلاع دهند، مواردی که اطلاع داده می‌شود توسط بهداشت محیط مورد بازرسی قرار می‌گیرد.

وی خاطرنشان کرد: خارج شدن از منزل باعث ادامه‌دار شدن این بیماری می‌شود و ممکن است تابستان و پاییز و حتی تا ابتدای سال آینده هم درگیر باشیم، باید مسؤولیت اجتماعیمان در قبال این بیماری را که همان ماندن در خانه است باید رعایت کنیم و همه ما در قبال کادر درمان وظیفه داریم.

جهش مبتلایان کرونا در خراسان‌جنوبی/ شناسایی ۱۹ مبتلا طی ۲۴ ساعت گذشته

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: طی ۲۴ ساعت گذشته ۱۹ بیمار مبتلا به کرونا در استان شناسایی شدند.

کامبیز مهدی‌زاده ظهر امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران، اظهار داشت: طی ۲۴ ساعت گذشته ۱۲۱ نمونه آزمایش مشکوک به کرونا در خراسان‌جنوبی انجام شده که از این تعداد ۱۹ نمونه مثبت بوده است.

وی به تشریح مبتلایان شناسایی‌شده طی ۲۴ ساعت گذشته پرداخت و بیان داشت: از ۱۹ مورد جدید، ۱۶ مورد مربوط به بیرجند، یک مورد مربوط به درمیان، یک مورد فردوس و یک مورد سرایان است.

معاون بهداشتی دانشگه علوم پزشکی بیرجند اعلام کرد: تعداد مبتلایان قطعی به بیماری کرونا در استان خراسان‌جنوبی با شناسایی ۱۹ مورد جدید در ۲۴ ساعت گذشته به ۵۱۴ نفر رسید.

مهدی‌زاده با اشاره به آمار مبتلایان کرونا به تفکیک شهرستان‌ها، مطرح کرد: طبس ۱۴۳ مورد، بیرجند ۱۶۵ مورد، قاین ۶۲ مورد، زیرکوه ۳۸ مورد، فردوس ۲۵ مورد، سرایان ۳۲ مورد، بشرویه ۱۹ مورد، درمیان ۱۵ مورد، سربیشه هفت مورد، نهبندان چهار مورد و خوسف نیز چهار مورد ابتلا به کرونا داشته است.

وی با اعلام اینکه از مجموع مبتلایان به کرونا در استان تعداد ۴۴۷ بیمار از بیمارستان‌ها ترخیص شدند و ۲۵ نفر در بیمارستان‌ها بستری هستند، عنوان کرد: همچنین آمار متوفیان ناشی از کرونا در استان ۴۲ نفر هستند.

وی در پایان اعلام کرد: از روز اول تاکنون دو هزار و ۴۵۴ آزمایش مشکوک به کرونا در استان انجام شده که از این تعداد یک هزار و ۹۴۰ نفر تست‌شان منفی و ۵۱۴ نفر جواب تست‌شان مثبت اعلام شده است.

مرگ ۱۱۵ نفر بر اثر کرونا در کردستان

با اضافه شدن ۱۸ بیمار دیگر به آمار مبتلایان کرونا در استان تعداد بیماران به یک هزار و ۱۱۳ نفر افزایش یافت.

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی کُردستان گفت: تاکنون از دو هزار و ۶۹۸ نمونه گرفته شده، یک هزار و ۴۹۶ نمونه منفی ویک هزار و ۱۱۳ نمونه هم مثبت بوده است.

آرزو فلاحی افزود: آمار مبتلایان قطعی به بیماری کرونا در سقز ۲۷۷ نفر، بانه ۱۴۶، سنندج ۲۶۹، کامیاران ۵۶، قروه ۹۵، مریوان ۷۰، دیواندره ۷۰، بیجار ۴۹، دهگلان ۶۱ و سروآباد ۲۰ نفر است. تاکنون ۱۱۵ نفر نیز بر اثر بیماری کرونا در استان جان خود را از دست داده اند.

این تعداد شامل ۳۲ نفر در سقز، ۱۶ نفر در بانه، ۱۹ نفر در قروه و ۲۰ نفر در سنندج، ۸ نفر بیجار، دیواندره ۴ نفر، کامیاران ۹، دهگلان ۲ نفر و مریوان نیز ۵ نفر است. از ابتدای شیوع بیماری در استان تاکنون ۶۴۳ نفر بهبود یافته اند.

روند نزولی مبتلایان به کرونا در چهارمحال و بختیاری

۳ مورد ابتلای جدید به ویروس کرونا در چهار محال و بختیاری به ثبت رسید.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد گفت: در مجموع ۱۶۲۰ نفر با علایم بالینی به بیمارستان‌های استان مراجعه کردند که از این تعداد ۳۸ نفر بستری هستند.

مجد شیرانی افزود: با ثبت ۳ مورد مثبت قطعی تعداد مبتلایان در چهارمحال و بختیاری به ۳۴۶ مورد رسید. هم اکنون ۳۰۲ نفر با بهبودی کامل از بیمارستان مرخص شدند ولیکن تا مدتی ناقل بیماری هستند. تعداد فوتی‌های بیماری کرونا همان ۲۵ نفر است.

به گفته وی؛ اگر چه بیماری در چهارمحال و بختیاری در حد کنترل است، اما به معنای مهار بیماری نیست. تا کنون از ۱۰۷۴ نفر نمونه گیری ویروس کرونا انجام شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار