یک زندانی ندامتگاه سپیدار اهواز ، پس از ۱۱سال حبس، باتلاش وپیگیری مدیریت زندان ومددکاران ومرجع قضائی،ازقصاص پای چوبه دار رهائی یافت.
کد خبر: ۸۴۲۴۹۷
تاریخ انتشار: ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۹:۵۱ 26 April 2020

محمد کمال زاده دادیار اجرای احکام دادگستری اهواز  با اعلام خبر فوق گفت:  در نشستی که با حضور عباسی اصل مدیر زندان سپیدار و شیخی نماینده دادستان با ولی دم داشتیم موفق به کسب رضایت ولی دم مددجوی محکوم به قصاص شدیم.

وی افزود : فرهنگ ایثار و گذشت و رأفت اسلامی یکی از بارز‌ترین شاخص‌های موجود در جامعه اسلامی است و آزادی این مددجو موید این حقیقت انکار ناپذیر می باشد که در مردم کشور ما، انسانیت، اخلاق و نوع دوستی حتی در مواجهه با یک قاتل نادم  از جرم هم  نمود داشته و یک ارزش محسوب میشود.

کمال زاده خاطر نشان ساخت: گرچه قصاص حق اولیای دم است اما گذشت از حق دینی ، معامله با خداست و قطعا این فرهنگ گذشت، از ارزشمندترین ابعاد ارزشی و رفتاری جامعه اسلامی ماست.

محمود عباسی اصل مدیر زندان سپیدار اهواز نیز با اشاره به تلاش های صورت گرفته برای جلب رضایت خانواده مقتول گفت: مهر و رافت اسلامی همواره در جامعه راهگشا بوده است به طوری که این گونه اقدامات خداپسندانه سبب نشر و ترویج الفت، محبت و قرب الهی در جامعه می شود.

وی در توضیحاتی پیرامون محکوم علیه (محمد م) که از سال ۸۸ به جرم قتل در زندان به سر می برد افزود: با تلاش های صورت گرفته توسط کمال زاده رئیس اجرای احکام قصاص استان خوزستان و شیخی نماینده دادستان توانستیم رضایت خانواده های مقتول را در آخرین لحظات اجرای حکم بدست بیاوریم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار