مدیرکل میراث فرهنگی استان اصفهان گفت: با شیوع کرونا، در ماه های بهمن، اسفند و فروردین ماه بالغ بر هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان خسارت مالی به صنایع دستی استان اصفهان وارد شد.
کد خبر: ۸۴۲۴۴۱
تاریخ انتشار: ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۶:۵۶ 26 April 2020

فریدون الله یاری با اشاره به خسارت مالی صنایع دستی در استان اصفهان با شیوع بیماری کرونا اظهار داشت: فروش صنایع دستی استان اصفهان به تعطیلات نوروز محدود نمی‌شود بلکه از بهمن ماه با سرمایه گذاری در این بخش صنایع دستی ایام عید نوروز آماده سازی می‌شود.

وی افزود: در بخش صنایع دستی استان اصفهان بالغ بر ۵۰ هزار نفر به صورت شناسنامه دار در اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی ثبت شده اند که تعداد بسیاری هم از فعالان صنایع دستی در سامانه این اداره کل ثبت نشده اند.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی با برآورد خسارت مالی سنگین بر بدنه صنایع دستی استان اصفهان گفت: صنایع دستی به همراه تأسیسات گردشگری و دفاتر مسافرتی جزو ۱۳ رسته شغلی آسیب دیده از کرونا اعلام شده است و در برنامه‌های حمایتی دولت قرار دارد.

وی بیان داشت: با شیوع بیماری کرونا، کسب و کارهای وابسته به صنایع دستی هم از نظر اقتصادی متضرر شدند.

الله یاری با اعلام خسارت جاری، ۶۰۰ میلیارد تومان در ماه به صنایع دستی استان اصفهان گفت: در ماه‌های بهمن، اسفند و فروردین ماه خسارت مالی سنگینی بر صنایع دستی استان اصفهان وارد شد که امیدواریم پس از کنترل و مهار بیماری کرونا با توسعه گردشگری داخلی اندکی از این ضرر اقتصادی را جبران کرد.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار