یک مسئول در سازمان صمت استان زنجان:
معاون امور نظارت و بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان گفت: پارسال بیشترین تخلف صنفی صورت گرفته در استان، درج نشدن قیمت و نصب نرخ‌نامه است.
کد خبر: ۸۴۲۳۹۴
تاریخ انتشار: ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۵:۳۸ 26 April 2020

معاون امور نظارت و بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان گفت: پارسال بیشترین تخلف صنفی صورت گرفته در استان، درج نشدن قیمت و نصب نرخ‌نامه است.

اسماعیل مسلمی در این گفت‌وگو، اظهار کرد: پارسال میزان پرونده‌های تشکیل شده در نتیجه بازرسی‌های صورت گرفته، از رشد ۴۳ درصدی برخوردار بوده و به‌طور کلی ۵۴ هزار و ۷۰۲ مورد بازرسی در سال گذشته صورت گرفت که در مقایسه با سال ۹۷ به میزان ۱۳ درصد افزایش داشته است.

وی افزود: در این مدت ۳۵۶۷ مورد پرونده تخلف تشکیل و جهت صدور رای نهایی به تعزیرات حکومتی ارسال شده و این در حالی است که تعداد پرونده‌های متشکله در سال ۹۷ به میزان ۲۴۹۲ مورد بوده است.

این مسئول، بیشترین تخلف صنفی صورت گرفته در استان را درج نشد قیمت و نصب نرخ‌نامه دانست و گفت: صادر نشدن صورت‌حساب، گران‌فروشی و کم‌فروشی به‌عنوان بیشترین تخلفات صورت گرفته در واحدهای صنفی استان در یک سال گذشته بوده است.

مسلمی، مجموع ارزرش ریالی تخلفات گزارش شده را ۴۱۰ میلیارد ریال اعلام کرد و افزود: سال گذشته ۲۸۸۱ گزارش مردمی به این سازمان وصول شده که در این بین میزان گزارش‌های رسیده در سال گذشته از رشد ۹ درصدی برخوردار بوده است.

معاون امور نظارت و بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان یادآور شد: ۱۳۳۱ مورد از گزارش‌های به صورت تلفنی، ۱۲۱۸ مورد به‌صورت حضوری، ۲۴۱ مورد کتبی و ۹۱ مورد از شکایات به صورت اینترنتی واصل شده است که پس از پیگیری شکایات دریافتی، ۹۹۶ مورد منجر به تشکیل پرونده برای متخلفان شد.

معاون امور نظارت و بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان خاطرنشان کرد: امسال در راستای اجرای طرح‌های نظارتی از همراهی ناظران افتخاری نیز بهره خواهیم برد. علاوه‌ بر آن سامانه ۱۲۴ و نیز سامانه اینترنتی «آپ» به صورت شبانه‌روزی آماده ثبت شکایات مردمی است.

منبع/ ایسنا 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار