شهردار ابهر:
شهردار ابهر گفت: فضاهای سبز باید متناسب با نیاز شهرها گسترش یابد.
کد خبر: ۸۴۲۳۸۸
تاریخ انتشار: ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۵:۲۷ 26 April 2020

 فضاهای سبز متناسب با نیاز شهرها گسترش یابد

محمدرضا ذوالقدری‌ها، با بیان این‌که برای اولین بار در سطح شهرستان کاشت ۲۰۰۰ پیاز لاله هلندی توسط شهرداری ابهر انجام شد، اظهار کرد: پیاز لاله هلندی در دی‌ماه امسال کاشته شده بود که با رسیدن فصل بهار شاهد به ثمر رسیدن این گل‌ها هستیم.

وی با اشاره به این‌که یکی از مهم‌ترین اهداف این کار ایجاد شور و نشاط و ارتقای روحیه شهروندی است، تصریح کرد: شهرداری قصد دارد کاشت این گل‌ها را گسترش دهد تا جایی که بتواند از آن‌ها برای فروش و توسعه گردشگری هم بهره گیرد.

شهردار ابهر با اشاره به نقش موثر فضای سبز شهری در روحیه شهروندان، ادامه داد: علاوه بر لاله‌های هلندی، ۱۰ هزار جعبه گل فصلی بنفشه، ۲۵۰۰ گلدان گل اختر در سطح شهر میادین و بلوارهای اصلی شهر توسط شهرداری کاشت شده است.

این مسئول با تاکید بر این‌که امروزه نقش و اهمیت فضاهای باز و سبز در محیط زیست و کیفیت زندگی مجتمع‌های زیستی به طور چشم‌گیری رو به افزایش است و به همین جهت، در اکثر کشورها، فضای باز و سبز جزو لاینفک تصمیمات برنامه‌ریزی کاربری زمین به شمار می‌آیند، ادامه داد: شهرداری ابهر نیز توجه ویژه‌ای به این مقوله دارد و همه تلاش خود را برای گسترش فضای سبز به کار می‌گیرد.

وی با بیان این‌که فضای سبز، به‌عنوان بخشی از کالبد و بافت شهرها از دیرباز رابطه بسیار نزدیک و تنگاتنگی با زندگی مردم داشته است و در حال حاضر یکی از ضرورت‌های اجتناب‌ناپذیر خدمات شهری شهرداری‌ها است، افزود: فضای سبز از مولفه‌های مهم نظام زیستی شهرها و نیازهای اساسی جامعه شهری تحت عنوان یک زیرساخت شهری محسوب می‌شود، بنابراین فضای سبز بایستی از لحاظ کمی و کیفی با نیازها و حجم فیزیکی شهر و متناسب با شرایط اکولوژیک ساخته و ایجاد شود و این امر مستلزم وجود یک طرح تفصیلی و برنامه‌ریزی علمی و کارشناسی و خط مشی‌های صحیح است.

شهردار ابهر خاطرنشان کرد: فرآیند پایداری فضای سبز نیز نیازمند مشارکت جمعی همه شهروندان در حفظ و نگهداری و خودداری از وارد کردن خسارت و صدمات است؛ چراکه شهروندان، استفاده‌کنندگان اصلی فضای سبز شهری بوده و اصولاً فلسفه ایجاد و توسعه فضای سبز، بهبود شرایط محیطی و ارتقا سلامت جسمی و روحی شهروندان است.

منبع/ ایسنا 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار