رئیس کل دادگستری استان کردستان بر لزوم اعمال مجازات‌های جایگزین حبس توسط شعب کیفری در سطح استان تاکید کرد و افزود: روسای واحدهای قضایی در سطح استان موظفند تا در این خصوص اعمال نظارت نمایند.
کد خبر: ۸۴۲۰۳۴
تاریخ انتشار: ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۸:۲۶ 25 April 2020

محمدرضا مترقب در گفت‌وگویی در سنندج اظهار کرد: واحدهای قضایی استان باید با انجام برنامه‌ریزی فوری و دقیق نسبت به مختومه نمودن پرونده‌های دارای بیش از 5 سال قدمت اقدام نمایند.

وی گفت: جلسه شورای معاونین دادگستری استان ظهر امروز برگزار و مقرر شد معاونت آمار و فناوری اطلاعات دادگستری استان ضمن پیگیری نواقص فنی مربوط به دادرسی الکترونیک، اجرایی شدن دادرسی الکترونیک در تمام واحدهای قضایی سطح استان را پیگیری و اعمال نظارت نمایند.

وی بر لزوم اعمال مجازات‌های جایگزین حبس توسط شعب کیفری در سطح استان تاکید کرد و افزود: روسای واحدهای قضایی در سطح استان موظفند تا در این خصوص اعمال نظارت نمایند.

وی همچنین از ایجاد سامانه نوبت‌دهی توسط معاونت آمار و فناوری اطلاعات دادگستری استان به آدرس اینترنتی www.kjts.ir خبر داد و افزود: به منظور رفاه حال مراجعین و جلوگیری از حضور مردم در واحدهای قضایی سطح استان، و پیشگیری از شیوع ویروس کرونا این سامانه تشکیل شده است تا مردم سراسر استان از این طریق برای حضور در محاکم دادگستری اخذ نوبت نمایند.

وی به استقرار میز خدمت در مبادی ورودی دادگستری‌های سطح استان هم اشاره کرد و اظهار داشت: هدف از تشکیل این میز خدمت ضمن راهنمایی ارباب رجوع، خودداری از ورود بی‌مورد افراد غیر مرتبط با پرونده‌ها به مجتمع‌های قضایی است.

منبع/فارس

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار